Gå til innhold

Perfect instance gruppe


Anbefalte innlegg

gjorde ubrs 5 mann i dag. vi var feral druid tank. shaman healing . meg warrior dual wield dps. rogue dps. og priest healing. tok sin tid men gikk alikevel alle var svært godt geara. må virkerlig si att druid er en fasinerende god tank bedre en warriors i 5 mann tar jo knapt skade denne druiden tanket 5-6 ubrs mobs i 10 sekunder lett uten og miste mere en 20% liv jeg som warrior ville dødd på 10 sekunder meg så mange mobs på meg selv med tank gear og defensive stance.

feral druid er helt utrolig gode som tanker vis det er masse melee i gruppensiden de har 5% crit aura og healer melee når de criter. så jeg ville anbefale spillere og bruke druis mere som tanker , de suger kanskje som dps og elendige i catform men bearform er faktisk riktig så bra.

 

så mitt oppsett i en 5 manns er

 

oppsett nummer 1

 

 

fury warrior

rogue

dps shaman.

tanking druid

healing priest-healing druid helst priest pågrunn av stamina buff og agroo reduction abilitys

 

oppsett nummer 2.

 

tanking druid-tanking warrior

mage

mage

warlock

priest

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rogue

Rogue

Rogue

Rogue

Rogue

 

er min <3

7561134[/snapback]

 

JA =D du har så rett xD rogue er den beste classen uten tvil ... men :

 

warr ( tank =O )

priest (healer )

shaman ( Wipe rocovery + emergensy healer )

rogue ( CC humanoids )

mage ( CC )

 

Er nokk den beste groupen for instancer med humanoid targets

 

... btw shamaner kan ikke Dee Pee Ess

 

:ph34r: <--- Shadowcraft rogue tbh

Lenke til kommentar

Warlocks er bra å ha med pga:

- soulstone

- damage (selv om man ikke har dmg spec kan man fint fyre fra seg)

- CC (seduce, banish, offtank med VW)

- gratis health pot (Healthstone) til alle

- Bra aoe (Hellfire) om man har Intensity talent. Soul Link er også bra å ha oppe da om man har det.

 

Vi har vært 4 stk i instancer: Warlock, Paladin, Mage og Warrior, og det har fungert bra. Tatt hele Strat living, Scholo, LBRS og DM west + east. Baron bossen har vi prøvd èn gang, men gikk galt pga. manglende strategisk innsikt :blush:

DM north er det lenge siden vi har prøvd, husker ikke hvorfor vi ikke har den også complete.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Har begynt å få en fast gruppe.

 

Denne består av

 

Paladin, Holy (meg)

Mage

Warlock

Mage

Priest

 

Ihvertfall i Scholomance så går dette ypperlig, siden paladins elsker undeads. Ihvertfall synes jeg de er morsome. Stratholme er litt verre, dog. BRD klarer vi oss med 4 mann.

 

I denne gruppa har vi 1 healer, 1 semi healer.

1 semi-tanker, 2 dps'ere.

2 ressere.

 

osv.

 

Så, planen er å finne meg litt tanking-gear, så jeg kanskje kunne tanke litt bedre. Skaffe seg skjold+1h, altså. Uten at det er en warrior der, så faller jo det utstyret enten hos meg eller i greed :)

Lenke til kommentar

Har tre manna Scholo med Druid meg (mage) og prest. Var ikke spesielt vanskelig.

 

Erfarer at Druids i bearform er sinnsykt bra som tanks nå. Tåler noe helt sykt med damage. Så til min 5 mann gruppe.

 

Druid

Paladin

Priest

Mage

Mage

 

Druid MT, Paladin offtank om nødvendig + heal crowd og dps.

Priest MT healer.

2x Mage dps og 2x sheep.

Lenke til kommentar

Skills over class.

 

Er en forholdsvis fersk wow spiller, noe jeg fikk merke jeg ble med en gruppe bestående av følgende klasser på Scarlet Strat run:

 

Druid

Priest

Warlock

Mage

og megselv som Paladin

 

Eneste ordentlige gruppen jeg noen gang har kjørt, for alle gjorde jobben sin.

1 manapause, er dette normalt(ihvertfall ikke hverdagskost for meg)? Slang på en holy light fordi druid var ca 40 %, så klikka jo priesten på meg. Så det siste healen jeg gjorde.

Lenke til kommentar

1xTank, (Pala/Warrior/Druid) - Foretrekker druid pga. LotP

1xHealer, (Druid/Priest/Pala/Shammy) - Foretrekker priest for PW:F

3xDPS, Hva som helst bare de gjør jobben sin. Mage eller lock hvis AOE er nødvendig, men det er tross alt få steder der er avgjørende.

 

Er ikke mer som skal til. Synes selv at èn melee DPS er nok ved siden av tank, men utover det kan det være hva som helst for min del. Litt CC er fint, men med 4-5 ulike klasser har man nesten garantert noe som kan brukes, ihvertfall ikke noe som er avgjørende for meg.

 

Jeg har vel egentlig funnet ut at sammensetning betyr forsvinnende lite så lenge alle kjenner instansen og opptrer noe i nærheten av fornuftig.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Beste gruppa jeg noensinne har vært i var en litt utradisjonell Scholo-gruppe, i hvert fall. En AQ40-geared rogue (som var det feteste av det fete på den tiden), en rank 14 enchancement shammy (tank), en mage i bwl/aq40-gear, meg som priest i BWL-gear og en warlock i BWL-gear.

 

Sopa gulvet med absolutt alt, og jeg har aldri vært med i en såpass smud gruppe noensinne i ettertid.

Lenke til kommentar

Beste oppsettet IMO må være noe sånt.

 

Druid Tank

Paladin

Priest

Rogue

Warlock/Mage

 

Ser _ingen_ grunn til å ta en hunter med til noen som helst instance, untatt UBRS.

Med mindre seff gruppa er helt desperat og at petten må tanke noe.

 

 

PS: Psilocybe, <3 sarkasmen din. :w00t:

 

Edit:Leif

Endret av KnuX
Lenke til kommentar

Merkelig at nesten alle inkluderer klassen de selv spiller i setupen... Kunne ikke gitt mer beng i Warlock tbh. Det er alt for mye micromanagement med dps og tull i en liten 5manns gruppe. Hvis gruppa virkelig skal være optimal vil jo mobs dø før locken får skutt en jævla shadowbolt(2 ticks fra corruption ho!). Og vi skal jo ikke wipe heller, skal vi? -Fuck SS. :p (Ja, jeg er fullt klar over at vi kan dele ut dps som ikke ligner grisen i 5manns, men det blir fort værre i den "perfekte" gruppa)

 

Nei her snakker vi kurant dps som er lett og anvende og fleksibel: Mages og Warriors er alfa og omega spør du meg. Back to basic, det er lettere å ensrette og tilpasse klasser som er litt mer *basiske*, uten for mye dilldall - i hvert fall i små grupper med mye mindre spesialiserte oppgaver for alle(raids).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...