Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
48 minutes ago, Fibonacci said:

Tipper Trump & Co. drømmer om 1950-tallet, med "nuclear family". En tid med stor økonomisk fremgang, smilende fedre som kastet baseball med barna i bakgården mens mor forberedte søndagssteiken på kjøkkenet.

Fascister har historisk benyttet seg av manipulert nostalgi som et virkelmiddel, konstruert historiske narrativer for støtte.
De lover alltid å returnere verden til en fantasi-versjon av fortiden, økonomisk stabilitet, urokkelig samfunnsorden, og kulturell renhet, om de får makten. 
Det spiller både på følelser fremfor kritiske analyser av klasse, makt, og styrende økonomiske systemer, og inviterer til en slags revansjisme ovenfor en nåtid som har blitt alt for sånn-og-sånn, en mulighet til å ta igjen på de som fremstilles som både allmektige og patetiske på samme tid, hvem enn man har laget seg en dolkestøtslegende om, være seg jøder, muslimer, illegals, woke, transpersoner, osv. Alle de som har ranet den hvite mannens rettmessige plass på toppen av det naturlige hierarkiet.

[...]Walter Benjamin, in his essay Theses on the Philosophy of History, warns of the dangers of such historical revisionism.
He argues that fascism invokes a mythical past not to genuinely recover it but to reframe the present in ways that justify oppressive policies.
The fascist interpretation of history is a tool for halting social progress and maintaining existing power structures.
The narrative of decline and loss is weaponized to blame social and economic crises on cultural and moral decay rather than systemic exploitation and class inequality.

The so-called Angel of History symbolizes the way in which history is constructed not as a continuous progression but as a wreckage of the past that dominant powers attempt to reframe and glorify.
Fascism, in this sense, looks backward to justify a regressive future, presenting a false continuity that ignores the struggles and oppressions of the past.
For Benjamin, history is written by the victors, and fascism is an attempt to perpetuate that victory by rewriting the past to obscure the role of exploitation and conflict inherent in capitalist society.

Endret av Atib Azzad
grammatikk
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
SilverShaded skrev (17 minutter siden):

Det ser ut til at dollaren kan fortsette å falle, en fordel for dem som handler i dollar. Men ikke så bra for humøret til appelsinmannen, da slår han rundt seg halvt i blinde og bryr seg lite om konsekvensene.

trump vil ha dollaren ned .

https://e24.no/bors/nyheter/a/242024

Skrevet
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Trusler er alt dere har å komme med?

Jeg truer ingen.  Det blir vanskelig å skade USA uten å skade Europa.  Bare dere kan bestemme hvis det blir verdt det 

Skrevet
jjkoggan skrev (2 minutter siden):

Jeg truer ingen.  Det blir vanskelig å skade USA uten å skade Europa.  Bare dere kan bestemme hvis det blir verdt det 

Jeg føler det som at du egentlig sitter der og flirer mens du leser innleggene og tenker "Yeah right!". 

Skrevet (endret)
BmOnline skrev (1 time siden):

Trumpegutten gjør akkurat det som er rett og rimelig- å skape fred. Nå  har mange av Corona løgnhalsene blitt sendt til Alcatraz.
Det er meget å si om Covid19- for det første finnes det ikke. Men den vaxen var kun rottegift til de som ikke fikk saltvann.

Slik går nu dagene. Hvem som overlever, ja si det? På sykehusene i Norge gikk de for full maskin med å slakte gode nordmenn. Så når du gjør slikt, da betyr det at du selv må til galgen for dine onde gjerninger mot uskyldige og godtroende mennesker om en pandemi, som var en PLANDEMI.

Har du huska aluminiumsfolie til helga? Rottegift og slaktet ned på norske sykehus..... vi som satte vaksiner burde kanskje dømmes for folkemord også?

Endret av Tussi
  • Liker 5
Skrevet (endret)
11 hours ago, Mflj said:

Hvorfor så stor tillit og respekt for disse akademikerne med titler, enten de kaller seg psykolog, psykiater eller dr. Det er jo nettopp dette jeg prøver å lage ett poeng ut av. At en av Trump sine store kvalieter er at han har ikke har respekt for slike "bedrevitere" som gjerne måtte mene at de vet bedre enn Gud, eller til og med at Gud ikke er virkelig.

