Gå til innhold

Hvem reparerer PCèr i Oslo, noen tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er jo at alt er koblet til som det skl. Men det er ett såpass nytt opplegg at det er masse ledninger rundt omkring som ikke er kobla til no. men tilbake til HK.. hk`en sleit med å finne vifta mi også så det kan hende at det er i hovedkortet det ligger men jesus christ! da må jeg koble ut alt! utrolig kjipt. dessuten så blir det jo vanskelig å finne en hk som passer til alle delene mine.

Lenke til kommentar
Problemet er jo at alt er koblet til som det skl. Men det er ett såpass nytt opplegg at det er masse ledninger rundt omkring som ikke er kobla til no.  men tilbake til HK.. hk`en sleit med å finne vifta mi også så det kan hende at det er i hovedkortet det ligger men jesus christ! da må jeg koble ut alt! utrolig kjipt. dessuten så blir det jo vanskelig å finne en hk som passer til alle delene mine.

7418864[/snapback]

 

Når du sender hk tilbake, så vil du få et nytt. Forutsatt at butikken finner det defekt.

Hvis det ikke er defekt, vil butikken også belaste deg for noen timers testing.

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Les flere av postene hans.

 

Når han går inn i bios, så finner den ikke cd-rommen.

7418831[/snapback]

 

Hvordan får du installert fra CD-rom uten at den blir oppdaget i BIos?

Og nei... jeg orker ikke lese flere forvirrede innlegg uten mye konkret å forholde meg til.. Samme går for totalt unyttige svar..

Er du uenig i at det vil hjelpe trådstarter å få hjelp av en lokal datakyndig? Fremfor å forsøke å levere sitt selvbygg til en-eller-annen databutikk med serviceavdeling (som er for PC'er levert fra eget lager/bygget av butikken)?

Lenke til kommentar
Eh...? Var det noen som så min forrige post?

 

Sjekk boot-rekkefølgen, sier jeg. På screenshottet ditt står DVDen som slave og Harddisken som master på samme kanal. Et triks kan være å gi dem hver sin ATA-kabel. Et annet triks er nok en gang å sette boot-rekkefølgen slik jeg beskrev tidligere....

7418908[/snapback]

 

Hvorfor skal noen gidde å ta posten din seriøs når du ikke gidder å lese alle postene (inkludert en del flere)?

 

1. Det screenshot'et er IKKE av hans bios, men et eksempel!

2. Han har en cd-rom og 1 sata disk.

3. Han har testet sin cd-rom i andre pc'er, og der funka den.

4. Han har koblet til andre cd-rom på sin maskin, og de funka ikke.

 

Noe jeg glemte å oppsumere?

 

Harald2011: Har sendt deg en PM :)

Endret av Makky
Lenke til kommentar

hehe...ble du noe lurere Harald:)

Mye forvirrende her..

 

Et siste forsøk ..

Regner med at de brukte kablene som fulgte med hk når de monterte?

Ultra DMA signal cable,og det har 3 tilkoblinger? En blå,svart og grå.

Hvis du har cable select eller master på cdrom skal du bruke den svarte tilkoblingen. Forstår at du ikke har andre ting tilkoblet:)

 

Og selvsagt så skal du bruke den blå IDE tilkoblingen på hk,ikke rød den er til IDE disker.

 

Alt dette er ok,så kan du prøve å bytte molex tilkoblingen til cdrommen,dvs strømkabelen.

 

Dette ble litt få det inn med teskjeer..hehe..men da er det ihvertfall utelukket:)

Og da ville jeg sendt inn hk ..kjappest og billigst. Du får nok et tilsvarende tilbake.

Endret av zhitler
Lenke til kommentar

Er det ikke noen snille data folk her inne da som bor i nærheten av denne karen, som kan dra og hjelpe han?

Så får dere sikker litt penger til julegaver osv ;)

 

Det må jo være mye biligere en en suport sak som tar både lang tid og veldig mye penger for ig sikker finne en banal feil :/

 

Har du foresten en gammel ide disk ligende? Så kan du jo teste om den ide porten din virker for andre ting en cd-romer også? Får du ikke detecta den heller er det jo tydlig noe rart med ide porten og hovedkorte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Eh...? Var det noen som så min forrige post?

 

Sjekk boot-rekkefølgen, sier jeg. På screenshottet ditt står DVDen som slave og Harddisken som master på samme kanal. Et triks kan være å gi dem hver sin ATA-kabel. Et annet triks er nok en gang å sette boot-rekkefølgen slik jeg beskrev tidligere....

