Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

 

Jeg vet det er flere her som har rapportert Artemia, og det ser ikke ut til at noe skjer. Det er vel ikke til å komme uten om slike brukere på diverse forum, men om noen har noen tips til andre forum som slår hardt ned på trolling så kom gjerne med en link. Personlig synes jeg det ødelegger for stemingen, og ender opp med en rekke meningsløse innlegg, som dette, og merker jeg ikke gidder å ta turen innom denne delen av diskusjon.no så ofte som før.

 

Blir veldig OT dette, men her er jeg enig. diskusjon.no slår omtrent ikke ned på troll/trolling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist å høre at en bruker skal ødelegge såpass at andre ikke gidder å stikke innom en gang. Jeg aner ikke hvilke ambisjoner Artemia har med sine innlegg, og jeg har egentlig ingenting i mot at folk foretrekker noen konsoller og selskaper fremfor andre, men det er jo ingen tvil om at det blir for dumt når det tar så av som det til dels har gjort her inne. Selv er jeg en stor Nintendo-fan, og er glad for at Nintendo gjør det såpass mye bedre enn motstanden da de for meg representerer nytenkning, kreativitet og et brudd med tanken om at grafikk=gameplay. Det gjør imidlertid ikke at jeg ser ned på folk som liker og eier andre konsoller (og jeg eier jo også selv en haug med konsoller fra andre enn Nintendo), og det gjør heller ikke at jeg forsvarer blindt alt Nintendo gjør (3DS-launchen har jeg eksempelvis uttalt meg kritisk til flere ganger her inne). Snarere respekterer jeg at folk liker spill som jeg ikke har den minste interesse av, og jeg synes det er bra med engasjement. Så jeg vil oppfordre Artemia til å fortsette å skrive om salg og å poste salgslister med kommentarer, men å slutte å skrive så nedsettende om alle de "dumme" valgene andre konsolleiere vistnok gjør. Eksempelvis så har han skrevet mye om hvor store idioter folk som kjøper Gran Turismo 5 er. Selv synes jeg dette er et totalt uinteressant spill, og i mine øyne så er det helt uforståelig at dette spillet selger så godt som det gjør, når det er så likt så mange spill som har kommet før det (minus oppgradert grafikk). Men betyr det at jeg synes folk som kjøper Gran Turismo og diskuterer dette spillet her inne er dumme? Nei, selvsagt ikke. Det er bare ikke et spill for meg, og det er kanskje nøkkelen her.

 

Veldig bra innlegg, og er veldig enig.

Lenke til kommentar

PLAYSTATION®2 SALES REACH 150 MILLION UNITS WORLDWIDE

PlayStation®2 Continues to Deliver Great Value To Users

as a Home Computer Entertainment System with Games for the Whole Family

Tokyo, February 14, 2011– Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) today announced that the cumulative sales of PlayStation®2 computer entertainment system reached 150 million units*1 worldwide, as of January 31, 2011. This incredible milestone was reached in 10 years and 11 months since PlayStation 2’s release in Japan on March 2000.

 

With strong support from 3rd party developers and publishers worldwide and a slew of blockbuster franchises from first party studios including Gran Turismo, God of War, SingStar*2 and Ratchet & Clank, PlayStation 2 features a vast library of more than 10,828 software titles, representing a broad range of game genres that appeal to everyone in the family. More than 1.52 billion units of PlayStation 2 software have been sold worldwide*3.

 

http://www.scei.co.jp/corporate/release/110214_e.html

 

/bow

Lenke til kommentar

PS2 har et fantastisk bibliotek ja, ingen tvil om det! Grunnen til at Sony kan selge så ekstremt mange konsoller etter at konsollene egentlig er utdaterte, er at de som en stor produsent av mange ulike former for underholdsningsprodukter, allerede har en etablert base i de aller fleste viktige marked i verden. Sega eller Nintendo har ikke det, og derfor har det vært mye vanskeligere for de å selge sine konsoller i ettertid i utviklinde markeder, da de er avhengig av en avtale med en lokal distributør (som Bergsala), eller å starte opp et potensielt ikke-lønnsomt lokalt foretak.

Lenke til kommentar

Sony er vel egentlig ikke så glad for det. Men PS2 er uten tvil en meget god konsoll, ikke rart at de fant ut at de måtte fjerne støtten for PS2 spill på PS3.

Etter det jeg har hørt så selger PS2 mest i regioner der HD-konsollene fortsatt er for dyre. Og penger er penger, uansett hvor de kommer fra. Jeg tror ikke at Sony er misfornøyde for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Det er riktig som Leflus skriver at PS2 selger mest i såkalte "developing markets", og jeg kan garantere at Sony er superfornøyd med det. Her er Sony omtrent alene på markedet, og kan derfor fortsette å selge i mange, mange år til. Det samme gjaldt forøvrig med PS1, men da i noe mindre grad.

Lenke til kommentar

Er ikke dette siste året PS2 selges? Jeg mener at SONY har sagt at den skal produseres i 10 år, og da blir vel dette det siste.

