Gå til innhold

Godt sagt, svart på en prøve.


Gaston

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kompis av meg skrev bare tull på prøvene. Læreren stiftet alle sammen og sparte på dem fordi han syntes det var så morsomt. :p

 

 

Eks:

 

"Hva er en kommunist? Hva er en sosialist?"

"En komunist jobber i komunen, en sosialist jobber på sosialkontoret..."

 

og når vi fikk en liste med ord vi måtte inkludere i en stil gjorde han noe sånn som dette:

 

Ord vi måtte ha med: Martin Luther King, Rasediskriminering, rasisme...

 

Denne stilen her handler ikke om Martin Luther King, ikke om rasediskriminering og i hvert fall ikke om rasisme- nei, den handler om hvordan dinosaurene overtok jorden og satte en stopper for menneskeheten.

 

Og slik fortsatt han og skrev om noe helt annet enn det læreren hintet til med stikkordene. Morsom fyr :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norsklæreren min i 10. klasse fortalte om en gang Henrik Ibsen (tror det var han, ikke sikker) fikk i oppgave å skrive en stil om en kjent bybran (tror det var Bergen?). Uansett, så skrev han et dikt på fire linjer, som oppsumerte hele brannen. Læreren min sa at Henrik Ibsen fikk toppkarakter på dette svaret.

Lenke til kommentar
Norsklæreren min i 10. klasse fortalte om en gang Henrik Ibsen (tror det var han, ikke sikker) fikk i oppgave å skrive en stil om en kjent bybran (tror det var Bergen?). Uansett, så skrev han et dikt på fire linjer, som oppsumerte hele brannen. Læreren min sa at Henrik Ibsen fikk toppkarakter på dette svaret.

7584622[/snapback]

 

Great succsess!

 

Sikkert derfor Ibsen er der hvor han er idag og vi sitter på hw.no forum:-)

Lenke til kommentar
Norsklæreren min i 10. klasse fortalte om en gang Henrik Ibsen (tror det var han, ikke sikker) fikk i oppgave å skrive en stil om en kjent bybran (tror det var Bergen?). Uansett, så skrev han et dikt på fire linjer, som oppsumerte hele brannen. Læreren min sa at Henrik Ibsen fikk toppkarakter på dette svaret.

7584622[/snapback]

 

Great succsess!

 

Sikkert derfor Ibsen er der hvor han er idag og vi sitter på hw.no forum:-)

7589781[/snapback]

 

Død mener du? :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Husker en gang vi hadde natur og miljø prøve. Så var det et spørsmål om strøm og masse bull. "Hvorfor bruker Norge mye strøm). Å jeg (skolegeeken) skrev masse der om bla bla bla.. Å ei jente i klassen skrev "Fordi vi kan."..

 

Hun fikk mer poeng enn meg på det spørsmålet :(

Lenke til kommentar
Dette er heller ikke relevant, men det der står i den ultimate boken; "Hvor mye veide Elvis da han døde"

7590733[/snapback]

 

Kongebok :D Anyway, du glemte hele poenget med inlegget ditt.

 

Overrasket over hvor mye nattlive det var på det forumet her nå... Kom vel 5 poster fra 02:00 til 09:00. Og 9 hvis man tar med to timer til bakover. jaja, det er jo ferie.

Lenke til kommentar

En jeg gikk i klasse med på vgs hadde fysikk som valgfag.

I en tidlig time i semesteret fikk fysikk klassen presentert en problemstilling som lå langt over det som krevdes, og om jeg ikke husker feil så var heller ikke lærerinnen kompetent nok til å svare.

Med oppgaven fulgte også lovnaden om at den som kom frem til riktig resultat skulle få beste karakter.

