Gå til innhold

Godt sagt, svart på en prøve.


Gaston

Anbefalte innlegg

Tror ikke det er dette tråden handler om, men jeg prøver.

 

Læreren min fortalte om en gang de hadde en prøve, og et av spørsmålene lød; "Hva er forskjellen på I-land og U-land?". En elev svarte: "I I-land må man gå på skolen, men har ikke lyst til det. I U-land vil de gå på skole, men får ikke gå på skole."

Det var ikke en særlig lang besvarelse, men jammen var den god.

7543551[/snapback]

Heheh, den var nice. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg gikk på ungdomskolen svarte jeg følgende på en kristendomsprøve:

Spm: Hvordan kan Jesus være et forbilde for oss?

Jeg svarte: Han hadde langt hår og skjegg.

 

 

Jeg må le for meg selv hver gang jeg tenker på det. Husker ikke hva læreren skrev etterpå, men det ble helt sikkert ikke godkjent :p

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Vi hadde prøve i historie og to av spørsmålene er som følger:

 

Når ble Norge kristnet?

 

Hvem kristnet Norge?

 

En jente klarte faktisk å svare at Norge ble kristnet på 1900-tallet, og at det ble kristnet av Ivar Aasen. Sier seg vel selv at hun ikke har fulgt alt for godt med i historietimene.

 

Hun gjorde en lignende dum ting på en norskprøve. Spørsmålet var hvilke to brødre som hadde samlet eventyr i Tyskland.

 

Jenta, smart som hun er, svarte Brødrene Dahl. Hun var dønn seriøs.

 

:ohmy:

Endret av Road11
Lenke til kommentar

Jeg har hørt om en kar som hadde et nogså originalt svar på norskeksamen. Det var en av de som gir en god en i skolen, så han orket ikke å svare skikkelig.

 

Uansett, så tegnet han ei tegning i stedet for å skrive noe. Denne tegningen hadde faktisk noe med oppgaven å gjøre, så sensoren gav han akkurat under ståkarater (han strøk med andre ord).

 

MEN: det ble klaget på eksamensoppgaven, slik at alle karakterene måtte bli oppjustert med en karakter. Det vil si at denne personen fikk ståkarakter av å tegne på norskeksamen.

 

Om dette bare er bullshit eller om det er sant er opp til noen andre å avgjøre, personlig syns jeg det hele høres noe suspekt ut.

Lenke til kommentar

A physics professor had written a take-home exam for his graduate students. The exam consisted of only one question: "Is Hell exothermic (gives off heat) or endothermic (absorbs heat)? Support your answer with a proof."

 

Most students wrote proofs of their beliefs using Boyle's Law (gas cools when it expands and heats when it is compressed), or some variant. One student, however, wrote the following:

 

First, we need to know how the mass of Hell is changing with time. Thus, we need to know the rate at which souls are moving into Hell, and the rate they are leaving. I think we can safely assume that once a soul gets to Hell, it will not leave.

 

Therefore, no souls are leaving. As for how many souls are entering Hell, let's look at the different religions that exist in the world today. Some of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to Hell. Since there are more than one of these religions and since people don't belong to more than one religion, we can project that all souls go to Hell.

 

With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in Hell to increase exponentially. Now, we must look at the rate of change of the volume of Hell, because Boyle's Law states that in order for the temperature and pressure in Hell to remain the same, the volume of Hell must expand as souls are added. This produces two possibilities:

 

(1) If Hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter Hell, then the temperature and pressure of Hell will increase until all Hell breaks loose.

 

(2) Of course, if Hell is expanding at a rate faster than the increase in the number of souls entering Hell, then the temperature and pressure will drop until Hell freezes over.

 

So, which is it?

 

If we accept the postulate given to me by Ms. Therese Banyan during my freshman year, "It will be a cold night in Hell before I sleep with you!" and taking into account the fact that I have not succeeded in sleeping with her, then #2 cannot be true, so Hell is exothermic.

 

The student received the only "A" in the class

Lenke til kommentar

I naturfagen (allmenn påbygg, dvs. 3 året på videregående) snakket naturfaglæreren om hvor fantastisk sædcellene var og hvordan det var en bragd å komme fram til egget og hvor fantastisk de utviklet seg osv. En i klassen rekker opp hånda og spør helt alvorlig: "Hvis alle cellene er så fantastiske, hvorfor finnes det så mange stygge unger?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...