Mazeking Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Det har blitt antydet at ps3 skal ha full support for linux og dermed kunne bli et ypperlig mediacenter. Er det noen som vet noen mer om dette og har linker til gode ressurser om emnet? For forsøkt å google litt uten å finne det helt store. Håper at man på sikt får til en løsning som overgår Xbox MediaCenter på Xbox1. Med USB muligheter i ps3'en burde det være mulig å koble en USB Tvtuner til Ps3 en! Endret 5. desember 2006 av Mazeking
Shivan Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Vet hvertfall at det finnes forbrukere der ute som ikke har hatt noen betydelige problemer med å installere store harddisker eller Fedora Linux. Noe som tilsier at PS3 vil kunne bli brukt som et fullverdig og stillegående mediasenter. Det vil også komme en Yellowdog Linux versjon som er laget spesielt til PS3.
BlastyTrasty Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 (endret) The fact is that by opening up the PS3 to other operating systems, Sony has made it clear to users that they can adapt the PS3 to their individual uses without having to chip the system. It will probably be a matter of months before someone develops an operating system, based on Linux, which installs through a simple process on the PS3 and presents the user with a nice, simple interface, controlled by the SIXAXIS pad, for playing a variety of media, streaming from servers on your network, reading webpages, playing emulated ROMs, and so on. Sound familiar? It is, of course, exactly what the Xbox became when it was chipped, had its hard drive replaced and was updated with a piece of software called XBMC - Xbox Media Centre. The PS3 is a more powerful system, which benefits greatly from things like USB ports, built-in card readers and a wireless LAN card, all of which enhance its functionality as a media system, while a faster processor will make the playback of high-definition content, such as H.264 video, a possibility - so it will be a very valuable system as a media box, just as a chipped Xbox was in its day. Det er dette eg ventar på! Nokon som veit om 20GB utgåva kjem til Noreg? God artikkel: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=70611 Endret 5. desember 2006 av dark by design
siDDis Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Det her høyres så bra ut at eg lurer på om min neste *pc* blir ein PS3 Er enda litt skeptisk, og vil vite mest mogleg om dette her. Men er det like fantastisk som det høyres ut som så blir det ein PS3. Då blir ikkje 6000 kroner dyrt
BlastyTrasty Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jau, ein *pc* med 256 ram er jo... glimrande.. Men som mediacenter, yes sir.
Knebel Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jau, ein *pc* med 256 ram er jo... glimrande.. Men som mediacenter, yes sir. 7428384[/snapback] 256mb Linux ram er vanvittig mye mer enn 256mb XP/Vista bloatware ram..
_richter_ Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 XP og Vista er jo dønn forskjellige, Vista er laget fra scratch og vil øke både ytelsen og stabiliteten betraktelig. Det kan 5 millioner beta testere skrive under på..
siDDis Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jau, ein *pc* med 256 ram er jo... glimrande.. Men som mediacenter, yes sir. 7428384[/snapback] For å trolle på forum og programmere/skrive dokumenter så fungerer det heilt fint. Det er vell bare kjøring av mange forskjellige services, og proff bruk av Gimp og Blender som kan bli tungt Speling går jo fint og =) Slepper jo Vista lisens og.
Knebel Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 For å trolle på forum og programmere/skrive dokumenter så fungerer det heilt fint.Det er vell bare kjøring av mange forskjellige services, og proff bruk av Gimp og Blender som kan bli tungt Speling går jo fint og =) Slepper jo Vista lisens og. 7428725[/snapback] Når de etterhvert drar med SPU'ene vil man nok kunne gjøre en del med de programmene også. Det er ikke support for RSX'en ennå heller, men det kommer forhåpentligvis. Jeg synes at jeg i løpet av de åra jeg har holdt på med PC har gitt nok penger til Bill..