7418908[/snapback]

 

Hvorfor skal noen gidde å ta posten din seriøs når du ikke gidder å lese alle postene (inkludert en del flere)?

 

1. Det screenshot'et er IKKE av hans bios, men et eksempel!

2. Han har en cd-rom og 1 sata disk.

3. Han har testet sin cd-rom i andre pc'er, og der funka den.

4. Han har koblet til andre cd-rom på sin maskin, og de funka ikke.

 

Noe jeg glemte å oppsumere?

 

Harald2011: Har sendt deg en PM :)

7419326[/snapback]

 

Ja.

Du glemte å forklare hvordan man kan få startet opp Windows install CD uten at CD/DVD stasjon oppdages av Bios.

 

Dette Asus AM2 hk'et trådstarter sliter med er relativt nytt og avansert.

Jeg ser at det har 2 IDE-porter.. En koblet til nForce590 kontroller.. og en til Marvell kontroller.

Dersom CD/DVD-kabel er koblet til den sistnevnte vil jeg tro at man kanskje må installere drivere med diskett før man kan få installert (noe som er nevnt for flere sider siden i denne tråden).

Er dette du har sendt PM om?

 

PS.

Har trådstarter (og de som har "hjulpet" vedkommende) forsøkt å lese igjennom manual for hk'et? :)

Jeg har gjort det, og det står svært lite nyttig om akkurat hvilken IDE kontroller som anbefales brukt.. eller om man trenger drivere (fra diskett) for å gjennomføre installasjon. Det eneste er "det vanlige" om at man må sette jumper korrekt iht. IDE-kabel brukt.

Fant forøvrig en rekke tester av hk'et på nettet. Ingen av disse nevnte noe om problem/ting å være obs på ved installering av OS.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg har lest manualen og oxo gjort litt research på nett ang problemer.

Som du sier så står det ikke noe om spesielle problemer.

 

Sannsynlighvis så er det en filleting som gjør at dette ikke fungerer.

Og siden trådstarter sannsynlighvis ikke har drevet med mye pc før?

Så er det litt vanskelig å være sikker på at alt er riktig satt opp. Selv om han har hatt 5 personer, og sett på saken;)

 

Men noen må vel som TL1000S nevnte bo i nærheten av han og kunne ta en titt..

Lenke til kommentar
Jeg har lest manualen og oxo gjort litt research på nett ang problemer.

Som du sier så står det ikke noe om spesielle problemer.

 

Sannsynlighvis så er det en filleting som gjør at dette ikke fungerer.

Og siden trådstarter sannsynlighvis ikke har drevet med mye pc før?

Så er det litt vanskelig å være sikker på at alt er riktig satt opp. Selv om han har hatt 5 personer, og sett på saken;)

 

Men noen må vel som TL1000S nevnte bo i nærheten av han og kunne ta en titt..

7420335[/snapback]

 

Ja hvis noen har tid til det så, så ville det vært fint. Joda jeg har blitt litt smartere men hakke drevet med mye pc før. Å jeg tror ikke det er noen filleting. har fått hjelp av en kar som har bygget en del pcer. men igjen så sleit han med denne fordi det var såpass nytt. mange nye ledninger å slikt

Lenke til kommentar
Jeg har lest manualen og oxo gjort litt research på nett ang problemer.

Som du sier så står det ikke noe om spesielle problemer.

 

Sannsynlighvis så er det en filleting som gjør at dette ikke fungerer.

Og siden trådstarter sannsynlighvis ikke har drevet med mye pc før?

Så er det litt vanskelig å være sikker på at alt er riktig satt opp. Selv om han har hatt 5 personer, og sett på saken;)

 

Men noen må vel som TL1000S nevnte bo i nærheten av han og kunne ta en titt..

7420335[/snapback]

Ja, hadde vært flott med litt hjelp, jeg betaler.

 

kan ikke så mye om pc nei. Det er litt for mange nye ledninger tror jeg. særlig fra strømforsyninga.

Endret av Harald2011
Lenke til kommentar

Nye ledninger fra psu? Hva slags psu har du da?

Sjøl er jeg fra Frstad og syns det er litt for langt å reise for å ta en titt..hehe.. Men har en kamerat i Oslo by,som nok klarer å finne ut om det er hk som har en feil. Noe som er fullt mulig.

Skal høre om han har tid.

 

Men da regner jeg med at du har dobbeltsjekka alt er riktig tilkoblet?

Tatt kablene ut og satt de sammen på nytt.

 

Du har jo manualen og der står det litt om å enable IDE kanaler i BIos.

Tittet på det? Men er nok ikke det som er problemet,men siden det er såpass nytt så må alt prøves:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...