Gå til innhold

Sjakk matt mot den kristne gud?


Anbefalte innlegg

Du må tålke det med datidens språk og datidens populsjonsgeografi.

Jeg har lagt til mye fakta overpå.

Resten er opptil knotten din til å analysere. Nils

7955138[/snapback]

Du kommer ikke med dokumentasjon, men med utdrag fra latinsk - engelsk ordbok. Ble Bibelen skrevet på latin?

 

Jeg skjønner hva du vil frem til ja, at det kan være vanskelig å finne et eksakt ord i et annet språk, og derfor kan det få en annen betydning. Men det er jo ikke "bevis" på at dette er tilfelle angående "alle folk" - "folkeslag". Uansett er misjonsbefalingen kun et eksempel, det er hundrevis av vers i Bibelen der det blir poengtert at Jesus ikke bare kom for å frelse Jøder, men alle folkeslag.

 

Og "Nils"? Har jeg fulgt dårlig med i norsktimen? Er det et nedsettende ord av noe slag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har briller ;)

 

"Et usant løgn" er din mening, jeg og misjonærer har en annen.

 

Hvis du var en fattiggutt i Afrika, hva ville du valgt?

- Ikke få hjelp

- Få hjelp av misjonærer. På kveldstid ville de kanskje arrangere møter, men hvis du ikke hadde lyst til å delta kunne du la være. Altså i praksis bare få hjelp.

Så valget til et stakkars afrikansk barn blir mellom ingen mat og misjonert mat?

 

Det finnes meget ressurssterke organisasjoner som oxfam og lege uten grenser.

Deres organisasjon er ikke basert på religiøse verdier.. eller prøve å fremme et religiøst budskap.

 

Nei det virkelige valget er:

Ingenting, Misjonert tull, og frivelig ikke religiøst arbeid.

Lenke til kommentar
Du kommer ikke med dokumentasjon, men med utdrag fra latinsk - engelsk ordbok.

 

Jeg skjønner hva du vil frem til ja, at det kan være vanskelig å finne et eksakt ord i et annet språk, og derfor kan det få en annen betydning. Men det er jo ikke "bevis" på at dette er tilfelle angående "alle folk" - "folkeslag". Uansett er misjonsbefalingen kun et eksempel, det er hundrevis av vers i Bibelen der det blir poengtert at Jesus ikke bare kom for å frelse Jøder, men alle folkeslag.

7955168[/snapback]

Angående Dokumentasjon, kan du finne delvis hos det hebraiske universitet i Israel.

Der vil du får servert et detaliert oversettelser av bibelen fra gammel hebraisk.

Dens betyning og mening. (Det gamle testamentet)

 

Og delvis hos universitet i egypt:

Mye av det nyere testamentet og andre tapte gospel, inkludert gospel av phillip, Maria og Mark.

 

I Sveits finner du Gospel av Judas. (Evangeliet..eller hva faen)

 

f. eks. et kyss på gammelt hebraisk er: "Å dele pust"

Hvordan vil det har blitt hvis dette ordet blir oversatt til latinsk så til norsk?

En historie blir noe hheeelt annet når rykten spredd til den tredje person?

 

Ble Bibelen skrevet på latin?

Nei den ble først skrevet på kinesisk, så til afgansk... tilslutt i 1800 tallet ble den oversatt til norsk.. Nils... ;)

Og "Nils"? Har jeg fulgt dårlig med i norsktimen? Er det et nedsettende ord av noe slag?

Du er helt Nils som vi bergensere sier; betyr for de fleste: ...mm...ugjennomtenkt person..

Akkurat om det er et skjelsord? Nei.

Det betyr også ingen problemer med moderatorene... :D

 

leif leif leif...i hell....

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jeg har hatt den gleden og møte noen misjonærerer i den siste tiden, og fokuset deres var mot å hjelpe, ikke misjonere. Tror misjonering hørte de eldre dager til.

:)

7955295[/snapback]

Nettopp.

Edit: forøvrig tror jeg ikke misjoneringen hører fortiden til, men hovedfukus er å hjelpe ja.

 

Vaio, du har tydeligvis ikke annet mål enn å skape forvirring i tråden og å kalle meg "Nils". Jeg kommer ikke til å kommentere postene dine mer.

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar

Altså jeg ler av at Vaio tror han vet alt. Når du sier *spre løgn* så er jo det ditt synspunkt. De som faktisk misjonerer tror jo at de sprer godhet, sannhet og veien til himmelen. Når personer faktisk tror at de gjør det, så gjør de jo det ikke for å skade de? De vil rett og slett at folk skal komme til himmelen. Samtidig så hjelper tro dem igjennom et vanskelig liv. De får mat og vann, skolegang og kristen undervisning. Og ALT med en tanke om å gi dem et GODT liv. Vaio, du vet seriøst ikke hva du snakker om.

 

Det er ikke sånn at misjonærer tenker " muwahha, kristendommen er noe dritt, men jeg skal være ond å spre det ut via mat og vann til fattige, godtroende barn og voksne! "

 

Altså, jødenes Gud og vår Gud OG muslimenes Gud, er den samme guden. Forskjellen er at KRISTENDOMMEN, som har fått sitt navn etter Jesus, er at vi har fått vår messias.

