Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Grønne og lilla striper over hele skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei

jeg fikk grønne striper over skjermen i dag for første gang og søkte på nett og fant denne tråden. Jeg har akkurat samme skjerm og kort som deg! Tok en omstart, men regner med at jeg snart får det tilbake igjen. har ikke åpnet kabinettet ennå, men må vel ta en titt.

 

 

Jeg hadde nettopp kommet hjem etter en lang dag, og skulle kose meg med litt nettsurfing. Plutselig etter en stund ble deler av skjermen full av lilla og grønne striper og prikker. Jeg prøvde å lukke Opera, og fargespillet ble bare enda mer utbredt. Jeg har nå prøvd en omstart og endring av alle mulige egenskaper for skjermen. Jeg har en Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB skjerm og skjermkortet er Sapphire Radeon 9800XT Atlantis 256M DDR. Har aldri opplevd noe liknende før, og har ikke hatt noen problemer med maskinen før nå.

 

Det rare er at selve musepekeren ikke legger seg bak dette fargespillet. Den er like hvit som før. Men absolutt alt annet blir fullstendig eller delvis dekket av fargespillet. Har lagt ved et skjermbilde om det gjør noen klokere.

7509419[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du sjekket at D3D er slått på? Mulig jeg missforstod det du skrev rett over her, men uansett:

 

win+r->dxdiag->Display->Direct3D Acceleration-> trykk på Enable

7561774[/snapback]

Jeg fikk ikke endret på noe. Her er et skjembilde:

dxdiag.png

Jeg har prøvd å installere Display Driver Catalyst 6.12 Windows XP and MCE fra denne siden. De lilla og grønne stripene/prikkene er også tilbake. Jeg har ikke brukt PC'n i julen. Det er ikke bare i XP denne støyen kommer. Også i BIOS og før XP kjører.

 

 

EDIT:

Oppdaget at ingen av 3D-previewene i Catalyst fungerer. Det er bare et grått felt, og det er umulig å gjøre endringer (se bildet under).

cl_cc.png

Endret av simenss
Lenke til kommentar

At du ikke får aktivert akslerasjon på verken D3D eller OpenGL er ett tegn på misslykket/bugget driver. Kan anbefale å innstalere driveren på nytt, og ta kortet ut og inn igjen. Det hjalp i hvertfall for meg når jeg gjorde det.

 

Du kan evt. gjøre som brazir sier, å rense AGP-porten for støv og skit fordi dette kan ofte føre til ustabilitet og dårlig kontakt.

Lenke til kommentar
At du ikke får aktivert akslerasjon på verken D3D eller OpenGL er ett tegn på misslykket/bugget driver. Kan anbefale å innstalere driveren på nytt, og ta kortet ut og inn igjen. Det hjalp i hvertfall for meg når jeg gjorde det.

 

Du kan evt. gjøre som brazir sier, å rense AGP-porten for støv og skit fordi dette kan ofte føre til ustabilitet og dårlig kontakt.

7644654[/snapback]

Har nå prøvd å reinstallere driveren for tredje gang. Jeg har også prøvd å rulle driveren tilbake to ganger. I tillegg har jeg gjort som brazir foreslo. Dessverre er den stygge støyen der fortsatt. Ser ikke ut til at noe fungerer.

 

Hvordan er det egentlig med garantien på skjermkortet? Komplett sendte meg det 17. mars 2004. Det har aldri vært overklokket eller utsatt for større "påkjenninger".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...