 

 

 

Off-Topic:

Godt innlegg du hadde i post 6348 tamarin. Du også Tater i 6349, men du må bli flinkere til å dele opp teksten. Var litt slitsom å lese

Og vi alle må bli flinkere til å ikke gå off-topic:)

Endret av IMonsen
Lenke til kommentar

Hei, jeg er helt enig i at Tamarin er en meget bra poster, men også hyggelig at dere setter pris på det jeg har å komme med (og skal bli flinkere å dele opp det jeg skriver)! Jeg synes det er mange brukere som skriver veldig mye bra her inne, og det er også nettopp grunnen til at jeg holder meg her. Om vi klarer å kultivere et godt miljø her, så er jeg sikker på at det også blir enda mer interessante poster fra enda flere i fremtiden, og du er hjertelig velkommen til å delta på det IMonsen. Ser du bare har ni innlegg, så jeg ønsker deg velkommen hit!

 

Og om saken, Sony har sagt at de har en ti-årsplan med PS2 (og også PS3), men det er nok åpenbart at om den fortsetter å selge så godt i Øst-Europa og Latin-Amerika som den gjør nå, så kommer de til å fortsette å produsere den i lang tid fremover. Sony er tross alt, som Microsoft og Nintendo, først og fremst opptatt av å tjene penger, så jeg kan aldri tenke meg at de vil la den glimrende muligheten til å gjøre nettopp det ved å fortsette å produsere PS2-er ligge.

Lenke til kommentar

Googlet litt og de nyeste spillene jeg fant til PS2 er Toy Story 3 og Dora's Big Birthday Adventure, begge kom 2.november 2010. PES2011 kom 4.nov men det er et slikt årlig spill.

Prøvde å finne salgstall for de men finner det ikke (jeg er ikke flink til å finne salgstall).

 

Du har et poeng der Taterfyring. Men samtidig kan det vel ikke være såå lenge til PS3 eller spesielt 360 blir billig nok til å konkurere mot PS2? De detter vel ikke helt ned til PS2 prisen, men de bør ikke være så langt i fra.

Og PS2 blir vel bare dyrere og dyrere å produsere når produksjonsmengden faller?

Endret av IMonsen
Lenke til kommentar

Sony taper fremdeles penger på hver PS3 solgt, så tror ikke det er sannsynlig at de forsøker å pushe den i utviklingsmarkeder enda. En konsoll som burde være lansert der er jo Wii, da den må være ekstremt billig å produsere, men Nintendo har ikke infrastrukturen til det, og ser heller ikke ut til å være intressert i å skaffe seg det (men de går sakte fremover, åpnet så sent som i fjor Korea-kontor feks). Uansett, PS2 har et fantastisk bibliotek ja, mine står oppkoblet enda (både i stuen og på "kontoret"), og brukes fremdeles mye!

 

Og siste spillet til PS2 tror jeg faktisk vi er en stund fra å se enda. I fjor kom jo feks Sakura Wars: So long my love ut, riktignok var det multiplattform med Wii, men det er jo en stor serie i Japan, så det sier jo litt.

Lenke til kommentar

Sony taper fremdeles penger på hver PS3 solgt

PS3 har gått i pluss siden april 2010.

 

As recently as February, Sony was still losing around $18 per every PlayStation 3 sold. A whole three and a half years after the console's November 2006 launch, it appears a new component will finally allow for a profit to be made on each system.

 

Thank a cheaper, cooler, 40-nanometer RSX graphics chip for the reduced production cost. Even better, the chip will require less overall power to run (about 15 percent), which is ultimately good for your wallet. These consoles with updated chipsets will be available in stores as they are manufactured.

 

http://news.cnet.com/8301-17938_105-20003418-1.html

 

Sony tapte dog fryktelig mange penger de første årene etter PS3 ble lansert, så de ønsker naturligvis å melke PS2 for alt de kan. Konsollen har fortsatt høy status i en rekke land, og som vi allerede har nevnt så selges det mye av den i utviklingsmarkedene.

 

I Europa er det stort sett bare Fifa som gjør det bra på PS2 nå for tiden. Her er noen av fjorårets salgslister fra Europa:

 

Uke 39: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=409219

Uke 40: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=409870

Uke 41: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=410560

Lenke til kommentar

Bra du ordner opp i mine faktafeil :) Er uansett ikke mye de tjener per konsoll, så poenget mitt står (dog noe svekket).

No problem. :) Bortsett fra Sony er det få som vet hvor mye Sony tjener per konsoll, men du har nok rett i at marginene er små. Derfor blir det spennende å se om PS3 får et priskutt i år.

 

PS3 og Wii har ikke kuttet prisene siden 2009, og 360 har ikke hatt et ekte priskutt siden 2008. En rekke analytikere har allerede spådd at vi vil få se en ny runde med priskutt i løpet av dette året, så 2011 blir sikkert et underholdende år når det gjelder salgstall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...