Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort merkelig oppførsel.


Anbefalte innlegg

Plutselig så ble alt helt ødelagt i spill man kunne se igjennom vegger og veggene på et spille ble grønne og svarte hvor man ser framsa som er under texturen.

Fant ingen feil installerte nye drivere osv.

 

Formaterte og innstallerte drivere igjen men midt under instaleringen så skrudde pcen seg av. Skrudde den på igjen installerte på nytt og alt så ut til å funke helt til jeg skulle spille..

 

sånn så det ut i wow:

post-60956-1166553087_thumb.jpg

 

Prøvde også wolfenstein ET da fikk jeg blåskjerm, prøvde igjen og da hang spillet seg :no::(

 

Har et Asus V9950SE GeForce FX 5900 128MB DDR AGP..

Endret av w0lfr4m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en liten oppdatering:

Har nå avinstallert skjerm driverne helt så alt ble borte, reinstallerte drivere.

Har også oppdatert Bios.

fjernet støv fra skjermkortet med støvsuger, ja jeg passet på at det ikke ble noen støt :p

 

Ingenting har funket og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :(

Lenke til kommentar

Hei, ser at De har støvsuget kortet ditt.

 

Men det kan fortsatt være støv på plasser støvsugern ikke får "tak".

 

Jeg selv har kjøpt en liten kompressor til 100o lappen og en blåsepistol, fant ut at det var det eneste som virket.

 

Og ja det samler seg støv der, på uante plasser.

 

Har De sjekket eventuelle strømkabler, at det er på plass ?

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar

har modifisert kjøleren og byttet orginal vitfa ut med en papst som kjører på 6.3k rpm denne er 60 millimeter så det er nok godt med kjøling. laster ned mye eldre drivere og skal installere dem. hvis ikke dette funker så skal jeg nok klokke det ned.

Håper jeg får det på garantien siden jeg har 3 års garanti og jeg kan montere alt det gamle på igjen uten noen merker... har hatt skjermkortet i litt over 2 år nå :D

 

Jeg skjønner det bare ikke, satt å lasta ned noe så sku jeg spille litt, minimerte spillet for å se hvordan det gikk med nedlastningen også starta det :/

Endret av w0lfr4m
Lenke til kommentar

Mener du at jeg burde kjøpe nytt skjermkort? Har hatt det en god stund, så det begynner å bli litt gammelt.

 

Har sett på Geforce 7600 GT det er jo AGP8x da, vet ikke om jeg gidder å kjøpe express for da må jeg kjøpe nytt hovedkort og cpu også...

 

Dette er w0lfr4m, hadde vist 2 kontoer :S

Endret av Wolfie
Lenke til kommentar

Saken er løst :D Satt skjermkortet inn i en annen pc og der funket det bra. Så støvsugde jeg pcen en gang til før jeg studerte agp porten. Det var tettpakket med støv i mellom noen av polene som var veldig lett å overse.

 

Jeg fikk tatt det bort, fyrte opp pcen og wolfenstein funket. :D ingen mer bøg. denne papst viften blåser ned på kobberplata som da er åpen på sidene så den har blåst ned på agp porten da har det pakket seg ned med støv som forårsaket problemet, antageligvis dårlig kontakt...

 

Da var julegave handelen reddet :D Takk for alle tips uansett :) <3

Lenke til kommentar

Samme problem har jeg.. Akkurat sånn bilde som du har på WoW.

Noen ganger så begynner det akkurat når jeg starter opp WoW, så kommer noen rare dotter og maskinen låser seg og jeg må restarte med å trykke på AV/PÅ knappen.

 

Så noen ganger når jeg starter maskinen etter en sånn artifact eller noe, så funker det ikke da heller.

 

Har akkurat tatt vekk kjøleribben med vifta på skjermkortet og satt i ny kjølepasta uten å lykkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...