Gå til innhold

SoundBlaster Audigy Player = BSOD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, sliter litt med Audigy kortet mitt..

Får BSOD ( Bluescreen of death /blåskjerm :lol: ) hele tiden enten det er når Winamp kjører, eller spiller... Spesielt på Hitman 2.

På BSOD står det noe som dette: IRQ_DRIVER_NOT_LESS_OR_EQUAL

Jag har Downloada de nyeste driverne fra creative, har oxo prøvd å dytte kortet i alle PCI Slotene.

Men det som er litt merkelig er at det funker helt supert når jeg dytter inn et gammelt SoundBlaster PCI 128 kort :???:

Noen som har en lur løsning her kansje??

amd-nerd.net -> Fordi jeg fortjener det!

[ Denne Melding var redigert av: [urban] på 2002-11-21 16:45 ]

Videoannonse
Annonse
Gjest mafister
Skrevet

XP og Audigy har aldri funka helt OK her i gården ihvertfall...

Skrevet

Kjører selv Audigy player og XP uten problemer. Har du prøvd å sette lydkortet i en annen PCI slot? Tenker da på feilmeldingen; IRQ.... Kan ha noe med det å gjøre. Du kan i tillegg tvinge hovedkortet til å kjøre en IRQ update, en funksjon som i hvertfall finnes på mitt HK.

Skrevet

Den der har jeg vært borti før. En fyr sa jeg skulle fjærne ACPI driverne. IKKE gjør det!

Det du bør gjøre er å oppdatere driverne fra internett. Vanligvis holder det. Hvis ikke, sjekk om det står i en PCI slot som deler IRQ med en annen. Sjekk hvilken enhet det i så fall deler IRQ med. Unngå øverste og nederste PCI slot. Den øverste (rett under AGP porten) pleier å dele IRQ med AGP porten. To intensive kort som lydkort og skjermkort MÅ IKKE dele IRQ. Det går galt. Den nederste PCI slot-en kan ha en tendens til å være ustabil.

Vanligvis er det driverkluss når du får slike meldinger. Har sett dem en del.

Skrevet
Quote:

WebWarrior skrev (2002-11-27 17:55):

Den nederste PCI slot-en
kan
ha en tendens til å være ustabil.

Det har ikke eg opplevd at den er, Har heller ikke hørt om noen som sier det. Men i den tiden det var ISA slotter delte den siste pci'en irq med ISA'en.
Skrevet

Gå inn i Egenskaper for "Min datamaskin" - Enhetsbhandlig. Eller my computer -> properties -> hardware -> device manager

Se etter "gule spørsmålstegn", har du en, eller fler, vil jeg anbefale deg å avinstallere alle tilleggskort, ta dem ut av maskinen, deretter å installere et kort om gangen.

Det nye lydkortet ditt skapte nokk hele smørja.

Se også etter om noe står oppført to ganger.

Skjekk også om du kan enable OS IRQ i BIOS.

Skrevet

Har fixa problemet nuh... Dytta Audigy kortet i PCI nr 1 (denne sharer ikke irq med noan andre porter). og SCSI kontrollern i PCI nr 6...

1stk Reinstall og vips

No more BSOD! :grin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...