Gå til innhold

winxp, raid-0 og a8n-sli premium


Spydz

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle teste å kjøre mine 150GB i raid0. Dette er ikke SATA disker men "gamle" ide...

 

Har aktivert raidkontrollen i bios, og satt opp array'et i raid-config menyen... satte da "Striping" (som er riktig hvis jeg skal ha disse til og se ut som 1 300gb disk?)

 

la til diskene osv... Når jeg booter ser jeg at den finner raidet som en 300gb...

 

så kommer problemet:

 

skal installere winxp.. har lasta ned noen drivere fra asus, og kjører inn disse da jeg trykker f6 under installasjonen....

 

blir litt usikker på om jeg har riktige drivere, windows installasjonen finner kun de to vanlige 150gb'ene....

 

Noen som har fått dette til og funke? Er det feil drivere som er feilen? eller har jeg gjort noe annet feil?

 

 

Regner med at driverne ligger på cd'en som følger med hk'et.. men kjøpte demovare fra komplett og derfor ingen drivercd'er... Noen som har anledning til og legge ut denne et sted så jeg kan laste ned? evt linke til noen som allerede ligger ute? :blush:

Endret av Spydz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres rett ut da der.. (Iallefall i fra det jeg husket, da jeg satt opp Raid på mitt identiske HK.. Lel om det da var Sata disker, å ikke IDE..)

 

På vei til jobb nå, men skall sjekke i BIOSen senere, om du eventuelt har glemt noe..

 

(Men i det den kommer opp som 300GB stripe, under boot, så stemmer det nok. :) )

 

F6 og laste in driver, stemmer også, men hva kalles den driveren du laster inn? husker jeg rett, så trenger du Nvida driveren, for å bruke Raid på IDe portene..

 

Dvs. Ikke sis driveren..

 

(Denne får du lastet ned i fra produkt siden din, på Asus.com ;) )

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Høres rett ut da der.. (Iallefall i fra det jeg husket, da jeg satt opp Raid på mitt identiske HK.. Lel om det da var Sata disker, å ikke IDE..)

 

På vei til jobb nå, men skall sjekke i BIOSen senere, om du eventuelt har glemt noe..

 

(Men i det den kommer opp som 300GB stripe, under boot, så stemmer det nok.  :) )

 

F6 og laste in driver, stemmer også, men hva kalles den driveren du laster inn? husker jeg rett, så trenger du Nvida driveren, for å bruke Raid på IDe portene..

 

Dvs. Ikke sis driveren..

 

(Denne får du lastet ned i fra produkt siden din, på Asus.com  ;) )

 

.:CyberMan:.

7490438[/snapback]

 

da er det nok driverne der som er riv ruska galt.... men under downloads på asus fant jeg bare SATA raid drivere.... forøvrig VELDIG treg den asus sida... :cry:

Lenke til kommentar

Har SAMME hk som deg, og... har IKKE fått til å innstalere Windows på RAID... prøvde med mine 2 x 80gb s-ata disker.

Ga opp og kjøpte meg Raptor.. (men nå er den mulig død? så kunne vert intressant om noen andre har løsning på dette problemet)

 

Og, JA! Asus sidene er alvorlig trege, rett og slett irriterende....prøver man å laste ned noe, fra hvilke som helst server av de fire tilgjengelige, så går det treegt...(er for dårlig av Asus)

Lenke til kommentar
angående driver-cd'n må eg nok dessverre innrømme at den er rota bort... skal prøve å finne den. Hadde en gang en ido fil av den, skulle lagt den inn på serven så kunne du lasta den ned derfra... gir en lyd om/når eg finner den..

7494265[/snapback]

 

 

kjempefint... send meg gjerne PM :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...