Det eneste en lang akademisk utadannelse forteller meg, er at disse menneskene har tilegnet seg kunnskap over ett visst antall og år, og bestått ett antall eksamner tilknyttet faget. 

Det forteller meg ingen ting om de henter sannhet fra Gud. Det forteller ingen ting om de selv er riktig skrudd sammen oppi sitt eget hode, eller om de selv muligens sliter med en mental lidelse. Det forteller meg heller ingen ting om deres tro, moralske prinsipper eller verdier. Det er vel heller ingen hemmelighet at faget psykoligi tar liten eller ingen hensyn til åndelige sannheter, og at flertallet av akademikerne innen dette fagfeltet ikke er troende.

Det burde si alt om hvor lite seriøst man burde ta psykologifaget. Psykologi handler alt for ofte om tvang, klientifisering, medisinering og terapi, med krav om flere års utdannelse, i kontast til Jesus sin langt enklere og sanne lære, som handler om empati, menneskeverdi, håp, og det å sette mennesker helt fri. Jesus går rett på sak og kaster ut demoner. Noe alle sanne kristne også er i stand til.

Det at et menneske har en utdannelse som gjør at det f.eks. kan kalle seg tannlege, forteller meg jo f.eks. ingen ting og dette mennesket selv pusser tennene sine. Verdens "bededrevitere" ser til tross for dette ut til å få en høyere status, og langt større tillit og respekt enn Gud. Mange mennesker er rett og slett blindet av status og vitenskap. Så enkelt er det desverre.

Det er jo netopp dette jeg prøver å presisere, som du her så tydelig bekrefter at jeg har rett i, ved å avsløre din egen kritikkløse tillit til akademikere. Nemlig at mennesker helt gjennomgående velger å ha langt større tillit til mennesker fremfor Gud. Det blir da tatt ut fra bakvendtland, at du bruker nettopp slike argumenter for å prøve å bevise at Trump er gal.

Det er akkurat fraværet av denne respekten og tilliten til mennesker fremfor Gud, som jeg anerkjenner Trump for. 
Nettopp det at Trump stoler på Gud fremfor mennesker, viser at han har kvaliteter som de færreste mennesker har. Sannheten er nok at han ikke kunne brydd seg mindre om hva du og andre mennesker måtte mene om han, fordi han vet hvem han er i Gud. Og hvis Gud er for han, hvem kan i sannhet være imot han? 

Du snakker mye om Gud er du Kristen? Tro på Gud men vær forsiktig å tro blindt på de som sier de snakker for Gud for de kan være falske profeter som forvrenger Gud sitt ord til Ondskap akkurat som Jim Jones og Trump.

Malignant narsissister og deres følgere lider av Dunning-Kruger-effekten. De erstatter fakta med løgner og konspirasjoner. Fordi de har mer tillit til kultlederen enn til ekte kunnskap, er det umulig for forskere å overbevise dem. Et tydelig eksempel er 'Flat Jord-kulten', hvor medlemmene konsekvent nekter å lytte til vitenskapelige bevis."

Trump elsker de Kristine som tilber han og ser på han som Gud sin utvalgte dere er hans narcissistic supply.
Han har selv sagt han ikke er kristen. Når en person med sterke narsissistiske trekk opererer innenfor religion, skjer det ofte en farlig forveksling: De tror ikke egentlig på Gud, de tror at de selv besitter Guds autoritet.

Jeg nevnte tidligere også Timothy Stoen fra kulten Peoples Temple.
Han ser Trump som en tvilling av sin egen kult leder Jim Jones.
Peoples Temple-medlemmene satte Jim Jones over sine egne barn. På hans ordre ble 304 barn, inkludert Timothy Stoens sønn John Victor, drept. Nærmere tusen mennesker ble drept eller tok selvmord. Tragedien ble utløst av Jones’ narsissisme og det faktum at han ikke tålte å tape; da han innså at han ville tape barnefordelingssaken om John Victor og bli sett på som en taper og kidnapper, valgte han å ødelegge alt fremfor å miste kontrollen. Det er derfor malignant narsissister med Trump sin makt er så farlige for de kan ønske å ødelegge verden.