Min klassekompis, la oss kalle han Anders, som hadde et svakt forhold til læring og kanskje fysikk spesiellt så kjapt at han aldri ville kunne finne ut av problemmet. Derimot så var han ganske aktiv på datafronten. Dette var på midten av nittitallet, da internett som vi kjenner det kun var en utopi, og frøken fysikk hadde forsåvidt mindre forståelse for www enn Anders for fysikken. Selv om dette var før google og wiki og våre informasjonskanaler så lynhode Anders potensiallet med dette nettverket og sendte en mail til en nådeløs professor ved UiO og presenterte problemstillingen, og fikk svar!

 

Resultatet ble presentert for klassen få dager etter problemet ble sagt, Anders som forsåvidt aldri gjorde en bedre karater enn 2 i faget senere fikk 6'ern!

Lenke til kommentar

Det finnes forøvrig en legende fra Trondheim, nærmere bestemt NTH (nåværende NTNU). Den tar for seg hvorfor det i mange år hang en tegning av en elefant utenfor en av kjemilabbene.

 

Det hele startet med en flittig student, en av de som ikke liker å få dårlige karakterer. Underveis i en hektisk eksamensperiode innser han at han ikke har nok tid til å få bra karakterer i alle fag. Det skal legges til at man, om man leverer blankt, får en ny kjangse til å ta eksamen, da midt i eller på slutten av sommerferien, såkalt kontinuasjonseksamen eller Summer Games. Vår helt bestemte seg for å levere blankt på én av eksamnene sine, slik at han kunne konsentrere seg om de andre, og få en god karakter når han tok opp faget den påfølgende sommeren.

 

Han møtte opp på eksamen og fikk oppgavene, men hadde ikke lov til å gå før etter en time. Han gjorde det beste ut av tiden sin, leste gjennom oppgavene og tenkte hva han ville svare på oppgavene, og mens han gjorde dette begynte han å tegne. Han var forøvrig ganske god til å tegne, og da timen han måtte sitte var over hadde han tegnet en fin elefant. Han leverte inn elefanten som besvarelse, like godt å la sensor få en fin overraskelse, han ville jo stryke uansett.

 

Sensor, som må ha vært i et usedvanlig godt humør, synes elefanten var fin, men det var jo på ingen måte noe man kunne gi uttelling for. Uansett satte han beste strykkarakter, stryk er stryk, på tegningen, (det var i de dager da det ikke bare var én strykkarakter, sånn som i dag) fordi han synes tegningen var så fin.

 

Dette året, i akkurat dette faget viste det seg å være et usedvanlig lavt snitt. Faglærer og institutt bestemte seg derfor for å heve alle karakterene ett hakk opp for å bedre litt på snittet. Dette gjaldt da også for besvarelsen med elefanten, som ble hevet fra beste strykkarakter til dårligste ståkarakter. Ikke bare fikk en elefanttegning ståkarakter i et vanskelig kjemifag, men vår helt mistet muligheten til å forbedre karakteren i dette faget, og blandt ellers ganske respektable karakterer ble han stående med en elendig karakter.

 

Kopien av denne elefanten (alle eksamensbesvarelser skrives på gjennomslagsark der eksaminanden får med seg kopien) ble dermed hengene i flere år, som advarsel og oppmuntring, dette holdt til ståkarakter.

 

Har desverre ikke fått verifisert autentisiteten til denne historien, de jeg kjenner på kjemi her oppe har ikke hørt den før. Antagelig stammer den fra tidlig 90 eller sent 80-tall, så om elefanten ikke leger henger oppe dør historien fort.

Lenke til kommentar

Den er jo klassisk:

 

Navn: Ja

Telefon: Ja

Født: Ja

Bosted: Ja

Sivilstatus: Ja

 

og så videre...

 

 

Jeg hadde en oppgave i elektrotimene der jeg skulle finne ut hva en skikkelig merkelig logisk port het for noe, ved å se på en tegning av den. Siden det verken sto i læreboka, på internett, eller noen av mine klassekamerater visste hva den het, leverte jeg inn besvarelsen: "Siden porten ikke eksisterer, er spørsmålet ulogisk"

 

Læreren lo sånn passelig når han leste svaret, også i og med at han ikke selv visste hva porten het.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...