Gå til innhold

hva har Vegas me rainbow 6 å gjøre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slenger inn en ekstra finger i vepsebolet :D

 

Har spilt de fleste spillene i R6-serien og "symaptiserer" her med trådstarter.

 

Husker godt den tiden jeg spilte mye Rogue Spear og det var utrolig gøy når en fikk det til, men kunne også være veldig frustrerende. Små feilgrep førte gjerne til at en måtte begynne på nytt, men når en først kom i mål følte en at en hadde gjort seg fortjent til det hele. Noe av det som gjorde det lille ekstra var for meg muligheten til å sette opp laget akkurat slik en ville, og at en hadde et stort arsenal å velge mellom. Rutene en satt opp la jeg ikke så veldig mye arbeid ned i, men der hadde en som tidligere nevnt ferdig rute en kunne velge.

 

Så kom etter hvert vendepunktet slik jeg ser det; Ghost Recon. Her forsvant det meste av våpenvalgene. Ikke akkurat et fremskritt om du spør meg. Utviklerene sparte dermed en god del arbeid med våpen og kunne da konsentrere seg mer om resten. Senere kom "Sum of All Fears" som ble enda simplere. Raven Shield var mer tilbake på sporet igjen.

 

Mangfoldet i spillverden blekner for hvert år. Pengene styrer de fleste utviklerene, noen mer enn andre. Utviklere må satse på konsepter som fungerer og for å spare penger på å promotere spillet, bruker en gjerne et navn som de fleste kjenner. For min del knyttes forventninger opp mot tittel dersom spillet gir seg ut for å tilhøre en kjent spillserie, som f.eks. Rainbow Six.

 

Skulle ønske utviklerene kunne beholdt flere valgmuligheter og justeringer i spillene fremfor å gjøre spillene simplere for å inkludere en større gruppe spillere.

 

Ser mer og mer at det bare er penger som skal sopes inn. R6: Vegas er gjerne et godt spill, men jeg synes det er naturlig at en forventer at et spill som stemples som et spill i R6-serien skal gi litt flere muligheter og være noe mer realistisk.

Lenke til kommentar

Husker ikke hvem som sa det, men noen i denne tråden sa at Ubisoft burde latt Vegas være en egen spillserie, istedenfor å "fucke" opp den gode gamle rainbow 6-serien. Grunnen til at de ikke gjorde det er nok fordi at de fleste kjenner til rainbow 6-serien, og forbinder den med kvalitet. Derfor vil folk da tenke at dette spillet ER NØDT TIL å være bra. Det funker også, det er det verste... :no:

Lenke til kommentar
Husker ikke hvem som sa det, men noen i denne tråden sa at Ubisoft burde latt Vegas være en egen spillserie, istedenfor å "fucke" opp den gode gamle rainbow 6-serien. Grunnen til at de ikke gjorde det er nok fordi at de fleste kjenner til rainbow 6-serien, og forbinder den med kvalitet. Derfor vil folk da tenke at dette spillet ER NØDT TIL å være bra. Det funker også, det er det verste... :no:

7575608[/snapback]

 

........ :(

Endret av Hawkn
Lenke til kommentar
Husker ikke hvem som sa det, men noen i denne tråden sa at Ubisoft burde latt Vegas være en egen spillserie, istedenfor å "fucke" opp den gode gamle rainbow 6-serien. Grunnen til at de ikke gjorde det er nok fordi at de fleste kjenner til rainbow 6-serien, og forbinder den med kvalitet. Derfor vil folk da tenke at dette spillet ER NØDT TIL å være bra. Det funker også, det er det verste... :no:

7575608[/snapback]

 

........ :(

7575683[/snapback]

 

Dette spillet er bra. Så enkelt er det. Og hvilket navn det har er for meg totalt likegyldig.

Lenke til kommentar

For oss som kanskje kjøper det i tro om at det opprettholder Rainbow Six' gode navn og rykte (skjønt jeg hadde mine tvil etter lockdown) spiller det jævla stor rolle når vi først skal blåse ~500kr på ett spill.