Når man ser på de i Trump sin kult som alle andre kulter blir de som en liten klone av kult leder med de samme meningene. Dette gjelder også de som er Kristine der man kan se at de mister sin empathy for andre derfor Trump mangler empathy.
Trump supporters report higher levels of psychopathy, manipulativeness, callousness, and narcissism

På grunn av at malignant narsissisme passer med beskrivelsen på Antikrist i bibelen så vil Trump også passe beskrivelsen. De fleste av de 27 punktene under passer til alle som har malignant narsissisme som Trump.
Selv om Trump ikke skulle være Antikrist så viser det at Kristine og andre er villig til å blindt følge en som passer til beskrivelsen akkurat som beskrevet i bibelen at de vill gjøre. Merk at videoene under er flere år gamle og Trump vil passe enda bedre til beskrivelsen i dag.
15 Bible Verses Identifying Trump as the Antichrist
12 More Bible Verses Identifying Trump as the Antichrist

Jeg vil spørre deg til slutt hva har Trump gjort som gjør at du og mange Kristine ser opp til han som et godt menneske? Var Jesus en mann som oppførte seg som Trump som skrøt av seg selv og var nedsettende mot alle andre og Truet dem? Var Jesus en person som utnyttet alle rundt seg og truet alle han ikke likte med henrettelse? Var Jesus en person som satte sin rikdom og begjær på gull over alle andre.

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
14 minutes ago, jjkoggan said:

Dere må være forsiktig

The U.S. has ‘escalation dominance’ in a debt war: Europe would face a violent market crash if it dumps Treasuries

https://www.yahoo.com/finance/news/u-escalation-dominance-debt-war-202010395.html

Ja, det er en grunn til at man har vært tilbakeholden med å i det hele tatt snakke om dette som et alternativ. Det vil gjøre store skader på Europeisk økonomi og hele verdensøkonomien. Men det vil gjøre aller mest skade på amerikansk økonomi. Så virkelig et "last resort" om Trump virkelige presser Europa opp i et hjørne 

• Liker 4
Skrevet
Boing_80 skrev (5 minutter siden):

Jeg føler det som at du egentlig sitter der og flirer mens du leser innleggene og tenker "Yeah right!". 

Du gir inntrykket at du hater amerikanere generelt men jeg er veldig glad i nordmenn og Norge og det plager meg stort at Trump ødelegger vårt forhold med noen nordmenn. 

Det endrer ikke faktumet at angrep på et annet land kommer med unintended consequences inkl. endringer i ditt eget land

• Liker 2
Skrevet
jjkoggan skrev (6 minutter siden):

Du gir inntrykket at du hater amerikanere generelt men jeg er veldig glad i nordmenn og Norge og det plager meg stort at Trump ødelegger vårt forhold med noen nordmenn. 

Det endrer ikke faktumet at angrep på et annet land kommer med unintended consequences inkl. endringer i ditt eget land

Det er du som trekker en slik konklusjon. Men "Noen nordmenn?". Hvem er disse noen nordmennene?

Skrevet (endret)
1 hour ago, BmOnline said:

Trumpegutten gjør akkurat det som er rett og rimelig- å skape fred. Nå  har mange av Corona løgnhalsene blitt sendt til Alcatraz.
Det er meget å si om Covid19- for det første finnes det ikke. Men den vaxen var kun rottegift til de som ikke fikk saltvann.

Slik går nu dagene. Hvem som overlever, ja si det? På sykehusene i Norge gikk de for full maskin med å slakte gode nordmenn. Så når du gjør slikt, da betyr det at du selv må til galgen for dine onde gjerninger mot uskyldige og godtroende mennesker om en pandemi, som var en PLANDEMI.

Hvem skal man Tro på?
Jeg tror på vitenskap over konspirasjon teorier og løgner som kommer fra Trump administrasjonen.
Malignant narsisser som Trump vil alltid splitte og isolere sin kult med at de er all god og alle andre er all bad.
Dere har ikke tro på annet en Trump for han har dekreditert alt og alle andre enn sine egne.
Det er mange som har blitt hjernevasket av Trump sin propaganda og løgner det pågår blant annet på Fox News 24 timer i døgnet 365 dager i året der alt de viser er Trump og hans tilhengere er all god og alle andre er all bad, svake, korrupte, løgnere, tyver, terrorister og kommunister og mye annet negativet som de kontinemlig angriper.

Lavere dødelighet blant koronavaksinerte
Personer som tok koronavaksine hadde lavere dødelighet enn de som ikke tok vaksine i perioden 2021 til 2023 i Norge. Det viser en ny studie fra FHI. Dette er en studie med tilnærmet hele Norges befolkning.

