Gå til innhold

brude jeg kjøpe GeForce 8800 GTX?


Anbefalte innlegg

Hvis du hadde vært saklig og skrevet noenlunde korrekt hadde jeg sikkert flirt mindre av innlegget ditt. Selvfølgelig er ikke et toppkort verdt det det koster (for de aller fleste). Det samme gjelder ATi-kortet du henviste til.

:)

 

Men hvis du virkelig vil ha "det beste" er nok 8800GTX best for øyeblikket.

 

EDIT:

Flere BBCode-feil :blush:.

7504842[/snapback]

 

Saklig? Hvor Usaklig var jeg da?

Jeg beklage så mye for mine skrivefeil. Kanskje du kan rette de for meg?

7504935[/snapback]

 

Du har litt sinte og bastante innlegg... Hva med å roe ned litt? Trådstarter var ute etter et råd hvorvidt det er smart å kjøpe 8800GTX nå, eller vente på noe bedre. Du hadde helt klart et godt poeng i at ytelse/pr kr ikke veier opp. For det gjør det aldeles ikke.

 

Men det å slakte noen som mener at det er et smart kjøp, og som faktisk argumenterer fornuftig for dette, blir bare dumt. Kom gjerne med dine synspunkter, men spar deg for spydige kommentarer som ikke kommer noen til hjelp.

 

Til trådstarter:

Du må gjerne kjøpe deg dette kortet om du føler at du har råd til det. Om du kun skal bruke dette kortet for show, så ville jeg ha ventet litt. Grunne til at jeg ville ha ventet er for å la DX10 kort få modne seg litt. Dessuten tror jeg at prisene vil bli litt mer menneskelige, om ikke så altfor langt over 4K, når konkurrentene kommer på banen med sine løsninger.

 

Lykke til! :thumbup:

7507033[/snapback]

 

Vel hans mening er hans mening.

Men det er en skille mellom argument og hån.

 

 

Vaio ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, kan vel kanskje slenge meg på denne tråden også, selv om ikke jeg har så mye å yte, heller søker litt tips og anbefalinger.

 

Har hatt samme PC i ca to år nå, en P4 3.2GHz, med et GF 5700LE i AGP. Kan vel si at jeg begynner å bli litt lei av denne pakka nå...eller dvs, jeg er egentlig ganske fornøyd med CPU, men har lenge hatt lyst på et nytt skjermkort. Men så føler jeg at det blir litt søkt å kjøpe et nytt AGP kort, og da må jeg oppgradere HK og CPU også.

 

Regner med at jeg kommer til å gå for en C2D på CPU-fronten, og et HK med SLI muligheter. Jeg har ligget og lurt litt på både 7800 og 7900GTX, men lurer fortsatt på om det er verdt det. Vil dere anbefale meg å vente til f.eks sommeren og gå for noe i 8000-serien? Så for meg å bruke 1500-2000 på skjermkort, og når den tid kommer, kjøpe et tilsvarende kort til og sette de opp i SLI.

 

Er ikke den aller største gameren, men kunne tenke meg å spille spill som NWN2 og TES4:Oblivion (var litt over-optimistisk å teste på FX5700LE). Egentlig har jeg lyst til å oppgradere med en gang, fant et 7900GTX til rundt 2000,- , men hvis det virkelig lønner seg å vente på 8000-serie kort, burde jeg kanskje gjøre det?

 

Takker for tips:)

Lenke til kommentar
Hm, kan vel kanskje slenge meg på denne tråden også, selv om ikke jeg har så mye å yte, heller søker litt tips og anbefalinger.

 

Har hatt samme PC i ca to år nå, en P4 3.2GHz, med et GF 5700LE i AGP. Kan vel si at jeg begynner å bli litt lei av denne pakka nå...eller dvs, jeg er egentlig ganske fornøyd med CPU, men har lenge hatt lyst på et nytt skjermkort. Men så føler jeg at det blir litt søkt å kjøpe et nytt AGP kort, og da må jeg oppgradere HK og CPU også.

