Anders Moen Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Hvordan skal man lage RSS filer? Jeg har fått i oppdrag å lage en hjemmeside for noen hvor jeg må lage RSS, men jeg finner ingen eksempler (fra andre sider) på hvordan jeg skal lage RSS filene. Og en ting til, må jeg lagre den som .xml eller .rss?
Runar Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Denne siden kan nok hjelpe deg. Der står det hvordan du lager RSS feeds. Regner med at du må bruke PHP for å oppdatere det.
Jesper Karsrud Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Hvis du bruker et CMS (f.eks. Wordpress), er det innebygget støtte for RSS. Dette sparer deg for mye arbeid med å lage det selv
Anders Moen Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Skrevet 30. desember 2006 Takk. Skal nok ikke bruke CMS, men takk likevel. Kan jo bruke det senere en gang kanskje.
Jesper Karsrud Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 Altså.. Wordpress kan brukes selv om du ikke skal ha nyheter. Det tillater redigering av vanlige sider også, men det jeg lurer er hva som er poenget med RSS hvis de ikke har noe de skal publisere/syndikere?
Anders Moen Skrevet 30. desember 2006 Forfatter Skrevet 30. desember 2006 De har det. Jeg vet ikke hvor ofte det blir, men det blir nok en del
Jesper Karsrud Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 Og du skal ikke bruke et CMS? Planlegger du å lære de som skal ha siden HTML da kanskje? Skjønner ikke hvorfor du ikke skal bruke CMS her altså..
AlecTBM Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 hvis du skal ha fortløpende oppdatering av en rss fil uten å måtte endre i selve fila så har jeg en fin kode for det
Anders Moen Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Skrevet 31. desember 2006 hvis du skal ha fortløpende oppdatering av en rss fil uten å måtte endre i selve fila så har jeg en fin kode for det 7613415[/snapback] Da må du sende den da
AlecTBM Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 La oss se nå. <?php header('Content-type: text/xml'); require 'config.php'; echo '<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>'; ?> <rss version="2.0"> <channel> <title>Nyheter</title> <description>Viser de siste nyhetene fra domene.org</description> <link>http://domene.org</link> <?php $result = mysql_query("SELECT * FROM nyheter") or die(mysql_error()); while($row = mysql_fetch_array($result)){ $overskrift = $row['overskrift']; $navn = $row['navn']; $liten = $row['liten']; $id = $row['id']; ?> <item> <title><?php echo $overskrift; ?></title> <comments>Skrevet av: <?php echo $navn ?></comments> <description><?php echo $liten; ?></description> <link>http://domene.org/nyheter.php?id=<?php echo $id; ?></link> </item> <?php } ?> </channel> </rss> noe sånt dette er jo da til mysql du kan jo skjøl velge hvor du skal hente infoen fra.
Anders Moen Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Skrevet 31. desember 2006 Så hvis jeg nå har en database kalt nyheter, så vil den hente ut fra den?
AlecTBM Skrevet 31. desember 2006 Skrevet 31. desember 2006 (endret) en tabell kalt nyheter så ja du får redigere koden slik den passer deg Endret 31. desember 2006 av AlecTBM
Anders Moen Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Skrevet 31. desember 2006 Ok, takk Det skal jeg gjøre vett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå