Gå til innhold

Blues-emnet - generell snakk rundt blues


loathsome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Noen som har Blue Guitars, av Chris Rea?

Utgivelse med 11album, som tar for seg bluesen fra begynnelsen, og utover. Har kommet meg til andre platen nå, dette her er utrolig digg, rett og slett! :D

8627652[/snapback]

 

Lenge siden jeg hørte gjennom boksen, men kan jo legge til (for å få litt liv i tråden) Celtic and Irish Blues, Gospel Soul Blues And Motown, Blues Ballads og 60s and 70s, altså de 4 siste platene i den boksen, var veldig mye mindre bra syns jeg.

Lenke til kommentar

Åpenbart ikke så stor interesse for blues...

Den filmen du poster er kul, men hadde neppe orket å se den to ganger på rad. Blir litt for spesielt for min smak.

 

 

Noen som har Blue Guitars, av Chris Rea?

Utgivelse med 11album, som tar for seg bluesen fra begynnelsen, og utover. Har kommet meg til andre platen nå, dette her er utrolig digg, rett og slett! :D

8627652[/snapback]

 

Lenge siden jeg hørte gjennom boksen, men kan jo legge til (for å få litt liv i tråden) Celtic and Irish Blues, Gospel Soul Blues And Motown, Blues Ballads og 60s and 70s, altså de 4 siste platene i den boksen, var veldig mye mindre bra syns jeg.

8842191[/snapback]

Hvor har du fått tak i denne? Kjøpt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei, har ekstremt mange blues CD-er jeg ikke har importert enda. Holder på å rippe et par CD-er av b.l.a Stevie Ray Vaughan og litt sånn. Den filen er litt oppdatert nå. Holder også på å slenge over noen Joe Cocker album :cool: Synes den videoen var veldig bra! :)

 

Stevie Ray Vaughan er KONGEN!

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Blues er kult. Liker veldig godt de tidlige artistene, som John Lee Hooker, Lightnin' Hopkins, Elmore James og selvfølgelig Robert Johnson, Sonny Boy Williamson II. Andre og litt "nyere" artister som jeg liker er John Mayall & The Bluesbreakers, som er fantastiske, Johnny Winters, SRV og Eric Clapton. Buddy Guy er også veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...