Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Paralellimport til privat bruk


eckmann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sendte en e-post til tollvesenet nå. Venter på 2 gucci belter (selger sender med kvittering fra gucci, og alt, inkl stykk pris 800 kr) tilsier at de er ekte. Men hakke lyst på hodebryet med at tollen stanser det.

7456101[/snapback]

 

Kan nok hende du er heldigere enn meg da :)

 

Selger sendte med kvittering og i pakningspapiret fra Harrods. Hjalp fint lite. Var ingen tags på jakken, den var jo tross alt brukt.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Sendte en e-post til tollvesenet nå. Venter på 2 gucci belter (selger sender med kvittering fra gucci, og alt, inkl stykk pris 800 kr) tilsier at de er ekte. Men hakke lyst på hodebryet med at tollen stanser det.

7456101[/snapback]

 

Kan nok hende du er heldigere enn meg da :)

 

Selger sendte med kvittering og i pakningspapiret fra Harrods. Hjalp fint lite. Var ingen tags på jakken, den var jo tross alt brukt.

 

Lykke til

7457018[/snapback]

 

mine skal være nye, men men, vet ikke :(

Lenke til kommentar
Det høres ikke rimelig ut at en privatpersons kjøp av en brukt jakke skal havne under bestemmelsene for parallellimport.

Nope, virker veldig usansynlig. Hvis det var slik/så enkelt, hadde nok både Mercedes og BMW sørget for å skaffe seg "midlertidig forføyning" og således hindret privat-import av bruktbiler.

 

Sålenge varen er bestillt av privatperson, og ikke et firma, og i ett eller få eksemplarer som åpenbart er til eget personlig bruk, så er det neppe dette disse rettskjennelsene er ment å brukes mot.

Lenke til kommentar
Det høres ikke rimelig ut at en privatpersons kjøp av en brukt jakke skal havne under bestemmelsene for parallellimport.

Nope, virker veldig usansynlig. Hvis det var slik/så enkelt, hadde nok både Mercedes og BMW sørget for å skaffe seg "midlertidig forføyning" og således hindret privat-import av bruktbiler.

 

Sålenge varen er bestillt av privatperson, og ikke et firma, og i ett eller få eksemplarer som åpenbart er til eget personlig bruk, så er det neppe dette disse rettskjennelsene er ment å brukes mot.

7458646[/snapback]

 

 

Så dere er enige i at informasjonen jeg fikk var ufullstendig og ikke korrekt? For øyeblikket aner jeg ikke hvor jakken min er, og jeg er ganske nervøs for både jakken og pengene mine, denne saken er ganske sur.

Lenke til kommentar
Det høres ikke rimelig ut at en privatpersons kjøp av en brukt jakke skal havne under bestemmelsene for parallellimport.

Nope, virker veldig usansynlig. Hvis det var slik/så enkelt, hadde nok både Mercedes og BMW sørget for å skaffe seg "midlertidig forføyning" og således hindret privat-import av bruktbiler.

 

Sålenge varen er bestillt av privatperson, og ikke et firma, og i ett eller få eksemplarer som åpenbart er til eget personlig bruk, så er det neppe dette disse rettskjennelsene er ment å brukes mot.

7458646[/snapback]

 

har også vanskelig for å gå med på dette. Men det jeg lurer på er; hvordan fant de ut at det var dior jakke?

 

Har hatt temmelig mange pakker inn i Norge, og de eneste gangene jeg betaler moms osv er når jeg fortoller selv eller det er skrevet verdi på pakken. jeg får dog aldri noe spørsmål om hva innholdet egentlig er.

Lenke til kommentar

sorry tilleggsposten:

 

svaret fra tollvesenet har dukket opp

 

Et antall merkevareinnehavere har kontaktet retten og bedt om en midlertidig forføyning på deres merkevare, dette for å forsøke å demme opp for import av kopier av deres produkter. Forføyningen pålegger Tollvesenet å tilbakeholde produkter vi antar kan være forfalskede i påvente av en avgjørelse fra merkevareinnehaver. 

 

På grunn av taushetsplikten kan ikke Tollvesenet opplyse om hvilke merkevareinnehavere dette dreier seg om. Informasjon om dette må innhentes fra de respektive retter.

Lenke til kommentar
sorry tilleggsposten:

 

svaret fra tollvesenet har dukket opp

 

Et antall merkevareinnehavere har kontaktet retten og bedt om en midlertidig forføyning på deres merkevare, dette for å forsøke å demme opp for import av kopier av deres produkter. Forføyningen pålegger Tollvesenet å tilbakeholde produkter vi antar kan være forfalskede i påvente av en avgjørelse fra merkevareinnehaver. 

 

På grunn av taushetsplikten kan ikke Tollvesenet opplyse om hvilke merkevareinnehavere dette dreier seg om. Informasjon om dette må innhentes fra de respektive retter.

7474474[/snapback]

 

 

Men da er det fremdeles urimelig at jakken skulle sendes tilbake, og når det er snakk om objekter de ANTAR kan være forfalsket går vel ikke dette under parallellimportloven?

 

Må vel kontakte byfogden for å få informasjon om hvilke merker dette er da?

Lenke til kommentar
sorry tilleggsposten:

 

svaret fra tollvesenet har dukket opp

 

Et antall merkevareinnehavere har kontaktet retten og bedt om en midlertidig forføyning på deres merkevare, dette for å forsøke å demme opp for import av kopier av deres produkter. Forføyningen pålegger Tollvesenet å tilbakeholde produkter vi antar kan være forfalskede i påvente av en avgjørelse fra merkevareinnehaver. 

