Gå til innhold

Perfect instance gruppe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av personlige erfaringer (spiller som prest selv) har jeg en god del synspunkter på de forskjellige klassene, og enkelte har skiller seg positivt og negativt ut i den forstand.

Som prest har jeg en god oversikt over hvordan de andre i gruppa spiller, ettersom det er jeg som til syvende og sist må ordne opp i det dersom noe går galt (til en viss grad sammen med tanken så klart).

Først en gjennomgang av de forskjellige klassene, og mine erfaringer relatert til dem.

 

Druider - De fleste som faktisk spiller druid virker som en god og oppegående gjeng.

Dersom druiden også kan innervate og offheale om nødvendig er den en veldig fin bonus til gruppa.

Desverre er dps'en noe lav, så om målet er en kjapp runde faller druid litt ned på lista.

 

Hunter - Veldig fin ranged dps, men de mangler desverre enkelte ting.

Disse tingene er vitale deler som effektiv crowd control eller andre bonuser utover det de primært er gode til, nemlig dps.

 

Mage - Vital for gruppa. I alle instancer som krever aoe er en mage en ekstremt stor fordel å ha med seg. Samtidig er klassen god dps og har i tillegg vann til gruppa.

 

Paladiner - Har jeg desverre ingen erfaring med (Horde), men jeg innser helt klart potensialet til en Paladin i ei gruppe, dersom de ikke prøver å etterape dps-horene kalt shamaner.

 

Prest - Nå er jeg kanskje litt inhabil siden jeg er prest selv, men jeg opplevde iallefall en enorm etterspørsel da jeg levla opp i min tid. En god prest sammen med en god warrior kan holde det gående lenge, og tilogmed en shadowspecca prest (som de fleste er under levling) så har vi fortsatt enormt gode manaeffektive heals.

 

Rogue - Veldig fin dps mot enkeltmål, men tåler lite. Er fine til å holde en enkelt mob i sjakk, men for mange roguer jeg har møtt dør altfor tidlig da de har lett for å dra aggro dersom de skal "vise seg frem".

 

Shamaner - Stort sett negative opplevelser, desverre. En shaman som hjelper til med stabil dps og healer om nødvendig er en enorm hjelp for gruppa, men desverre har jeg sett altfor mange idioter innen den kategorien.

De nekter å heale dersom problemer dukker opp, og enkelte som har som mål å komme høyest opp på damage meteret drar så forbanna mye aggro at de lett kan dra aggro fra en hvilken som helst tank. De nekter også å innse at de ikke bruker plate, og således blir det ofte svært mye bortkasta mana på å heale "den nye tanken" (shamanen) som attpåtil nekter å heale seg selv.

 

Warlock - VELDIG kjekt å ha med på grunn av soulstore, enten det er tank eller prest som stores. Grei dps og har i tillegg dugelige aoe-muligheter.

Hvis det ikke er noen mage tilgjengelig, så er warlocken et klart valg på den fronten.

 

Warrior - Helt essensiell. Kjempefin tank (bortsett fra dps-horene som nekter å gå med skjold, kun for å vise seg fram på damage-meteret) som er helt vital for å holde gruppa gående.

En god tank gjør livet så ufattelig mye lettere for de andre i gruppa!

 

 

 

Jeg har et omtrentlig bilde over "den perfekte gruppa", men de to siste plassene lar jeg være variable likevel.

 

Helt nødvendige klasser som helst må være med.

1. Warrior

2. Prest

3. Mage

 

Plassene som blir til overs, primært dps.

4. Shaman (som oppfører seg), dps warrior (tåler mer enn en rogue, kjekk offtank), Warlock (soulstore og fin dps).

5. Druid (kjekt å ha rett og slett), Rogue (fin dps, men litt lite utover det), Hunter. (Ubrukelig klasse, sorry hvis noen føler seg støtt)

Lenke til kommentar
Mest ubruklige innlegget jeg har sett ( og jeg skriver veldig mange ubruklige inlegg selv sånn som denne)

 

Men du må være den personen på dette forumet som har minst peiling på wow... Beklager å si det, men slik er sanheten. Foretrekker filmene fra trevakt fremfor flere slike teite inlegg fra deg!