KayAU Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hmm, ser ikkje vekk ifrå at ein PS3 med Linux, OpenOffice, og Opera (evt. FireFox), kan bli ei svært bra økonomiløysing for ein student som vil skrive dokument, surfe på nettet, sjå film (til og med i HD-oppløysning), samt spele siste skrik i spel. Dersom alt dette kan gjerast på ein brukbar måte, er faktisk 5500 ein svært rimeleg pris. Kay
nacho Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hmm, ser ikkje vekk ifrå at ein PS3 med Linux, OpenOffice, og Opera (evt. FireFox), kan bli ei svært bra økonomiløysing for ein student som vil skrive dokument, surfe på nettet, sjå film (til og med i HD-oppløysning), samt spele siste skrik i spel. Dersom alt dette kan gjerast på ein brukbar måte, er faktisk 5500 ein svært rimeleg pris. Kay 7428824[/snapback] Er noe dritt å ta med seg til forelesning da
KayAU Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Er noe dritt å ta med seg til forelesning da 7428830[/snapback] Hehe . Til forelesningane tek du sjølvsagt med PSP-en eller DS-en... Eller evt. berre ein pose med bollar og ein halvliter cola. Det fungerte greit for meg når eg var student. Kay
Flippo Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Saa man faar ei maskin som er tregere enn Linux paa en PC til 5000.- i alle hverdagslige ting men en racer paa billedmanipulerings filtre, raytracing og protein folding? Men det er jo en boks mindre da :-) Som mediacenter tror jeg den kan bli meget bra derimot. Kanskje til og med ultimat. Endret 5. desember 2006 av Flippo
Knebel Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Er noe dritt å ta med seg til forelesning da 7428830[/snapback] Hehe . Til forelesningane tek du sjølvsagt med PSP-en eller DS-en... Eller evt. berre ein pose med bollar og ein halvliter cola. Det fungerte greit for meg når eg var student. Kay 7428913[/snapback] Det er bare å montere "Chotto Shotto" på PSP'en til å ta opp forelesningene. Til dokumentasjon benytter man en homebrew pdf reader. Skal man ta seg et spell er det bare å streame spillet via wifi og remoteaccess..
BlastyTrasty Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Saa man faar ei maskin som er tregere enn Linux paa en PC til 5000.- i alle hverdagslige ting men en racer paa billedmanipulerings filtre, raytracing og protein folding? Men det er jo en boks mindre da :-) Som mediacenter tror jeg den kan bli meget bra derimot. Kanskje til og med ultimat. 7428916[/snapback] Jau, som mediacenter kan PS3 bli #1. For min del er det heva over kver ein tvil.Men, det må fungera like knirkefritt som XBMC. Streaming utav .rar +++. Er du student, kjøper du deg heller ein laptop frå dell til 6000. Får ein knallbra Latitude D520 frå studentenes Dell. @ KayAU: nyttar lite å være fattig student, å kjøpe PS3 for å skrive med openoffice, når du treng HDTV for å tyda tekst, og for å "til og med sjå filmar i HD" som du skriv. Då treng du plutselig ein TV til minst 10 000 i tillegg. Ja, det går sikkert an å kjøpe ein LCD pc skjerm utenom, men kva er poenget?
KayAU Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Nja, no får du faktisk ein del HD-klare LCD-TVar til godt under den prisen. Ta ein titt i prisguiden på hardware.no. Der er til dømes ein 27" Samsung til under 5000. Dersom du er villig til å bruke ein tusenlapp til, kan du finne ein god del rundt 30"-32". Kay
BlastyTrasty Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ja, men kva for ein fattig student som har råd til å legge ut 10 høvdingar idag då? Trur lånekassen arbeida litt annaleis når du var student Kay
KayAU Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Ja, men kva for ein fattig student som har råd til å legge ut 10 høvdingar idag då?Trur lånekassen arbeida litt annaleis når du var student Kay 7429322[/snapback] Heh, det er ikkje SO lenge sidan eg var student (mindre enn eit og eit halvt år). Og eg ville nok hatt råd til det...det handlar om prioriteringar, veit du . Dersom du som student har behov for/lyst på: * Datamaskin for å surfe på nett og bruke "office"-applikasjonar. * Spelemaskin. * Filmavspelar. ...kan PS3 vere eit relativt rimeleg alternativ. Kay
lektroluv Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Jeg leste nylig 2 artikler som satte en liten demper på "PS3 som PC" greie for meg: PS3 equals 800 Mhz Pention III playstation 3 performance Vi får håpe at de greier å diske opp en linux distro som støtter PS3'en fullt ut etterhvert. Som han i siste artikkel sier: Geekbench also isn’t able to exploit the eight vector processors on the Cell processor. Any program designed and optimized for the Cell processor should be a lot faster than one designed for a generic processor (like, say, Geekbench). So while the Geekbench results might seem disappointing, keep in mind that Geekbench can’t exercise the PlayStation 3 to its full potential.
Nastro Azzurro Skrevet 5. desember 2006 Skrevet 5. desember 2006 Hvorfor ikke bare kjøpe en PC til å spille av filmer og musikk på. får jo en veldig grei en til 6000 kroner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå