Gå til innhold

brude jeg kjøpe GeForce 8800 GTX?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har de XFX 8800GTX på lager på komplett til 5000 kroner, og ytelse pr. krone der er faktisk ganske bra. Det skal sies at et slikt kort er penger ut vinduet hvis prosessor og resten av maskinen ikke holder følge. Et slikt kort trenger man kun hvis man skal spille de nyeste spillene på oppløsninger tilsvarende 1600x1200 og høyere med full AA+AF.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Nå har de XFX 8800GTX på lager på komplett til 5000 kroner, og ytelse pr. krone der er faktisk ganske bra. Det skal sies at et slikt kort er penger ut vinduet hvis prosessor og resten av maskinen ikke holder følge. Et slikt kort trenger man kun hvis man skal spille de nyeste spillene på oppløsninger tilsvarende 1600x1200 og høyere med full AA+AF.

7502421[/snapback]

 

Unnskyld meg... men det der er så full av pi%¤......

 

Ytelser pr kroner..? for hva da? CS? 3dmark 2006?

 

Ikke for være negative, men agrumentene er bare selv innbildt....

 

Jeg gratulere deg som eier av 8800GTX kortet, men å argumenter at kortet er verdt kronene er jeg sterk uenig..

 

Er dette kortet bra? Ser her:

Dette kortet er en kraft sluker.. ta opptil 350W ALENE!

Som vi ser i testene gi kortet kanskje 10-20 FPS ledelser fra andre...

Hva er 10-20? for våre øyner? Er det merkbar?

 

ATI 1950XTX ca 3000kr

nVidia 8800GTX ca 5000kr

 

Sammeligner vi et 8800GTX og et 1950XTX (ATI), betaler du 2000kr extra for maks 10 - 15FPS. så er det verdt +-200kr per FPS?

 

Korter blir til og med slått....av eldre kort i enkelte spill..

 

http://www.legitreviews.com/article/413/11/

 

Vi betaler altfor mye for de ekstra kjerne og Minne MHz..

Hvis du regner hva du betaler for per MHz så ser du at 8800GTX ikke er noe røve kjøp, tvert om..et ræva kjøp.

 

Mangen argumentere at kortet støtter dx10, og det er bra..

I virkeligheten er det en annen ræva argument.

Tenk dere... dx10?

Hvor finner vi spill idag som støtter det? Har VISTA kommet ut?

Alt kommer?

Ja nok det, men da kommer kanskje 8900 ikke sant? Eller en mer økonomisk mellom klasse av 8800?

 

Og kanskje et mer stabilt kort for DX10 støtte?

 

Så min konklusjon?

 

8800GTX/GTS er rett og slett et product fra nvidia for julesalg.

Et kort for de som må bare ha den største "xxxxx."

Gi kortet den beste yttelsen?

så klart... det må... :roll:

 

Er kortet verdt kronene?

 

HELL NO!

 

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Nå har de XFX 8800GTX på lager på komplett til 5000 kroner, og ytelse pr. krone der er faktisk ganske bra. Det skal sies at et slikt kort er penger ut vinduet hvis prosessor og resten av maskinen ikke holder følge. Et slikt kort trenger man kun hvis man skal spille de nyeste spillene på oppløsninger tilsvarende 1600x1200 og høyere med full AA+AF.

7502421[/snapback]

 

Unnskyld meg... men det der er så full av pi%¤......

 

Ytelser pr kroner..? for hva da? CS? 3dmark 2006?

 

Ikke for være negative, men agrumentene er bare selv innbildt....

 

Jeg gratulere deg som eier av 8800GTX kortet, men å argumenter at kortet er verdt kronene er jeg sterk uenig..

 

Er dette kortet bra? Ser her:

Dette kortet er en kraft sluker.. ta opptil 350W ALENE!

Som vi ser i testene gi kortet kanskje 10-20 FPS ledelser fra andre...

Hva er 10-20? for våre øyner? Er det merkbar?

 

ATI 1950XTX ca 3000kr

nVidia 8800GTX ca 5000kr

 

Sammeligner vi et 8800GTX og et 1950XTX (ATI), betaler du 2000kr extra for maks 10 - 15FPS. så er det verdt +-200kr per FPS?

 

Korter blir til og med slått....av eldre kort i enkelte spill..

 

http://www.legitreviews.com/article/413/11/

 

Vi betaler altfor mye for de ekstra kjerne og Minne MHz..

Hvis du regner hva du betaler for per MHz så ser du at 8800GTX ikke er noe røve kjøp, tvert om..et ræva kjøp.

 

Mangen argumentere at kortet støtter dx10, og det er bra..

I virkeligheten er det en annen ræva argument.

Tenk dere... dx10?

