Gå til innhold

Statusprogram til komponenter på nettverket


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er på jakt etter et program som kan gi status på en skjerm over viktige komponenter i nettet.

 

Ideelt ser jeg for meg et topologikart med brannmurer, radiolink og viktige servere med kort status på hver. Når en enhet får trøbbel skal enheten merkes.

 

Hensikten er å ha en litt stor skjerm på en vegg som support kan holde et øye med. Et blikk på skjermen skal kunne fortelle om nettverksforbindelse, ytelse (RAM og CPU), diskplass eller services er utenfor normalverdier.

 

Finnes det noe slikt? :)

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg foretrekker hp sim

Windows (må registrere deg, men koster ikke penger)

Linux

 

Fungerer flott med alle servertyper og alt nettverksutstyr jeg har testet, bare legg inn MIB og definer events så fungerer det.

 

HP har masse bra dokumentasjon, kan være litt vansklig å finne noen ganger men det meste ligger på nettsidene deres.

 

Eneste negative er at den krever litt av maskinen den kjører på, men har ikke opplevd dette som noe stort problem enda.

Lenke til kommentar
jeg foretrekker hp sim

Windows (må registrere deg, men koster ikke penger)

Linux

 

Fungerer flott med alle servertyper og alt nettverksutstyr jeg har testet, bare legg inn MIB og definer events så fungerer det.

 

HP har masse bra dokumentasjon, kan være litt vansklig å finne noen ganger men det meste ligger på nettsidene deres.

 

Eneste negative er at den krever litt av maskinen den kjører på, men har ikke opplevd dette som noe stort problem enda.

7597918[/snapback]

 

Er dette programmet bare for HP sitt utstyr eller funker det også på andre merker ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...