Gå til innhold

Hvem reparerer PCèr i Oslo, noen tips?


Anbefalte innlegg

Når jeg skl innstalere OS stopper cdrommen opp etter 10-20 sek i blue screen. noen ganger kommer jeg inn i blue screen og noen ganger ikke. veldig frustrerende.. tilbake til bios.  I bios der det skl stå at pcen har en cd rom, står det ingen ting. Jeg aner ikke hva som kan være feilen... jeg har prøvd med 3 forskjellige cd rom/dvd

7417517[/snapback]

 

Bare stusser litt på det du sier her. At maskinen får blåskjerm 20 sekunder uti windowes installen trenger jo ikke nødvendigvis være pga cd-rommen, den vil naturlig nok stoppe opp når maskinen får blåskjerm enten den fungerer eller ikke.

Det kan vel være andre hardwarefeil som forårsaker en slik blåskjerm. En kamerat sin maskin fikk konstant blåskjermer i windows install pga gale minneinstillinger.

7418021[/snapback]

Ikke sånn blue screen desverre... det er Windows instaler detta her... den begynner lete etter komponenter til pcen.. da stopper den bare. men det er jo ikke detta som er hoved poenget. det er jo att den ikke er stabil siden den stopper opp uanhengi av hva man prøver på. Noen ganger stopper den ett sted og noen ganger stopper den andre steder- btw så bråker cdrommen mye i 5-10 sek når windows instaler starter men så stopper det.

Endret av Harald2011
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være minne/harddisk-feil. Hadde en HP pc på jobben for en stund sida som hadde noe liknende problem.

Den kom ikke inn i Windows og når vi prøvde å formatere skjedde akkurat det du sa. Stoppa forskjellige steder og noen ganger sa den også at den mangla noen filer.

Den ble det skiftet både ram og harddisk på.

Lenke til kommentar
Ramler litt av lasset her jeg nå...

Begynner den å lese av Win cd eller ikke? Sånn jeg forstår så leser ikke cdrom noe som helst? Bare står å surrer i 5-10 sek,før den dør helt.

Og dukker ikke opp i Bios?

7418136[/snapback]

 

Vel.. den begynner å lese Win Cd`en. Så stopper all bråket og den henger seg opp. Og cdrommen blir ikke detecta i bios. men den blir sensa før jeg går inn i bios.

Endret av Harald2011
Lenke til kommentar
Når du er i Bios ser du spilleren?

Det er liksom litt alfa omega her:)

7418195[/snapback]

Nei, jeg ser ikke spillern i bios. ser den før bios og etter bios. men likevel så stopper den opp når jeg prøver og innstalere win. men får en feilmelding om at cden ekke invoke til ettelerannet.. vet ikke hva invoke betyr jeg men.

Lenke til kommentar

Står cd rommen alene på kabelen?

 

Før du bestemmer deg for å sende inn maskinen:

Prøv med en annen disk.

Bruker du to minnebrikker, prøv med bare en.

 

Jeg ville anbefale deg å feilsøke mest mulig selv, for det første lærer du mer da og du sparer penger. De fleste tar 500+ i timen på å feilsøke, og problemet ditt høres ut som om kommer til å ta en del tid.

 

Hvis du får testet det jeg skrev over, kan det nesten virke som hovedkortet ditt sliter med ide-kanalen.

 

Du skriver at maskinen ble bygd for 4 uker siden, har den ikke fungert siden da?

Lenke til kommentar
Når du er i Bios ser du spilleren?

Det er liksom litt alfa omega her:)

7418195[/snapback]

Nei, jeg ser ikke spillern i bios. ser den før bios og etter bios. men likevel så stopper den opp når jeg prøver og innstalere win. men får en feilmelding om at cden ekke invoke til ettelerannet.. vet ikke hva invoke betyr jeg men.

7418221[/snapback]

 

"cden ekke invoke til ettelerannet.."

 

Gi oss nøyaktig feilmelding.

Lenke til kommentar
hehe...aner ikke jeg heller:)

Men problemet må jo være at Bios ikke detekter cdrommen på riktig måte. Prøvd å kjøre *load fail safe* fra Bios? Hva slags hk har du og cdrom?

 

Og kjekt å vite om maskin din har virka tidligere ja..

7418264[/snapback]

 

Pcen har ikke hatt noe OS innstalert på seg før nei.. ellers funker den normalt. memory testing funker finet. Ekke noe load fail safe på Biosen. hk: ASUS M2N32 WS PRO nForce 590 SLI Socket Am2.

 

Burde ikke cdrom funke med de fleste hk?

Lenke til kommentar
Står cd rommen alene på kabelen?

 

Før du bestemmer deg for å sende inn maskinen:

Prøv med en annen disk.

Bruker du to minnebrikker, prøv med bare en.

 

Jeg ville anbefale deg å feilsøke mest mulig selv, for det første lærer du mer da og du sparer penger. De fleste tar 500+ i timen på å feilsøke, og problemet ditt høres ut som om kommer til å ta en del tid.

 

Hvis du får testet det jeg skrev over, kan det nesten virke som hovedkortet ditt sliter med ide-kanalen.

 

Du skriver at maskinen ble bygd for 4 uker siden, har den ikke fungert siden da?

7418253[/snapback]

 

Det vil nok ta en del tid ja. den hakke fungert ordentlig på de 4 ukene pågrunn av dette med innstalering av OS

Lenke til kommentar
Funker normalt...hehe...en pc som ikke får innstallert os er alt annet enn normal;)  Tja har opplevd hk som har vært litt småkresne på cdrom. Ikke noe load fail safe heller...hmm..

 

Skal ta en kjapp titt på hk ditt...tror problemet ligger der.

7418389[/snapback]

 

Jeg snakker nok litt i tåka;) hehe ja riktig.. den ekke normal. ;) takk

Lenke til kommentar
Inne i Bios har du vel noe som heter *load setup default*?

Test det... Ligger sannsynlig under exit .

 

Du skal ha cdrom under pimary IDE Master og sannsynlighvis har du sata disk? Og den står under first sata master. Noe lignende...

7418532[/snapback]

Cd rommen står ikke under IDE master eller IDE slave. det som er problemet.. den senser den ikke. sata`n står der ja. men det hjelper ingenting.

Lenke til kommentar

Prøv load setup default?

 

Hvis ikke noe hjelper så ville jeg ikke sendt den til reparasjon..

Du har kvittering på hk ,regner jeg med...tror du skal prøve å få byttet det..

Billigere og kjappere..blir fort noen tusen,hvis du skal la *folk* se på den:)

Endret av zhitler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...