Hvor finner vi spill idag som støtter det? Har VISTA kommet ut?

Alt kommer?

Ja nok det, men da kommer kanskje 8900 ikke sant? Eller en mer økonomisk mellom klasse av 8800?

 

Og kanskje et mer stabilt kort for DX10 støtte?

 

Så min konklusjon?

 

8800GTX/GTo er rett og slett et product fra nvidia for julesalg.

Et kort for de som må bare ha den største "xxxxx."

Gi kortet den beste yttelsen?

så klart... det må... :roll:

 

Er kortet verdt kronene?

 

HELL NO!

 

Vaio ;)

7502592[/snapback]

 

Å kjøpe et DX10 kort er å tenkte på at kortet oxo skal vare i framtiden. Om det kun er 10-15 forskjell i framrate nå, vil det bli mer når kortet blir brukt i DX10.

Lenke til kommentar
Jaha....Ut fra hvilket perspektiv?

Fremtidige spill kommer til å være mer ressurs krevende...hvis yttelsen øker... :nei:

7504331[/snapback]

 

hvorfor ikke gå for dette nå da? jeg ser det som idiotisk å betale 3k for et skjermkort som ikke har dx10 idag. da man plutselig finner ut at man kunne trengt dette allikavel. er ikke lenge til vista kommer og heller ikke spill med dx10. om man bør vente på billigere versjoner av dx10 skjermkort er en annen sak.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Jaha....Ut fra hvilket perspektiv?

Fremtidige spill kommer til å være mer ressurs krevende...hvis yttelsen øker... :nei:

7504331[/snapback]

 

hvorfor ikke gå for dette nå da? jeg ser det som idiotisk å betale 3k for et skjermkort som ikke har dx10 idag. da man plutselig finner ut at man kunne trengt dette allikavel. er ikke lenge til vista kommer og heller ikke spill med dx10. om man bør vente på billigere versjoner av dx10 skjermkort er en annen sak.

7504512[/snapback]

 

Spørsmålet var om han burde vente eller kjøpe 8800GTX.

Jeg brukte kun ATI som et eksempel for å sammeligne.

Jeg har ikke anbefalt noe kjøp. :thumbup:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Hvis du hadde vært saklig og skrevet noenlunde korrekt hadde jeg sikkert flirt mindre av innlegget ditt. Selvfølgelig er ikke et toppkort verdt det det koster (for de aller fleste). Det samme gjelder ATi-kortet du henviste til.

:)

 

Men hvis du virkelig vil ha "det beste" er nok 8800GTX best for øyeblikket.

 

EDIT:

Flere BBCode-feil :blush:.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Hvis du hadde vært saklig og skrevet noenlunde korrekt hadde jeg sikkert flirt mindre av innlegget ditt. Selvfølgelig er ikke et toppkort verdt det det koster (for de aller fleste). Det samme gjelder ATi-kortet du henviste til.

:)

 

Men hvis du virkelig vil ha "det beste" er nok 8800GTX best for øyeblikket.

 

EDIT:

Flere BBCode-feil :blush:.

7504842[/snapback]

 

Saklig? Hvor Usaklig var jeg da?

Jeg beklage så mye for mine skrivefeil. Kanskje du kan rette de for meg?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Om du bør kjøpe det kommer jo veldig an på hva slags spill du spiller, oppløsningen på skjermen din og hva annet av hardware du har. Skal du f.eks. spille Oblivion eller F.E.A.R. på høye oppløsninger er det verdt det ... etter min mening =) men det kommer jo også, selvfølgelig, an på hvor mye penger du å rutte med og hvor mye du prioriterer dataspill.

 

Og det review-et du linket til Vaio var med en X2 4800.

 

Her kan du f.eks. se hvor mye mer spillbart det gjør Oblivion. Og her er det MERKBART bedre ytelse, det kan jeg skrive under på, lagger ikke i det hele tatt =) I tillegg kan du kjøre oppløsning og bedre instillinger.

Lenke til kommentar
Om du bør kjøpe det kommer jo veldig an på hva slags spill du spiller, oppløsningen på skjermen din og hva annet av hardware du har. Skal du f.eks. spille Oblivion eller F.E.A.R. på høye oppløsninger er det verdt det ... etter min mening =) men det kommer jo også, selvfølgelig, an på hvor mye penger du å rutte med og hvor mye du prioriterer dataspill.

 

Og det review-et du linket til Vaio var med en X2 4800.

 

Her  kan du f.eks. se hvor mye mer spillbart det gjør Oblivion. Og her er det MERKBART bedre ytelse, det kan jeg skrive under på, lagger ikke i det hele tatt =) I tillegg kan du kjøre oppløsning og bedre instillinger.