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
LuxFerre skrev (1 minutt siden):

Hvem skal man Tro på?
Jeg tror på vitenskap over konspirasjon teorier og løgner som kommer fra Trump administrasjonen.
Malignant narsisser som Trump vil alltid splitte og isolere sin kult med at de er all god og alle andre er all bad.
Dere har ikke tro på annet en Trump for han har dekreditert alt og alle andre enn sine egne.
Det er mange som har blitt hjernevasket av Trump sin propaganda og løgner det pågår blant annet på Fox News 24 timer i døgnet 365 dager i året det alt de viser er Trump og hans tilhenger all god alle andre er all bad og er svake, korrupte, løgnere, tyver, terrorister og kommunister og mye annet negativet som de kontinemlig angriper.

Lavere dødelighet blant koronavaksinerte
Personer som tok koronavaksine hadde lavere dødelighet enn de som ikke tok vaksine i perioden 2021 til 2023 i Norge. Det viser en ny studie fra FHI. Dette er en studie med tilnærmet hele Norges befolkning.

Jeg lurer på noen ganger, om disse nye som kommer inn med slike innlegg uten å ha "ny"-merket, og det er vanlige brukere som endrer navn?

• Liker 2
Skrevet

https://x.com/clashreport/status/2015101912744382477

Han har tenkt å angripe Canada. Samtidig begynner det å bli kritisk omkring Grønland, det vist seg at det ikke eksistere en rammeplan i det hele tatt, bare enigheter omkring justeringer av 1951-avtalen uten at danskene og grønlenderne var involvert, og sinnet mot Rutte er voksende. Fordi Trump nylig erklært han aktet å omgjøre baseområder til amerikanske territorier - som kan ha vært basert på en lovnad uten røtter i virkeligheten. 

Han har mistet de amerikanske krigsveteranene og amerikanerne tilknyttet militæret etter å ha kommet med de groveste fornærmelsene som fikk samtidige NATO-allierte til å rase fra seg, om at disse ikke deltok på fronten under Afghanistankrigen, slik at til og med Starmer måtte komme med kraftige fordømmelser i respons. Meget mange amerikanerne er veldig sint.

ICE har blitt en terroristbevegelse som forbrøt seg mot det amerikanske lovverket i Minneapolis, Minnesota hvor det er voldsomme folkeraseri etter gjentatte overtredelser som satt folkets sinne i kok bokstavelig talt. Nylig hadde det kommet til skuddvekslinger hvor en væpnet sivilist ble drept. Da huset i kongressen stemt for videre støtte til ICE, fulgt dette til fordømmelse også mot de republikanske kongressmedlemmer som fant seg isolert i deres egne valgkretser. De fleste som hadde støttet deportasjonspolitikken, har helt brutt med dette fordi legale immigranter, fredelige immigranter, naturaliserte folk som skulle få amerikansk statsborgerskap under legal beskyttelse og statsborgere av feil hudfarge og språk trakasseres på det groveste. 

Mange mener nå i ram alvor at Trump har blitt rablende gal, meningsmålingene viser et brått fall ned til 35 %, slik at man kan nærmere seg 30 %. Opptil 60 % tar nå meget sterk avstand fra Trump og MAGA, utvikle et voksende HAT mot ham. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Tussi skrev (1 time siden):

Har du huska aluminiumsfolie til helga? Rottegift og slaktet ned på norske sykehus..... vi som satte vaksiner burde kanskje dømmes for folkemord også?

Bare ignorer 'det'. 👍

• Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (33 minutter siden):

Ny person skutt og drept i Minneapolis... en bevæpnet mann denne gangen 

Screenshot_20260124_181253_Chrome.jpg

Mulig en av disse bevæpnede vigilantene som varsler ice raid.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Duriello skrev (6 minutter siden):

Mulig en av disse bevæpnede vigilantene som varsler ice raid.

Høyst sannsynlig, dette er nok en som er anti-ice og er villig til å bruke  vold. Men det vil tiden vise. Det sier uansett enormt mye om spenningsnivået i byen. Her bør ice trekke seg ut og roe ned situasjonen betydelig før det eksploderer fulstendig 

Endret av Tussi
Skrivefeil
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...