 

Spillet kan være bra, men det fortjener ikke Rainbow Six tittelen. Og det er DEN tittelen vi som liker taktiske skytespill går etter, ikke om spillet er ett bra arcade spill. Når det står RB6 på boksen forventer vi ett realistisk, taktisk spill... Det mangler rett og slett noe når spillet er som det er...

Lenke til kommentar
Husker ikke hvem som sa det, men noen i denne tråden sa at Ubisoft burde latt Vegas være en egen spillserie, istedenfor å "fucke" opp den gode gamle rainbow 6-serien. Grunnen til at de ikke gjorde det er nok fordi at de fleste kjenner til rainbow 6-serien, og forbinder den med kvalitet. Derfor vil folk da tenke at dette spillet ER NØDT TIL å være bra. Det funker også, det er det verste... :no:

7575608[/snapback]

 

........ :(

7575683[/snapback]

 

Dette spillet er bra. Så enkelt er det. Og hvilket navn det har er for meg totalt likegyldig.

7575696[/snapback]

 

Denne kommentaren er så latterlig, kanskje du skulle lese første posten hvis du ikke greier å lese resten, synes personlig at Vegas var ett dritt spill, men jeg kan skjønne at noen liker det. Det er ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer hva Vegas har med Rainbow Six serien å gjøre. INGENTING.

Lenke til kommentar
Fant ut at jeg måtte installere RvS igjen.

men fant fort ut hva som gjorde at jeg slutta å spille det, Ai på folka er ektremt svak, og de dør som fluer.

det andre et at de også altid bruker full auto. er så teit når de går rundt med m14 på full auto og skal skyte en fiende fra lang avstand

7575129[/snapback]

 

Flisespikkeri. Det er derfor du har COOP-multiplayer og venner til rådighet, vettu vel! ;)

 

EDIT:

 

...Vi diskuterer hva Vegas har med Rainbow Six serien å gjøre. INGENTING.

7576033[/snapback]

 

Selv om at jeg tenker ekstremt hardt, så finner jeg ikke ut en eneste ting Vegas har til felles med verken boka eller spillene - annet enn navnet, da. Ellers er alt ulikt. Ingen av de tidligere RS-medlemmene er med i Vegas. De som er med i Vegas, har jeg aldri hørt om i allefall.

 

Ellers er alt det andre borte også. Taktikken, realismen (nei, jeg sier ikke at de gamle RS-spillene var så realistiske at de kunne erstatte virkeligheten), den gode RS-følelsen, freedom-of-MOVEMENT.... osv osv.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Ubisoft's Jean-Pascal og Max er onde

7576368[/snapback]

de er langt ifra onde, men du må jo forstå at at de ikke kan tilfredsstille alle. Det var sikkert mange fans av R6-serien som skrev til dem at de burde endre på det og legge til det, og presto pronto! så endte de opp med Vegas. Dere får sende inn klager og håpe på at de endrer neste spill i serien til den gode, gamle sjangeren.

Lenke til kommentar

Poenget er at Ubisoft går der penga er og gjør det som er billigst og mest effektivt i deres øyne. Hvis det er å lage et spill tilpasset til X360 brukere og dermed port'e den til PC gjør dem det.

 

Det PC brukere irriterer seg over er.

1. Blir forbi gått av konsol brukere, PC port

2. Spillet blir 'enklere', tilpasset konsol og 'casual gamers'

3. R6 navnet blir missbrukt, representerer ikke det samme

+++++

 

Anyways, det eneste vi kan gjøre er å spre ordet og be folk å ikke kjøpe Vegas eller andre lignende produkter som blir spydd ut. Det eneste Ubisoft skjønner er salgstall, send dem en beskjed, ikke kjøp produktene deres...

Lenke til kommentar

det er å dra det litt langt å ikke anbefale vegas fordi gamle R6 fans misliker rettningen det har tatt. faktum er at vegas er et bra spill, og jeg anbefaler det til folk som liker denne type spill.

 

synd for dere gamle R6 fans, men nå er det nå engang sånn det har blitt. trøst dere med at vegas er et bra spill, imotsettning til mange andre spill som ikke bare blir endra på men i tillegg dårlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...