Gå til innhold

Sjakk matt mot den kristne gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det vanlige er at misjonærer reiser til fattige land. Der hjelper de fattige på mange måter, uavhengig om de vil ta i mot kristendommen eller ikke. Det er ikke sånn at kun de som vil ta i mot kristendommen får hjelp.

Noen hjelper uansett, noen hjelper bare hvis de kommer til kirken, og noen hjelper bare hvis de sier at de omvender seg. For norske misjonærer er mitt inntrykk at de to første variantene er vanligst, men det er flere eksempler på at religiøse amerikanske hjelpearbeidere ikke ville hjelpe tsunami-ofre hvis ikke de ble kristne.

Lenke til kommentar
Da syns jeg ikke du skal diskutere kristendom så veldig bastant, dette er dåpsbefalingen/misjonsbefalingen, som ble sagt når Jesus selv ble døpt. MAO fullstendig sentralt for kristendommen. Har du gått glipp av det, har du sannsynligvis gått glipp av en del mer.

 

Jeg vet ikke, men tviler på at noen her på forumet har ringt på hos deg. Så med mindre du vet det, bør du være respektfull overfor andre på forumet ja, uavhengig av livssyn. Gjensidig respekt er essensielt for en konstruktiv meningsutveksling.

Aiaiai...

Så meningsfult du var da.

Opp ialt, uansett om jesus sa det eller ei; Det er forsatt bullshit å si at Jesus kurer aids. osv.. nå han er død og begravet.

Hvem bryr seg om hva han har sagt.. not me

Lenke til kommentar
Kjetil2: det du skriver er tull.

Det vanlige er at misjonærer reiser til fattige land. Der hjelper de fattige på mange måter, uavhengig om de vil ta i mot kristendommen eller ikke. Det er ikke sånn at kun de som vil ta i mot kristendommen får hjelp.

7939702[/snapback]

 

Hele poenget til misjonærene er jo å spre om seg hvor bra det er å være kristen! Hjelpen kommer nok som nr. 2 på listen over ting å gjøre.. ;) Om poenget IKKE var å spre budskapet, da er vel vitsen med å kalle seg misjonær litt bortevekk kanskje? :roll:

Lenke til kommentar
Kjetil2: det du skriver er tull.

Det vanlige er at misjonærer reiser til fattige land. Der hjelper de fattige på mange måter, uavhengig om de vil ta i mot kristendommen eller ikke. Det er ikke sånn at kun de som vil ta i mot kristendommen får hjelp.

7939702[/snapback]

 

Hele poenget til misjonærene er jo å spre om seg hvor bra det er å være kristen! Hjelpen kommer nok som nr. 2 på listen over ting å gjøre.. ;) Om poenget IKKE var å spre budskapet, da er vel vitsen med å kalle seg misjonær litt bortevekk kanskje? :roll:

7941491[/snapback]

 

Hjelpen er da aldri nr2, hjelp står i første rekke. Også hjelper du dem hvis de vil bli kristne også.

Lenke til kommentar
Kjetil2: det du skriver er tull.

Det vanlige er at misjonærer reiser til fattige land. Der hjelper de fattige på mange måter, uavhengig om de vil ta i mot kristendommen eller ikke. Det er ikke sånn at kun de som vil ta i mot kristendommen får hjelp.

7939702[/snapback]

 

Hele poenget til misjonærene er jo å spre om seg hvor bra det er å være kristen! Hjelpen kommer nok som nr. 2 på listen over ting å gjøre.. ;) Om poenget IKKE var å spre budskapet, da er vel vitsen med å kalle seg misjonær litt bortevekk kanskje? :roll:

7941491[/snapback]

 

Det man lærer på misjonsskoler som Fjellhaug o.l. er at man via å hjelpe og være et godt eksempel skal forkynne med sine liv.. ;) Du må gjerne sette deg inn i ting før du uttaler deg bastant.

Lenke til kommentar
Hadde det vært noe bedre om INGEN dro ned dit da? Misjonærene hjelper  maange mennesker, så man burde ikke si noe negativt om dem!

7942386[/snapback]

Hjelpe hjelpe..

Med hva da?

Tusenvis av misjonær og en skive med brød...

hjelper ikke en dritt!

 

Jeg skal forteller dere hva hjelper! Hvis den rike romersk kirken donnere litt av pengene sine...det hjelper

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Med hva da?

Tusenvis av misjonær og en skive med brød...

hjelper ikke en dritt!

Jeg er vanligvis den siste til å forsvare misjonering, men dette er rett og slett feil. Mange misjonærer gjør mye nyttig i landene de opererer, f.eks. ved å skape arbeidsplasser, drive med arbeidsopplæring, grave etter rent vann, eller hjelpe med mat. Jeg skulle bare ønske de kunne gjort det uten å prøve å dytte på dem en ny religion.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg sa bare at mennesket trenger noe å tro på!

Da er det da bedre å tro på seg selv enn å tro på noe overnaturlig?

 

Jeg ville ikke si at Gud er perfekt, jeg ville si at han er noe vi ikke forstår, og noe jeg ikke gidder å begi meg ut på.

7901865[/snapback]

Men han står jo utførlig beskrevet i Bibelen? Er Bibelen helt verdiløs den da?