 

Regner med at jeg kommer til å gå for en C2D på CPU-fronten, og et HK med SLI muligheter. Jeg har ligget og lurt litt på både 7800 og 7900GTX, men lurer fortsatt på om det er verdt det. Vil dere anbefale meg å vente til f.eks sommeren og gå for noe i 8000-serien? Så for meg å bruke 1500-2000 på skjermkort, og når den tid kommer, kjøpe et tilsvarende kort til og sette de opp i SLI.

 

Er ikke den aller største gameren, men kunne tenke meg å spille spill som NWN2 og TES4:Oblivion (var litt over-optimistisk å teste på FX5700LE). Egentlig har jeg lyst til å oppgradere med en gang, fant et 7900GTX til rundt 2000,- , men hvis det virkelig lønner seg å vente på 8000-serie kort, burde jeg kanskje gjøre det?

 

Takker for tips:)

7507157[/snapback]

 

Det kommer alltid noe nytt. Men akkruat 8800GTX synes jeg er bare et "julesalg" kort fra nVidia. Personlig ville jeg vente til DX10 kort "modnes" litt mer..

 

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

1:

brude jeg kjøpe GeForce 8800 GTX eller vente til de nye kortene kommer?

7502332[/snapback]

 

2:

Jeg må kjøpe meg et nytt skjermkort uansett. Ble ganske neffor da splintercell ikke virka pga det støtter kun shadowrender 3,0  og korte mitt amd/ati x800xt  kun støtter shadow 2,0  så syns dere at jeg brude vente til det nye amd/ati korte kommer eller kjøpe GTX. Det er tross alt jul så jeg regner med at jeg for et av kortenene til jule gave.

7505120[/snapback]

 

3:

Kommer uansett til å kjøpe meg et av toppkortene  som har eller kommer ut.

Så brude jeg vente eller bare kjøpe nå

7506197[/snapback]

 

 

Om kortet er verdt kjøpet idag?

Det er spørsmålet til trådstarteren.

Vaio ;)

7507119[/snapback]

 

Han skal ha det råeste han kan få henda i... Enten om det er nå eller om 3 mnd. Og da hadde jeg valgt å kjøpe det nå. Venter du på noe bedre i IT verdenen, kan du liksågodt pakke sammen, fordi det ALLTID kommer noe bedre om __ måneder.

 

Prisforskjellen på disse kortene (8800GTX og R600-kortene) tror jeg ikke blir veldig store. De har av en eller annen grunn pleid å holde seg omtrent gjevne på pris - noe som kanskje er grunnen til at det er startet anti-trust etterfoskning i USA mot nettopp ATI og nVidia...

 

Jeg har selv valgt å gå for 8800GTX fra et 6800GT kort... Kunne jeg valgt ett annet kort? Selvsagt, men jeg ville ha et kort som passer til skjermen min. Kan også hive inn ett til til våren når det blir billigere og kjøre SLI.

 

Det var verdt det for meg ellers hadde jeg ikke kjøpt det.

Lenke til kommentar
Det er da bare sunn fornuft og medmenneskelighet? 

 

Vær snill og fortell dette til porselen dukkesamlere, veteranbil sammler osv , hobbyer jeg synes er helt uten fornuft.

 

Så igjen, det blir opp til den enkelte.

7506781[/snapback]

Jeg har ikke sagt at jeg støtter dem heller...

 

Men la oss gi oss. Diskusjonen har stagnert uansett. ;)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig setter mennesker verdier forskjellig. Jeg setter mer verdi i å ha det nest beste OG levende barn i Sudan :p (det var et eksempel!)

Det vil si at jeg setter større verdier i medmenneskelighet og fornuft, hvis en tar mitt forrige innlegg helt ordrett. Det finnes selvfølgelig nyanser til alt, og jeg har sikkert mine områder der du kunne sagt til meg, det jeg har sagt til trådstarter.

 

I tillegg får jeg innrømme at jeg ikke hadde nok bakgrunnskunnskaper til å uttrykke meg slik jeg gjorde, og generaliserte nok litt for mye. Jeg bøyer meg. ;)

 

Jeg ber igjen om at vi gir oss. Diskusjonen har stagnert, for andre gang ;)

Endret av The_Lobster
Lenke til kommentar

At folk setter ulike verdi på ulike ting er ren misforståelse.