 

På grunn av taushetsplikten kan ikke Tollvesenet opplyse om hvilke merkevareinnehavere dette dreier seg om. Informasjon om dette må innhentes fra de respektive retter.

7474474[/snapback]

 

 

Men da er det fremdeles urimelig at jakken skulle sendes tilbake, og når det er snakk om objekter de ANTAR kan være forfalsket går vel ikke dette under parallellimportloven?

 

Må vel kontakte byfogden for å få informasjon om hvilke merker dette er da?

7475248[/snapback]

 

 

hva jeg syns var verst, var vel at de nekter å si hvem. For nordmenn blir det da som å spille lotto om en får varen sin eller ikke.

Lenke til kommentar
hva jeg syns var verst, var vel at de nekter å si hvem. For nordmenn blir det da som å spille lotto om en får varen sin eller ikke.

7475264[/snapback]

 

Syns også det er ganske utrolig at denne listen er untatt offentlighetsparagrafen, som du sier spiller man jo lotto med varene sine, helt utrolig.

 

Jeg har i alle fall snakket med selgeren av jakken, og han sa han skulle ordne opp i dette. Så jeg får håpe det stemmer.

Lenke til kommentar
hva jeg syns var verst, var vel at de nekter å si hvem. For nordmenn blir det da som å spille lotto om en får varen sin eller ikke.

7475264[/snapback]

 

Syns også det er ganske utrolig at denne listen er untatt offentlighetsparagrafen, som du sier spiller man jo lotto med varene sine, helt utrolig.

 

Jeg har i alle fall snakket med selgeren av jakken, og han sa han skulle ordne opp i dette. Så jeg får håpe det stemmer.

7475392[/snapback]

 

her var svarte jeg fikk når jeg spurte om hva som skjedde ved import av varer, og eventuell stopp.

 

Christian.

 

Dersom slike sendinger blir stoppet av Tollvesenet, vil det utstedes en varekvittering til deg og en kopi av et brev til retten.

 

Merkevareinnehaver vil så besiktige produktene og fastslå om disse er ekte eller falske. Er de ekte vil de bli sendt hjem til deg så fort som mulig. Er de falske vil merkevareinnehaver ta kontakt med deg for å avtale hva som skal skje videre. Lurer du på noe kan du kontakte merkevareinnehavers representant som vil være anført nederst på brevet til retten.

Lenke til kommentar
her var svarte jeg fikk når jeg spurte om hva som skjedde ved import av varer, og eventuell stopp.

 

Christian.

 

Dersom slike sendinger blir stoppet av Tollvesenet, vil det utstedes en varekvittering til deg og en kopi av et brev til retten.

 

Merkevareinnehaver vil så besiktige produktene og fastslå om disse er ekte eller falske. Er de ekte vil de bli sendt hjem til deg så fort som mulig. Er de falske vil merkevareinnehaver ta kontakt med deg for å avtale hva som skal skje videre. Lurer du på noe kan du kontakte merkevareinnehavers representant som vil være anført nederst på brevet til retten.

7476446[/snapback]

Ja det var det jeg nevnte tidligere, at man kan få en second opinion av merkevare-representant.

 

Hvorfor har i så tilfelle ikke trådstarter/Eckmann fått dette tilbudet tro?? :hmm:

Lenke til kommentar
her var svarte jeg fikk når jeg spurte om hva som skjedde ved import av varer, og eventuell stopp.

 

Christian.

 

Dersom slike sendinger blir stoppet av Tollvesenet, vil det utstedes en varekvittering til deg og en kopi av et brev til retten.

 

Merkevareinnehaver vil så besiktige produktene og fastslå om disse er ekte eller falske. Er de ekte vil de bli sendt hjem til deg så fort som mulig. Er de falske vil merkevareinnehaver ta kontakt med deg for å avtale hva som skal skje videre. Lurer du på noe kan du kontakte merkevareinnehavers representant som vil være anført nederst på brevet til retten.

7476446[/snapback]

Ja det var det jeg nevnte tidligere, at man kan få en second opinion av merkevare-representant.

 

Hvorfor har i så tilfelle ikke trådstarter/Eckmann fått dette tilbudet tro?? :hmm:

7478457[/snapback]

 

det reagerte jeg også på. Men hvis han ønsker det så kan han få en kopi av epostene fra tollvesenet region Oslo og Akershus :)

Lenke til kommentar
Ja det var det jeg nevnte tidligere, at man kan få en second opinion av merkevare-representant.

 

Hvorfor har i så tilfelle ikke trådstarter/Eckmann fått dette tilbudet tro??  :hmm:

7478457[/snapback]

 

Lurer også på hvorfor jeg ikke fikk det selv :hmm:

 

Jeg tror jeg tar kontakt med advokat denne uken, jeg har helt klart ikke blitt riktig behandlet.

 

(midt oppi eksamensstresset så får jeg dette i tillegg, typisk...)

 

EDIT: Jeg fikk vel ikke dette tilbudet fordi, slik han forklarte og la det frem, gikk dette helt klart på parallellimport og at det ikke under noen omstendigheter var lov å ta dette merket inn til Norge for andre enn hovedimportøren.

Endret av eckmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...