7504949[/snapback]

 

mmm... For et 8800GTX (5000kr) = 2x7960GT i SLi (5000Kr)

 

Jeg kan vel oppnå like "Lagg fritt" eller enda bedre?

Rent økonomisk altså... Selvfølgelig ....hvis man ikke har SLi...

Lenke til kommentar

Vaio: Jeg skrev faktisk i innlegget mitt at et GeForce 8800GTX er penger ut vinduet hvis resten av systemet ikke holder følge, så jeg bør vel egentlig takke deg for å ha dratt frem testen til legithardware; De bruker en 1,5 år gammel A64 X2 prosessor på 2,4 GHz. Ytelsesforskjellen på den og en Core 2 Duo på 3 GHz+ er... vel...

 

Når det gjelder resten av innlegget ditt gidder jeg faktisk ikke å lese gjennom det igjen, så jeg lar også være å kommentere det.

 

Jeg har kjøpt et GeForce 8800GTX for å klare å spille alt som eksisterer av spill i 1680x1050 med minst 4xAA+8xAF, og det gjør det bedre enn noen andre skjermkort i dag. Jeg kunne ha ventet et halvt år eller et år med å kjøpe det, men ytelsesmessig er det i en annen verden i forhold til 7800GT SLI-oppsettet jeg hadde før.

 

Som en slags konklusjon (og en slags flytebøye for det synkende innlegget ditt) vil jeg si at skjermkortet er verdt hver eneste krone for meg, men for en som ikke spiller, eller en som spiller CS 1.6 CPL, er et slikt skjermkort overkill.

 

 

...og NÅR dx10-spill kommer vil jeg være klar for dem.

 

To mellomklasse-skjermkort på ett år, eller ett toppkort i året, det valget får den enkelte ta.

Lenke til kommentar

Der er vel valget ganske enkelt, et 8800GTX vs. 2x 7950GT. Med 8800GTX får man DX10 + bedre ytelse. Har ikke noen reviews akkurat her og nå, kan prøve å fiske opp noe. Har i alle fall sett reviews 8800GTX har lik (helhetlig sett) ytelse som 1950XTX i CF.

Endret av Sir Eatsalot
Lenke til kommentar

Jeg må kjøpe meg et nytt skjermkort uansett. Ble ganske neffor da splintercell ikke virka pga det støtter kun shadowrender 3,0 og korte mitt amd/ati x800xt kun støtter shadow 2,0 så syns dere at jeg brude vente til det nye amd/ati korte kommer eller kjøpe GTX. Det er tross alt jul så jeg regner med at jeg for et av kortenene til jule gave.

Lenke til kommentar

Jeg ser at flere har spandert seg et topp kort fra nVidia til jul.

og når andre "spør" om det er verdt pengene, så gi dere (8800GTX eiere)anbefallinger som er ikke helt "riktige"

 

Jeg ser de som har 8800GTX, eller ønsker seg et, prøver sårt å argumentere til sin fordel.

Jeg tror det er mer psykologisk for dere (pro 8800GTX) å "forsvarer" kjøpet.

Det er vel klart at ingen like å føle seg "lurt" av et kjøp. (eller fremtidige kjøp)

Spesielt for et kort til 5000kr.

 

Men er det verdt pengene?

 

Jeg har mine argumenter, og jeg argumentere mot at 8800GTX er verdt prisen.

Jeg mener et bedre kjøp kommer. Dagens "situasjon" innen i software gjør dette kortet til et "overgangskort" ,som jeg mener, er aldri et godt kjøp.

 

En ting til...

Jeg er ikke så flink med ord, så dette er det beste jeg kan formulere.

Medisinstudiet mitt på engelsk har tatt mye av norsken min.

Så hvis noen i hw.no ikke greie å "lese" mine innlegg, eller ler av mine skrivefeil, Beklager jeg...

 

Jeg legge opp debatten for ikveld

God natt

 

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Jeg må kjøpe meg et nytt skjermkort uansett. Ble ganske neffor da splintercell ikke virka pga det støtter kun shadowrender 3,0  og korte mitt amd/ati x800xt  kun støtter shadow 2,0

7505120[/snapback]

 

Splintercell: Double Agent er sært, funker ikke særlig bra med 8800 heller. Hos meg så kræsjer det før det starter, som det gjør hos mange andre med 8800 også.

Lenke til kommentar

Jeg kan vel snike inn en liten kommentar til støtte for vaio.

Et skjermkort til 5000,- er sjelden verdt pengene, men for all del, har du penger og vil ha det nyeste og beste heletiden, så gir det nok en god følelse å ha det. Mye som som kan kjøpes for mange penger som gir en god følelse, men om det er verdt pengene, det er en annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...