Gå til innhold

anbefaling av spill, helst strattegi. (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RTS? Aye... Ska vi se...

 

Medieval 2: Total War

Rise & Fall

Rise of Nations

Age of Empires 1+2

Stronghold

Stronghold: Crusader

Company of Heroes

 

Tja, disse er da greie ^^

7589835[/snapback]

 

 

Medieval 2 Total war er jo turn based.. utenom slossinga..

7616496[/snapback]

 

 

Går under strategi-sjangeren for det og det knuser andre strategi-spill. Man kan krige med et par 1000 soldtaer likt mens andre spill kan man f.eks max ha 200

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg er enig med Age of empire 3... 2'en er det beste strategi spillet igjennom tidene.. så 3'eren er en skam for serien  :nei:

7616023[/snapback]

 

jepp enig der, men jeg synes 1'ern er aller best og 2'ern er ganske bra den og. 3'rn ble jeg rimelig fort lei av.

Lenke til kommentar

 

 

Går under strategi-sjangeren for det og det knuser andre strategi-spill. Man kan krige med et par 1000 soldtaer likt mens andre spill kan man f.eks max ha 200

7617152[/snapback]

 

det finnes ingen logisk kobling mellom antal soldater på slagmarken og kvaliteten på spillet. personlig liker jeg 20-40 enhet herene i warcraft 3 mye bedre en en uoversiktlig hæ på tusner av solater

Lenke til kommentar

 

 

Går under strategi-sjangeren for det og det knuser andre strategi-spill. Man kan krige med et par 1000 soldtaer likt mens andre spill kan man f.eks max ha 200

7617152[/snapback]

 

det finnes ingen logisk kobling mellom antal soldater på slagmarken og kvaliteten på spillet. personlig liker jeg 20-40 enhet herene i warcraft 3 mye bedre en en uoversiktlig hæ på tusner av solater

7623469[/snapback]

 

Men det er oversiktlig, og det er mye bedre. Det er så urealistisk med 20 folk og så kjedelig.

Lenke til kommentar
Andre gode strategispill kan være Age of Empires 2 eller 3, Command & Conquer serien, Act Of War, Anno 1701  :)

7589030[/snapback]

 

 

Kan ikke si jeg er enig med Age of empire 3... 2'en er det beste strategi spillet igjennom tidene.. så 3'eren er en skam for serien :nei:

7616023[/snapback]

 

Jeg må si at online delen til age of empires 3 er meget morsom og bra. Selv om dog aoe2 er bedre, så vil jeg nesten heller anbefale 3`ern på grunn av online delen.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hva du er på jakt etter.

 

Dersom du vil bryne deg på mye god online spilling er disse å anbefale:

 

SC

WC III

COH

Warhammer 40k: Dark Crusade

ROL

 

er en del andre også, men disse er absolutt blandt de aller beste.

 

 

Ellers er det verdt å nevne

 

Medieval 2: Total War

BFME2 (+ exp pack)

 

men her har jeg personlig større glede av singleplayer delen. Medieval 2 er rett og slett genialt og BFME2 var ganske moro onlinetidligere, men det har etter hvert blitt veldig tydelig at EA ikke fokuserer noe særlig på det lenger og de fokuserer nå på å gjøre C&C3 så bra som mulig slik at det kan konkurrere helt i toppen blandt de andre store online spillene.

Lenke til kommentar

 

 

Går under strategi-sjangeren for det og det knuser andre strategi-spill. Man kan krige med et par 1000 soldtaer likt mens andre spill kan man f.eks max ha 200

7617152[/snapback]

 

det finnes ingen logisk kobling mellom antal soldater på slagmarken og kvaliteten på spillet. personlig liker jeg 20-40 enhet herene i warcraft 3 mye bedre en en uoversiktlig hæ på tusner av solater

7623469[/snapback]

 

Men det er oversiktlig, og det er mye bedre. Det er så urealistisk med 20 folk og så kjedelig.

7627296[/snapback]

 

hvorfor behøver strategispill å være realistiske?

Lenke til kommentar

 

 

Går under strategi-sjangeren for det og det knuser andre strategi-spill. Man kan krige med et par 1000 soldtaer likt mens andre spill kan man f.eks max ha 200

7617152[/snapback]

 

det finnes ingen logisk kobling mellom antal soldater på slagmarken og kvaliteten på spillet. personlig liker jeg 20-40 enhet herene i warcraft 3 mye bedre en en uoversiktlig hæ på tusner av solater

7623469[/snapback]

 

Men det er oversiktlig, og det er mye bedre. Det er så urealistisk med 20 folk og så kjedelig.

7627296[/snapback]

 

hvorfor behøver strategispill å være realistiske?

7630005[/snapback]

Definitivt ikke!

Se på WC3, et utrolig bra strategispill, men er det realistisk? Nei.

Se på Starcraft. Et utrolig bra strategispill, men er det realistisk? Nei.

Se på Generals. Et bra strategispill. Men er det realistisk? Nei

Og sånn fortsetter det....

Lenke til kommentar

Medieval 2 er ikke akkurat realistisk det heller, få spill er det og det er mest på grunn av de skal være balanserte og gøy å spille.

 

De fleste spillene som er nevnt her er bra og vel verd en titt, men det spørs jo litt hva du liker.

 

Om du skaffer deg Rome + barbarian invasion er det en LOTR mod til det som er ekstremt bra, bedre enn BFME1, har ikke prøvd BFME2 sin expansion så kan ikke si stort, men det er jo EA og det sier jo litt...

 

Blizzard sine RTS spill må også prøves, selv de gamle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...