Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

No more Dell!?


Anbefalte innlegg

Hei!

Okey, så har det seg slik at jeg kjøpte en laptop fra Dell (Inspiron 6400) i sommer og var strålende fornøyd. Og så kom problemene.. Det første var at den ikke ville skru seg av da jeg trykket på "avslutt". Noe som førte til at pc'en ofte stod på helt til neste gang jeg opna lokket og såg den stod der med høy varme, både på cpu, rundt vifte osv. Det oppstod mange problemer for meg, når den i tillegg ikke ville svare meg noen ganger da jeg valgte/prøvde å gå inn på forskjellige ting/programmer.

 

Så til poenget:

En tidlig oktoberkveld slår jeg på pc'en (ja, den var faktisk avslått..!) og hva skjer? Tre-fire lamper lyser konstant i 5 sek, og slokner igjen. Ingen lyd fra verken vifte eller prosessor. Ingen sjanse til å få den på. Det som jeg fant ut var feilen, var at under vifta/pc'en var det merker etter at en antakelig veldig varme hadde oppstått. Den hadde altså tatt fyr..! Det var først da jeg oppdaga svi-lukta og da jeg blåste gjennom vifta, kom det en liten og fin askesky opp på skjermen..

 

Det var altså ingenting annet her jeg kunne gjøre, så tok tak i telefonen og ringa Dell-kundeservice. Der tok en veldig snill og kjekk svenske telefonen og jeg forklarte som det var. Da ble vi enige om at de skulle sende meg en tom eske som jeg skulle putte pc'en oppi og sende den tilbake til dem. Han i telefonen sa at de skulle bytte ut prosessor, vifte, hovedkort og annet som var ødelagt, alt dette uten at det skulle koste meg en krone! Så, etter en laaang stund med venting kommer esken i posten. Jeg fyller ut skjemaene og sender pc'en tilbake. (Faktisk helt til England)

 

Da hører jeg ikke noe fra Dell på en stund og plutselig en dag, mandag sist uke, ringer en engelsk dame og spør om jeg har mottatt pc'en min tilbake. Det hadde jeg jo ikke, så svaret lød; "Nei". Dette syntes dama i telefonen var merkeligt siden, etter hun sine beregninger, skulle jeg ha sittet med pc'en i fanget i samme øyeblikk. Så slenger hun på røret, og jeg hører ikke mer fra verken dama i England eller Dells kundeservice. Og ingen sporingsnummer hadde jeg heller fått, så pakka/esken var det ikke så lett å spore opp.

 

Men igår fikk jeg "glad-nyheten". Pc'en hadde ankommet kontoret der jeg går på skole, og jeg var overlykkelig over at jeg fikk pc'en min tilbake før jeg skulle reise hjem samme dag.

Men hvorfor skulle liksom problemene være over så fort? Jeg åpnet esken og fikk opp pc'en med il og hast i full glede. Jo da, på utsiden såg den helt lik ut som da jeg sente den, til og med brann/svi-merket under pc'en var der fortsatt. Det gjorde meg litt skeptisk. Men men, det gadd jeg jo ikke å bry meg om, her hadde jeg jo akkurat fått tilbake pc'en fiksa og klar til bruk! Jeg slår opp skjermen og trykker på power-knappen. Næmmen?!? Samme lamper som lyser? Ingen lyd fra verken vifte eller prosessor denne gangen heller? Jadda, samma feilen var der. Her hadde jeg sent den helt til Birmingham, England, og de hadde sent den tilbake, etter en og en halv måned, uten å ha rørt den engang..!