 

Jødedommen er mer streng og konservativ i seg selv, men åpner til at du bare skal leve et godt liv. Kristendommen er jødedommen + en bok om hvordan Jesus levde livet sitt, og en måte du kan komme til himmelen på. Ved og leve godt slik som Jesus.

Islam bygger på de to religionene, bare at siden den er " den nyeste og beste versjonen " av de 3 religionene, så er den strengere, ved at man ikke kan si imot den. Siden det på en måte er den siste versjonen.

 

Vaio, du er ikke Kristen. Du har aldri ( virker det som ) vært i et kristent felleskap. Du vet ikke i like stor grad som meg og mange andre, hva faktisk Kristendommen ( nå i dag, ikke for to tusen år siden ) handler om.

Lenke til kommentar
Nei, han skulle "knuse og demytisere det".

Alt hokus pokus...

ikke glem det ordet...

Jeg kan demytisere "mirakeler" og annet "HOKUS POKUS", men jeg nekte ikke på jesus eksistens...

 

Faith head som prøve å spore av igjen... godt forsøk..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Altså jeg ler av at Vaio tror han vet alt. Når du sier *spre løgn* så er jo det ditt synspunkt. De som faktisk misjonerer tror jo at de sprer godhet, sannhet og veien til himmelen. Når personer faktisk tror at de gjør det, så gjør de jo det ikke for å skade de? De vil rett og slett at folk skal komme til himmelen. Samtidig så hjelper tro dem igjennom et vanskelig liv. De får mat og vann, skolegang og kristen undervisning. Og ALT med en tanke om å gi dem et GODT liv. Vaio, du vet seriøst ikke hva du snakker om.

 

Det er ikke sånn at misjonærer tenker " muwahha, kristendommen er noe dritt, men jeg skal være ond å spre det ut via mat og vann til fattige, godtroende barn og voksne! "

 

Altså, jødenes Gud og vår Gud OG muslimenes Gud, er den samme guden. Forskjellen er at KRISTENDOMMEN, som har fått sitt navn etter Jesus, er at vi har fått vår messias.

 

Jødedommen er mer streng og konservativ i seg selv, men åpner til at du bare skal leve et godt liv. Kristendommen er jødedommen  + en bok om hvordan Jesus levde livet sitt, og en måte du kan komme til himmelen på. Ved og leve godt slik som Jesus.

Islam bygger på de to religionene, bare at siden den er " den nyeste og beste versjonen " av de 3 religionene, så er den strengere, ved at man ikke kan si imot den. Siden det på en måte er den siste versjonen.

 

Vaio, du er ikke Kristen. Du har aldri ( virker det som ) vært i et kristent felleskap. Du vet ikke i like stor grad som meg og mange andre, hva faktisk Kristendommen ( nå i dag, ikke for to tusen år siden ) handler om.

7957380[/snapback]

Aiaiai...

Latskap, du like dameklær og små gutter.. :D

Hvordan vet du så mye om meg? :whistle:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Altså jeg ler av at Vaio tror han vet alt. Når du sier *spre løgn* så er jo det ditt synspunkt. De som faktisk misjonerer tror jo at de sprer godhet, sannhet og veien til himmelen. Når personer faktisk tror at de gjør det, så gjør de jo det ikke for å skade de? De vil rett og slett at folk skal komme til himmelen. Samtidig så hjelper tro dem igjennom et vanskelig liv. De får mat og vann, skolegang og kristen undervisning. Og ALT med en tanke om å gi dem et GODT liv. Vaio, du vet seriøst ikke hva du snakker om.

 

Det er ikke sånn at misjonærer tenker " muwahha, kristendommen er noe dritt, men jeg skal være ond å spre det ut via mat og vann til fattige, godtroende barn og voksne! "

 

Altså, jødenes Gud og vår Gud OG muslimenes Gud, er den samme guden. Forskjellen er at KRISTENDOMMEN, som har fått sitt navn etter Jesus, er at vi har fått vår messias.

 

Jødedommen er mer streng og konservativ i seg selv, men åpner til at du bare skal leve et godt liv. Kristendommen er jødedommen  + en bok om hvordan Jesus levde livet sitt, og en måte du kan komme til himmelen på. Ved og leve godt slik som Jesus.

Islam bygger på de to religionene, bare at siden den er " den nyeste og beste versjonen " av de 3 religionene, så er den strengere, ved at man ikke kan si imot den. Siden det på en måte er den siste versjonen.

 

Vaio, du er ikke Kristen. Du har aldri ( virker det som ) vært i et kristent felleskap. Du vet ikke i like stor grad som meg og mange andre, hva faktisk Kristendommen ( nå i dag, ikke for to tusen år siden ) handler om.

7957380[/snapback]

Aiaiai...

Latskap, du like dameklær og små gutter.. :D

Hvordan vet du så mye om meg? :whistle:

7957446[/snapback]

 

Ok, du sier at misjonærer sprer ondskap, noe som tilsier at du ikke er kristen. Og jeg har sagt at det ikke VIRKER som at du har hvert i et kristen felleskap. Kan godt være at jeg tar feil.

Endret av Latskap
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...