Gå til innhold

The chipboard dream - trekabinett fra bunnen av!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror dere d et er mulig å lage IO-Shield av plexiglass? Har litt problemer med HK-plata, ser dere ... Hvis ikke må jeg håpe på at Pessimisten ikke har kastet et visst kabinett :p

 

Goscinny ;)

7611105[/snapback]

Ja, det burde jo være mulig vis du har en tynn plexiplate og litt tålmodighet. (Viser også til signaturen min... :roll: )

 

Fulgte det ikke med hovedkortet da?

Lenke til kommentar

Jo, jeg har IO-shield til HK, men den HK-platen jeg har funnet frem som jeg skal montere, er av en eldre standard. Den gamle og den nye standarden har forskjellig måte å feste shieldet på, ergo kan jeg ikke bruke det som hører til HK med mindre jeg finner et nyere HK-brett ... :( Men jeg skjønner ikke hvordan jeg - en simpel allmennelev - skal klare det ...

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Har fått spons fra hyggelige Runar Totland i Vendur.com.

vendur.gif. For de to hundre kronene jeg kunne shoppe for, valgte jeg meg ut to stillegående vifter fra MIST, med fire blå leds. Jeg vil gjerne benytte anledningen til å skryte av kundesørvisen til Vendur, og dette gjør jeg ikke bare fordi jeg fikk spons. Det er vel det beste jeg har opplevd fra internettbutikker. Svarer innen en time, omtrent, dersom du sender mail om dagen/ettermiddag/kveld frem til 23. Sendte nettopp en mail til ham med et par-tre spørsmål, og fikk svar etter ti minutter :w00t:. Har sent flere andre mail og fått veldig raske svar, dog ikke etter ti minutter :). Takk, Vendur!

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Mist deg og, ja. Kan ikke si jeg har testet den ut så mye, men så langt ser det bra ut! Det er relativt lange ledninger - 20 cm som oppgitt på nettbutikkene. Det er ikke nok til å rekke frem til Zalman-viftestyringen jeg skal ha, men etter hva jeg har hørt følger det med lange forlengerkabler til den, så det burde gå greit. Hvis ikke finnes det forlengerkabler og jeg kan jo eventuelt lodde selv.

 

Må si den var overraskende stor - ialflall for meg som kun er vant med 80 mm vifter. Ser jo svære ut :p

 

Endret: Det følger ikke med skruer til dem. Jeg kan nok få tak i lange nok og tynne nok skruer som går gjennom hele, men da kan det bli litt vibrasjoner. Tror jeg kommer til å feste dem med borrelås, eller noe slikt :)

 

Et spørsmål jeg stiller meg nå, er om jeg skal ha gitter i tillegg til støvfilteret. Gitteret vil jo ikke bli synlig, men det kan jo beskytte viften for ting som skulle komme susende inn der ... Noen argumenter for/mot?

 

Endret II: Neste update vil handle om boring av viftehull. Bør jeg ha 115 mm, eller 116 mm diameter?

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Det jeg tenkte med gitteret, var om jeg kom borti med beinet og sparket borti hullet til viften foran ... :hmm:

 

Det blir vel mer solid med skruer, men det er da grenser for hvor solid det trenger å være? Jeg mener: viften er ikke så kraftig at den blåser av sted, og borrelås får den jo til å henge der? Skal jo litt til for at den detter ned, eller?

 

Takknemmelig for alle kommentarer. =D

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Hehe. Dersom du skal beholde tréet slik det er (noe kan bli veldig fint dersom du behandler den litt), blir du garrantert ferdig først. Når jeg blir ferdig med selve kassa har jeg noen uker foran meg med pussing, sparkling, pussing og sparkling :(

 

Ja, jeg syns det ble bra med den lille avrundingen. Det var vanskelig å bestemme seg for hvor stor avrundingen skulle være. hullene foran og oppå er mindre avrundet enn de bak. Kanskje skal jeg gjøre de foran og oppå litt større - vi får se.

 

Sponplatene er 22 mm tykke :woot: Hobbyplaten i front og på skråplaten er 18 mm. Veit det er litt vel tykt, men var vanskelig å få tak i noe særlig bedre :( BLir iallfall solid :p Veide den i går, og da viste vekta 15 kg. Nå skal jeg jo kutte ut en ganske stor flate på den ene siden til plexi, da, så det blir kanskje litt lettere. Men tungt - det blir det :(

 

Noen som har en idé til hva som kan dekke den store platen på høyre side av kassen når en ser den forfra? BLir liksom litt vel stor flate der ...

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...