 

Nok et forsøk fra de "Pro 8800" å "Svinge" argumentet til sin side.. :nei:

 

Dette er ikke noe personlige arv, kultur eller verdier

Dette er et kort... ET GRAFIKk KORT!! Dette er ikke noe barnebarnet ditt komme til å arve! :!:

Er det noe å sette ulike verdier på? Er det affeksjons verdi for et grafikk kort? :!:

Kortet koster 5000kr Norge rundt.. Kortet er ikke noe billigere i Harstad!

 

Det betyr ikke et godt kjøp, fordi "du" sier det, men fordi det er et godt produkt for forbruker flest.

 

Som jeg ser, har mangen i "hw.no/forbrukerene" synonymisert BEST yttelse med BEST kjøp, noe som er helt totalt, ut av rent sunnfornuft, GALT.

 

Mangen, synes jeg, har mistet "totalt" analytiske evner, og velsigner seg selv med "BEST KORT ARROGANS filosofi".

 

 

La meg gjør klinkende klar på hva jeg mener:

 

1. Jeg mener du bør ikke kjøpe GeForce 8800GTX (G80)

 

2. Jeg mener det kommer bedre, og det er verdt å vente.

(IKKE FOR EVIG, OK?) f.eks til 8900GTX eller når 8800GTX faller i pris.

Pluss at G84 og G86 lanseres i første kvartal 2007.

 

3. Hvis du ikke kan vente, anbefaler jeg et top kort fra forrige generasjon som 7900GTX eller ATI 1950XTX

 

4.Om du likevel kjøper et 8800GTX, så kunne jeg ikke bryr meg mindre. ;)

 

Nei!

Dette er min siste innlegg for denne tråden... før jeg får advarsel... :cool:

 

 

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Skrev litt fort nye utgave.

 

Takk for alle synspunktene. Jeg skal gå i tenkeboksen. Jobber en del, så jeg sliter ikke med penger for å si det slikt. Jeg kommer uansett til å kjøpe et grafikkort i toppklassen (har alltid gjort det og kommer alltid til å gjøre det.) Tilbake til hvorvidt det er verdt pengene. Ser man på pris og ytelse opp mot det andre kortet så blir svaret klart nei. Selvfølgelig koster de råeste kortene mest.

 

Dette gjelder egentlig all form for elektronikk. Ta for eksempel TV. Da plasma-TVen først kom ut, kostet den himla mye. Man spurte igjen da; "Er det verdt prisen?" Noen sa ja, og kjøpte plasma-TVen mens andre tenkte nei, "jeg venter noen år til det faller i pris."

Endret av zitrix2
Lenke til kommentar

Så kan man stille spørsmålet slik:

 

Når man kjøper et slikt skjermkort rett etter lansering, og det fortsatt er DYRT, har man glede av å bruke kortet i x antall dager, uker og måneder frem til det blir billigere. Vil det være verdt merkostnaden ved å kjøpe det med en gang, fremfor å vente, og slite med et eldre kort til toppkortet blir en del billigere?

 

Jeg vil si ja, Vaio vil si nei, og et fasitsvar kan ikke gis på et slikt spørsmål.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Man kan også snu på spørsmålet og heller spørre hva er ditt årlige IT budsjett ?

 

Dersom du har kun 5000 i året til dette så har du ikke noe mer til annet moro som f.eks. en større disk.

 

Nei, regn heller på hvor mye dere bruker i året så kan dere se hvor "fornuftige" dere er.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Ikke glem fiaskoen med geforce 5800 med den revolusjonerende dx9 støtten!

Den første versjonen fungerte overhode ikke sammen!

 

Det lønner seg alltid å vente til neste versjon.. Problemet med å være først med ting er at det alltid er barnesykdommer. Så jeg er spendt den dagen det første spillet med dx10 støtte kommer og om 8800 fungerer.

Lenke til kommentar

Kan se ut som om noen har "mistet" hodet "litt" i denne tråden, og personlig skulle jeg ønske at moderator slettet ett par innlegg... For noen er 6.000 mye penger, mens det for andre betyr lite og/eller ingenting, og hvordan den enkelte prioriterer å disponere sine ressurser angår ingen andre.

