Gå til innhold

Nintendo Wii's tv kabel?


Marcelo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en CRT 32" phillips. Den har mange innganger, men jeg vet ikke hva en komponent inngang er?? og RGB er vel scart?? men selger de disse kablene til Wii, for eksempel på elkjøp??

 

forresten, er det så mye dårligere bilde med kablene som følger med, og vil å skifte te scart kabel vær bedre?

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Siden du har en crt vil du ha en rgb scart kabel, og ja de kan teoretisk sett kjøpest på elkjøp. Jeg sier teoretisk fordi jeg regner med at de som kommer blir revet vekk for øyeblikket.

 

Kvaliteten er potensielt mye bedre. Det varierer litt hvor bra bildet blir med vanlig kabel mellom forskjellige tver, men jeg vil si at det er absolutt verdt det.

Lenke til kommentar

Freke: Du har NULL peil på det du snakker om. Komposittsignalet sender alle fargene i EN kabel, med dårlig kvalitet.

 

En RGB-scart og en komponentkabel sender fargene hver for seg, og med klart bedre bildekvalitet UANSETT TV. Så har du komponentinngang på tven din har du MYE å hente på å kjøpe deg en komponentkabel til wii, og har du en vanlig widescreen tv av middels eller høy kvalitet vil en rgb-scart gjøre underverker!

Lenke til kommentar
Er det noen her som vett hvor jeg kan få tak i rgb-svart kabel til Wii'en?? jeg var på elkjøp men de for ikke inn igjen før jul og jeg vil gjerne ha den til jul, siden det er då jeg for Nintendo Wii

7554055[/snapback]

 

 

Fikk tak i komponentkabelen på gamezone i Kr.Sand... Var helt tydelig stor forskjell. Ja, som natt og dag! Beklager eventuelle skrivefeil, da jeg akkurat kom hjem fra fylla :p:)

RGB-kabelen hadde dem også :)

Endret av Lokiboki
Lenke til kommentar
Freke: Du har NULL peil på det du snakker om. Komposittsignalet sender alle fargene i EN kabel, med dårlig kvalitet.

 

7553493[/snapback]

 

Jeg mistenker jeg har MER peiling enn deg akkurat der. Sitter man med en CRT skjerm har man normalt ikke komponent inngang. Sånn er det bare. Saken er at fanden og hans oldemor tror at man ha komponent kabel for i det hele tatt å kunne spille. Sånn er det ikke. Selv har jeg komponent kabel på gamecube også, men det er fordi jeg har komponent innganger. Et overveldene flertall av kompisene mine har koblet ps2 (f.eks) til sin CRT med kompositt. De lider ingen overlast, trust me. Ingen av dem gidder å kalibrere bildet heller. Og det tror jeg er tilfellet med de aller fleste. Hvis spillet de spiller har mørke partier, gjett hva løsningen deres er? Skru opp brightness, til de kan se i de mørke delene. Ingen god løsning, med tanke på billedkvalitet, eller hur? Da er det jo viktig at man investerer i RGB scart... Ketchup på indrefilet kaller jeg det. Om du ikke har fått med deg sånt, er du enten i et veritabelt "ivory tower" eller i den heller spesielle situasjon at du utelukkende kjenner folk med HD skjermer som de faktisk har kalibrert.

Lenke til kommentar

Kompositt signal er helt fint på CRT-basert TV. På LCD/plasma er resultatene av CRT-signalet uhyre avhengig av hvor bra støyreduksjon og postprosessering TV-en gjør.

 

Jeg så en Panasonic plasma-skjerm for noen uker siden som kjørte Wii via kompositt, og det så overraskende skarpt og fint ut - jeg antar at TV-en med andre ord var ganske skarp på å prosessere bort uhumskhetene.

 

I skarp kontrast kan jeg nevnte Panasonic-projektoren vi har her, som knapt forsøker å fjerne uskarpheter og "virring" i bildet, og som en følge av det ser bildet rimelig labert ut.

 

Har du LCD eller plasma tror jeg det tryggeste er å kjøpe komponent når det blir tilgjengelig. Har du derimot CRT kan du fint leve med komposittsignal - det har jeg gjort i ukesvis uten videre trøbbel.

 

Hvis du har lyst på noe bedre på CRT, er SCART RGB veien å gå.

Lenke til kommentar

Godt å se det finnes flere som ikke har blår over øynene. Min påstand er at det er mer å hente på bildet ved å kalibrere skjermen riktig enn på å bytte kabel. Det er himmelvid forskjell på "showroom" setting (grellt bilde) og "kalibrert" setting (bra bilde), selv om man har komponent kabel. Samme kabel, to helt ulike kvaliteter på bildet. En duger, en duger ikke.

Lenke til kommentar
Freke: Du har NULL peil på det du snakker om. Komposittsignalet sender alle fargene i EN kabel, med dårlig kvalitet.

 

7553493[/snapback]

 

Jeg mistenker jeg har MER peiling enn deg akkurat der. Sitter man med en CRT skjerm har man normalt ikke komponent inngang. Sånn er det bare. Saken er at fanden og hans oldemor tror at man ha komponent kabel for i det hele tatt å kunne spille. Sånn er det ikke. Selv har jeg komponent kabel på gamecube også, men det er fordi jeg har komponent innganger. Et overveldene flertall av kompisene mine har koblet ps2 (f.eks) til sin CRT med kompositt. De lider ingen overlast, trust me. Ingen av dem gidder å kalibrere bildet heller. Og det tror jeg er tilfellet med de aller fleste. Hvis spillet de spiller har mørke partier, gjett hva løsningen deres er? Skru opp brightness, til de kan se i de mørke delene. Ingen god løsning, med tanke på billedkvalitet, eller hur? Da er det jo viktig at man investerer i RGB scart... Ketchup på indrefilet kaller jeg det. Om du ikke har fått med deg sånt, er du enten i et veritabelt "ivory tower" eller i den heller spesielle situasjon at du utelukkende kjenner folk med HD skjermer som de faktisk har kalibrert.

7554658[/snapback]

My bad.

 

Jeg mente RGB-scart, og så ikke at du kun pratet om komponent. Men - det er stor forskjell på rgb-scart og vanlig compositt på min vanlige crt 28" sony.

 

Beklager! :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...