 

Jaha? Og hva nå? Jeg prøver å ringe Dell-kundeservice igjen for å få en forklaring på dette. Men da kommer jeg jo selvfølgelig ikke igjennom! Ringte i hele går uten hell, bare satt og hørte på den fine ventemusikken de har på linja. Jaja, får prøve neste dag, tenker jeg, og setter igang igjen i dag tidlig. Venting og atter venting. Plutselig svarer en svensk dame i andre enden. Jeg prøver å korte ned på historien og forteller henne mitt problem. Hun skjønner min frustrasjon, men hun satt ikke i teknisk-support avdelingen, så noen hjelp av henne kunne jeg visst ikke håpe på. Men hun skulle sende en mail til folka i teknisk-support og fortelle dem om problemet mitt, så skulle de selv ringe tilbake til meg og forklare hva som foregår. Vel, siden hun var så snill og grei som ville hjelpe meg litt på vei, så ville jeg ikke ringe mer og heller vente å se om de ringer i løpet av denne dagen. Og her sitter jeg fortsatt da og venter på den telefonsamtalen, som jeg forsåvidt tviler litt på kommer i løpet av kvelden....

 

Så da er spørsmålet mitt: Er det slik Dell behandler kundene sine? Min kjære nabo der jeg går på skole hadde et lignende problem der det måtte ta to "reperasjoner" før Dell-maskina hans ble fiksa. Så da betyr vel det at jeg kan forvente meg pc'en min i orden denne gangen jeg sender den inn og får den tilbake..... :whistle:

Endret av Andly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde problemer med skjermkortet på en dell pc jeg hadde, men det inngikk under garantien så de kom hjem til meg og satte inn et nytt skjermkort og stakk igjen, dette fikk jeg på under en uke. vips var den fiksa.

 

skjønner ikke hvorfor i alle dager laptopen din måtte sendes helt til england??

Endret av josh887
Lenke til kommentar

Jeg har ikke mye dårlig å si om Dell egentlig. De har gode priser, gir gode tilbud og sender varene kjapt de gangene jeg har bestilt derfra. Men nå handler jeg for en bedrift, så det er mulig det er en annen avdeling...?

 

I allefall, en forklaring er vel at PC'en din havnet midt i julerushet hos Dell, og slikt skjer. Jeg tror du bare har hatt uflaks...

Endret av bluescreen
Lenke til kommentar

skjermen min konka for en stund siden.. sendte de en mail, og vips fikk jeg ny i posten

eneste er at den skjermen jeg fikk var mindre enn den originale. skal ringe og snakke med de imorgen

Tilogmed fått ny mus fra de.. uten spørsmål.

Pleier å ha bra kundeservice på dell

Endret av JhonnyO
Lenke til kommentar

Har egentlig alltid vært veldig positiv til Dell, men jeg har blitt mer skeptisk.

 

Kjøper man ett Dell produkt så for all del, få med ekstra garanti avtalene deres, mest mulig. Det koster litt mer, men en lettelse den dagen det skjer noe med produktet.

 

Egen erfart at dem byttet ut skjerm på en forretnings modell type dyr, dagen før ekstra garantien gikk ut. 1 dag før gikk skjermen svart, utrolig flaks, ringte, dagen etter stod service mann fra Dell på døra, og byttet skjermen. Veldig bra! :thumbup:

 

"Siste året erfaring"

I jobb messige situasjoner har jeg prøvd å ringe Dell sin support telefon, alt etter som privat kunde nummer, til stor bedrift nummer. Har jeg fått svar?`, nei!

 

Jeg tror rett å slett at support delen, som tar i mot telefoner er sterkt overbelastet blitt, det kan enten si noe om produkt kvaliteten har blitt dårligere, og mer trøkk på linjene. Eller at produktene er såpass gode at dem har sagt opp mange på telefon support.

 

 

Etter 1 times venting med Celine Dion så blir man ganske svett i øra!

 

No more Dell? Jeg pleier å anbefale dem som har lite greie på data, Dell, fordi dem har hatt\har stort sett veldig hyggelig service på support, som stort sett har hjulpet en stakkar uten peiling i havn. Det er synd om det er slutt på det.

 

Angående din bærbare PC, så hadde jeg tatt bilder av den, skrevet ett rekomandert brev til Dell, med kvitteringer på at du har sendt den, og hva som har skjedd i sakelig form.

 

Mvh

Endret av wildcat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...