 

Dersom du skal ha det beste grafikk kortet som er å oppdrive i dag, så kjøper du ett eller to 8800 GTX. God ytelse og en grafikk "in game" som overgår alt annet som er å oppdrive på markedet pt. ATI har i dag ingenting som kan måle seg med disse kortene. Punktum finale!

 

Hva som skjer i slutten av januar når ATI slipper kort basert på R600 er en helt annen ting og noen av oss - deriblant undertegnede - kommer da til å kjøpe to kort av toppmodellen for å kjøre Crossfire. Galskap? Javisst, for enkelte, men ikke for meg!

 

GOGOGO!

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at det er mulig å kaste bort så mye tid på krangling ....

 

Men om 8800 gtx er verdt pengene ........ godt spørsmål ...

Jeg kjøpte dette for ca 2 uker siden ...... Jeg bruker ca 5 timer på gaming om dagen ...

 

Har hat det dyreste og beste i flere år ....... Som regel er det bortkastet penger for prisene synker ... Så kommer det noe nytt og noe nytt ....

 

Sånn vil det pågå i all fremtid også ......

 

'Men pc er en hobby som alt annet ..... Faren til dama bygger model jernbane og der prater vi også svimlende summer ....

 

Vent en stund før du kjøper dette kortet ..... Men vent også med å kjøpe noe annet lite økonomisk å kjøpe noe som er utgått om få mnd .... Prater da om dx 9 kort ..

Lenke til kommentar

Vaio i noen poster så ser det ut som du faktisk prøver å svelge noen andres poenger, men så kommer du med en kjempe tråd der du igjen bare svelger dine egne glittrendet poenger (i dine øyne) og glemmer at noen alleredet har sittet hjemme å koset seg gløgg ihjel med dx9 spill på 1600*1200 med aa og af på fullt(og igjen noe 1900xtx haddet store problemer med i flere av de nyesete spillene). Når du fortsetter slik du gjør nå går diskusjonen bar i sirkel side opp og side ned.

 

I mange hobbyer og for de som har penger er ikke 5000 høvdinger en dråpe i havet en gang, så du trenger virkelig et perspektiv utenfor din egen verden. Men skal ikke nekte for at jeg selv var som deg når jeg var 18 til ca 24 år, for da fantes bare mine meninger og de var riktige ;)

 

edit

Og nei jeg sier ikke at poengene dine er feil for alle, langt fra. Men måten du uthever poengene dine på på side 1 og på denne siden så ser det veldig ut som at du vill at dine poenger skal gjeldet alle. Det er det veldig mange her prøver og fortelle at det ikke gjør.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

For å svare på trådstarters spørsmål,personlig så ser jeg ingen grunn til å Vente på et eventuelt bedre DX10 kort,skal man tenke slik hele tiden så ender man opp med å aldri få bestemt seg siden det hele tiden kommer noe som er nyere og bedre enn forgjengeren.Og ja,prisene på eksisterende DX10 kort vil synke når flere og raskere versjoner kommer på markedet,slik er det med de aller fleste nye produkter.

 

Men sitter man med et rimelig utdatert skjermkort og man har økonomi til å kjøpe et i dag,og i tillegg har et virkelig behov for det med tanke på krevende spill og ikke kun for å får litt høyere tall i 3DMark,så ja hvorfor ikke.Det er bare snakk om å prioritering folkens.Noen velger å blåse bort et par tusen på flatfyll i helgene,noen andre velger å bruke halve lønna på HI-FI anlegg o.s.v,og andre har data og hardware som hobby.Og til slutt finnes entusiastene som har dette som lidenskap og velger å prioritere deretter. :)

Lenke til kommentar

Vaio, hvis du skal gå gjennom livet ved å tenke sånn så synes jeg virkelig synd på deg ;)

 

Vil man ha det råeste så synes man det er verdt det nesten uansett hva det koster.

Det er spillopplevelsen og den råe grafikken som de fleste andre bare kan misunne deg du får oppleve hvis du går for det råeste :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...