Gå til innhold

Skuffet over patchen

Anbefalte innlegg

Syns at damagen til DPS klasser har blitt for stor nå etter patchen med nye talent-tiers.

Spiller selv mage nå med 41 frost-10 arcane og hvis man tar ut elemental mot noen er man nesten garantert seier siden den vil gjøre svært mye damage automatisk. Duellerte mot en annen mage som var speccet Slow build som hadde ca 3700 hp, jeg brukte to ganger fireblast og lot Water Elemental DPS magen ned mens jeg stod i Ice Block (2x ganger). Syns det blir litt for lett. PS. nå er det hvertfall umulig å slå mages for rogues/warriors. +dmg og damage scaling har fått en stor buff.

Warlocks sine DoT's er blitt så sterke at kombinert med Felguard som slår deg for 300 og charger deg, samt at de har Soul Link er blitt enda mer håpløst for mages. For ikke å snakke om Affliction Locks.

Priests, samme som warlocks, uansett om man klarer å drepe en shadowpriest så er deres DoT's og debuffs blitt så bra at man trolig dør av dem før eller senere.

Hunter. Silencing shot + Arcane shot, nerf?

Nå, jeg vet at det kommer til å forbedre seg når TBC kommer ut og stamina gear blir mer i fokus, men akuratt nå med tanke på gj.snitts HPen til mages f.eks (min klasse så tar den som eksempel) så er det håpløst mot de andre DPS klassene.

Nerfen Warriors har fått er synd, nå er det faktisk slik at man er mer redd Pally damage en en fury warrior.

Videoannonse
Annonse
Tja, man kan jo ikke forvente noe annet når de slipper en patch der alt innholdet er balansert rundt at man skal være level 70, og den jevne warrior har rundt 12 000 HP.

7457431[/snapback]

Folk kommer alltid med dette argumentet, men det er ikke sant...

Greit nok at en warrior har 10 000 hp med blues på level 70. Hva hjelper det når en mage med tilsvarende gear har 7-8k ? Og en warlock har 10k + ?

Hva hjelper det når en warlock gjør 9000 dmg på 70 med bare dots?

Faktum er at problemet blir bare værre, siden melee dmg stagnerer jo nærmere du kommer 70, crit går ned, rage går ned.

Hehe, speaking of mages, blei kjørt i senk av en mage i dag... 4465 pyro rett i rompa. Blei oneshotta der ja :mrgreen:

7457826[/snapback]

Som mage har jeg lagt merke til at det er mer eller mindre umulig for en rogue å slå en Slow specced mage, bare å spamme Slow og ta instant escape artist (<3) om de kommer nærme også BAM AP+POM+Fireball :>

Edit: Det ser ut til at Blizzard har midlertidig løst problemet med folk som endrer models på characters, i og med at den nye Data mappa ikke inneholder Model.mpq og Texture.mpq... Eller tar jeg grundig feil? :)

Endret av Krims
Tja, man kan jo ikke forvente noe annet når de slipper en patch der alt innholdet er balansert rundt at man skal være level 70, og den jevne warrior har rundt 12 000 HP.

7457431[/snapback]

Folk kommer alltid med dette argumentet, men det er ikke sant...

Greit nok at en warrior har 10 000 hp med blues på level 70. Hva hjelper det når en mage med tilsvarende gear har 7-8k ? Og en warlock har 10k + ?

Hva hjelper det når en warlock gjør 9000 dmg på 70 med bare dots?

Faktum er at problemet blir bare værre, siden melee dmg stagnerer jo nærmere du kommer 70, crit går ned, rage går ned.

7457763[/snapback]

Når TBC er her, og tilstandene er som du beskriver, er det ikke noe problem. Det sa jeg heller ikke at det var.

At talenter og skade er balansert bl.a. rundt gjennomgående høyere stamina-verdier overalt, blir det et problem, fordi man kan gjøre mye mer skade enn hva man kan demme opp for, noe som ikke løses før TBC slippes.

Poenget mitt var at denne patchen er rotete og unødvendig, fordi den er balansert rundt faktorer som enda ikke er i effekt.

Det er lov å lese poster før du kaster deg over dem.

Hvis noen vil snakke om en klasse som virkelig har blitt rompekjørt, så la meg fortelle dere om en artig krabat som kalles "holy priest".

Anbefales til alle som ønsker å være en lokkedue heller enn å gjøre nytte for seg, synet av en holy priest får enhver fiende til å gå etter deg som "gratis HK".

Enjoy.

(Hilsen han som hater denne patchen mer enn noen av dere andre her..)

Synes priest har blitt buffet. Selv spiller jeg Shadow priest med 400-500 shadow damage og jeg rompe kjører de fleste mobsene/spillerne jeg finner. Synes det er digg med 2 dots som tikker for 350 + en channeling spell som tikker for 350, i tillegg mind blast som hitter 1100

7465011[/snapback]

Shadow priest kanskje, men hva med oss holy priester?

Vi ble totalt rævkjørt over natta.

Faktisk klarer jeg ikke å heale like fort lenger som enkelte klasser skader meg.

Det er helt vilt, og vi er så til de grader rævkjørt.

Ingen gidder å raide lenger, og i BG's går de alltid etter oss healere først... såh, hva er poenget med å spille holy lenger?

Synes priest har blitt buffet. Selv spiller jeg Shadow priest med 400-500 shadow damage og jeg rompe kjører de fleste mobsene/spillerne jeg finner. Synes det er digg med 2 dots som tikker for 350 + en channeling spell som tikker for 350, i tillegg mind blast som hitter 1100

7465011[/snapback]

Shadow priest kanskje, men hva med oss holy priester?

Vi ble totalt rævkjørt over natta.

Faktisk klarer jeg ikke å heale like fort lenger som enkelte klasser skader meg.

Det er helt vilt, og vi er så til de grader rævkjørt.

Ingen gidder å raide lenger, og i BG's går de alltid etter oss healere først... såh, hva er poenget med å spille holy lenger?

7465072[/snapback]

Tenker du holy priest i tier0 instances eller? Det er isåfall selvpining. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...