7924467[/snapback]

 

Hvor man vil legge troen sin er da vel opp til mennesket, og om hvor det er best og legge den er det da ingen som kan bestemme. Om du tror at du klarer en ting pga du tror på deg selv, eller om du tror på Gud er da ett fett.

 

Guds essens er ikke fanget opp i Bibelen. Men den kristene historie er. Noe som gjør den alt annet enn verdiløs.

7930739[/snapback]

 

Det er godt at du som kristen sier akkurat det, siden Bibelen viser at kristne er blodtørstige vandaler.

7933404[/snapback]

Hvor viser de det?

7935610[/snapback]

 

 

Har du lest Bibelen? I så fall så burde det være helt unødvendig å stille ett slikt spørsmål. Hvis du virkelig vil, så skal jeg finne noen sitater til deg, men akkurat nå så er jeg opptatt.

Lenke til kommentar
Hadde det vært noe bedre om INGEN dro ned dit da? Misjonærene hjelper  maange mennesker, så man burde ikke si noe negativt om dem!

7942386[/snapback]

Folk som hjelper andre mennesker skal man altså ikke si noe negativt om. Det høres ut som om de holdes til en annen standard enn andre mennesker. Snakk om dobbeltmoral. Nå er det jo også slik at de fleste mennesker har hjulpet andre en gang i blant. Har du tenkt på at det går an at misjonærer har negative konsekvenser også? Kanskje ikke folk i fattige land vil at noen skal tvinge på dem en religion de ikke vil ha, for eksempel?

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg sa bare at mennesket trenger noe å tro på!

Da er det da bedre å tro på seg selv enn å tro på noe overnaturlig?

 

Jeg ville ikke si at Gud er perfekt, jeg ville si at han er noe vi ikke forstår, og noe jeg ikke gidder å begi meg ut på.

7901865[/snapback]

Men han står jo utførlig beskrevet i Bibelen? Er Bibelen helt verdiløs den da?

7924467[/snapback]

 

Hvor man vil legge troen sin er da vel opp til mennesket, og om hvor det er best og legge den er det da ingen som kan bestemme. Om du tror at du klarer en ting pga du tror på deg selv, eller om du tror på Gud er da ett fett.

 

Guds essens er ikke fanget opp i Bibelen. Men den kristene historie er. Noe som gjør den alt annet enn verdiløs.

7930739[/snapback]

 

Det er godt at du som kristen sier akkurat det, siden Bibelen viser at kristne er blodtørstige vandaler.

7933404[/snapback]

Hvor viser de det?

7935610[/snapback]

 

 

Har du lest Bibelen? I så fall så burde det være helt unødvendig å stille ett slikt spørsmål. Hvis du virkelig vil, så skal jeg finne noen sitater til deg, men akkurat nå så er jeg opptatt.

7943324[/snapback]

 

Gi meg sitater please

Lenke til kommentar
Har ikke sagt at misjonærer ikke hjelper til, men de er misjonærer for en grunn! Å MISJONERE!

 

Om de ikke hadde vært kristne, hadde de kanskje fått gjort mer! Da de ikke står å preiker fra bibelen!

 

Ser noen poenget mitt?  :ermm:

7945754[/snapback]

 

Jepp! Uhjelp uten leksen! Også kalt medmennskelelighet!

Lenke til kommentar
Da syns jeg ikke du skal diskutere kristendom så veldig bastant, dette er dåpsbefalingen/misjonsbefalingen, som ble sagt når Jesus selv ble døpt. MAO fullstendig sentralt for kristendommen. Har du gått glipp av det, har du sannsynligvis gått glipp av en del mer.

 

Jeg vet ikke, men tviler på at noen her på forumet har ringt på hos deg. Så med mindre du vet det, bør du være respektfull overfor andre på forumet ja, uavhengig av livssyn. Gjensidig respekt er essensielt for en konstruktiv meningsutveksling.

Aiaiai...

Så meningsfult du var da.

Opp ialt, uansett om jesus sa det eller ei; Det er forsatt bullshit å si at Jesus kurer aids. osv.. nå han er død og begravet.

Hvem bryr seg om hva han har sagt.. not me

7940906[/snapback]

Jeg har mine meninger ja, det har du helt rett i! Hvor kjedelig hadde ikke livet vært uten? ;)

 

Ellers ser jeg igrunn ingen begrunnede motargumenter i posten din, så vi stopper likegodt her..

Lenke til kommentar
Jeg har mine meninger ja, det har du helt rett i! Hvor kjedelig hadde ikke livet vært uten? ;)

 

Ellers ser jeg igrunn ingen begrunnede motargumenter i posten din, så vi stopper likegodt her..

7946984[/snapback]

Dine meninger er blindt basert på en løgn...

Igjen du ser ingen grunn fordi du vil ikke har en grunn. Akkurat som en struts med hodet i bakken. Grunnen/argumentet er der, om du vil ser det? vel det er opp til deg.

 

Enting til...

Ikke stopp meg, jeg stopper jo ikke deg?

Du er ikke våken nok til å konkludere for meg.

Hvem tror du selv er? Gud? Ta en bolle...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...