7600707[/snapback]

 

Du har rett i at ditt innlegg også er helt meningsløst, selvsagt fordi du ikke har noen argumenter overhodet. Vennligst spar oss for denslags? :mad:

 

 

Den perfekte gruppe inneholder fire elementer:

 

1. Nok healing, her er priest det opplagte valget men også andre klasser kan være aktuelle, litt avhengig av hvor mye healing som trengs.

 

2. Muligheten for å komme kjapt opp igjen etter wipe. Min favoritt her er nok shammy ankh fordi den krever lite organisering i en hektisk kampsituasjon og at jeg ellers liker å ha med shammy. Ellers kan man bruke warlock soulstone, pally DI og/eller rogue med jumper cables.

 

3. En klasse som kan resse mer enn en gang på 30 min, kremt druid. Mao pally, priest eller shammy.

 

4. DPS, mye DPS.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Det var langt fra det mest ubrukelige innlegget jeg har sett. Derimot er ditt innlegg, Ingar123, et av de mest ubrukelige (og idiotiske) innleggene jeg har sett. Det er ingenting i innlegget ditt som har noe med tråden. Foretrekker å besøke CS-forumet fremfor flere slike teite innlegg fra deg. Beklager å si det, men slik er sannheten. :)

 

 

Jeg mener at alle klassene kan til en viss grad byttes ut og at det finnes ingen perfekt gruppe, det kommer jo litt an på personen bak klassen. Men disse klassene synes jeg er gode i groups.

Warrior - Tank / dps off-tank

Priest - Heal

Mage (meg) - Vann til groupen, god CC og DPS.

Druid - Druids kan jo brukes til mye, de kan både heale og tanke ganske bra også har de combatres.

Warlock - SS til priest så groupen slipper å løpe tilbake til instance etter wipe. God dps.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar

Er selv druid, og har som regel vært mainhealer i 5-mannsgrupper, så blir hardt å si noe om akkurat healer rollen. Men her snakker vi perfect instance gruppe opp til level 60.

Når jeg starter ei gruppe er det viktigste for meg en god tank. Helst en (Prot) Warrior. Hittil har jeg hatt absolutt best erfaring med denne karakteren.

Deretter går jeg etter DPS. Jeg vil ha en mage, for denne kan gjøre mye nyttig i tillegg til høy damage.

Når disse 3 spotsa er tatt, er det ikke så viktig hva jeg tar. Om vi har ei litt dårlig gruppe(lav level, dårlig gear), kan det være greit med en resser(Pala/Priest). I tillegg ønsker jeg en rogue, som kan holde konstant god damage, i tillegg til stealth og sap.

Når det er sagt er det også greit med en jevn fordeling av items, og da kan en mail bruker være greit. Altså Hunter. Warlock kommer opp i hodet mitt som den siste klassen.

 

Skal jeg si mine 5 mann vil jeg si:

Druid(meg)

Warrior

Mage

Hunter/Rogue

Lock - (dps-Pala/shadow-Priest) om det er ei dårlig gruppe.

 

EDIT: Jeg skal være såpass ærlig at hadde jeg ikke vært druid, hadde jeg ikke tatt med meg druid(I alle fall ikke før 60, da alle druidene er feral specced)

Endret av ka1ser
Lenke til kommentar

For min del virker det som om DPShoreshamans har bitt mer borte på høyere level (selv etter dualwield). De fleste shamaner jeg har vært utsatt for etter level 50 har kjørt god DPS, frivillig gått for healing duty på tyngre bossfights (Om det finnes noen som kan kalles tyngre i 5-manns), flink med totems ol.

 

Desverre er det noen DPShorer, men det virker som om de blir borte på lavere level etter å ha blitt eid av en rogue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...