Gå til innhold

Internet-problem med Win2003 Enterprise


noWay

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske rart problem med serveren min. (Se http://www.asses.kicks-ass.org for info om den). Den står på matbua mi, med et trådløst 54Mbps nettverkskort i med de nyeste driverene (nylig innstalert). Bruker XAMPP (Apache og Mysql), X-light ++.

 

Problemet er at etter ca. 3-4 timer oppetid, får jeg ikke noen "ut-linje" mot internet fra serveren sin side! Finner ikke noen websider igjennom hvilken som helst av browserene, og serveren får ikke lastet opp til klientene som vil bruke FTP. Windows-brannmur av/på gjør ingen forskjell. Alt funker lokalt, og heller ikke noe galt med DNS. Det som også funker er å pinge ut fra serveren, f.eks. vg.no og ntnu.no.. Men altså ingen respons i internet-browsere, FTP og heller ikke CS 1.6-servere (HLDS Stand-Alone) (CS-serverene får ikke godkjent Steam-ID'ene til klientene som vil inn og spille).

 

Har heller ikke funnet noe virus/trojanere/diverse som fucker opp serveren min (BTW: noen som vet om et bra gratis antivir for operativsystem som Win 2003 Server?).

 

Fra oppstart av serveren og intill dette problemet oppstår funker alt knirkefritt.

 

Hoff, ble ett langt og kjedelig innlegg, men håper jeg har klart å formulere problemet klart nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...