Gå til innhold

Hvem reparerer PCèr i Oslo, noen tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du mer tilkoblet den Ide kabelen som går til cdrom?

Og regner med at den står i riktig port på hk?

7418578[/snapback]

 

Strøm kabelen så klart ved siden av IDE kabelen. den står i riktig port.

7418592[/snapback]

Tenkte mer på om du hadde fler ting tilkoblet IDE kabelen? Om den har 2 utganger feks? Prøvd begge ,hvis ja?

Lenke til kommentar
Inne i Bios har du vel noe som heter *load setup default*?

Test det... Ligger sannsynlig under exit .

 

Du skal ha cdrom under pimary IDE Master og sannsynlighvis har du sata disk? Og den står under first sata master. Noe lignende...

7418532[/snapback]

Cd rommen står ikke under IDE master eller IDE slave. det som er problemet.. den senser den ikke. sata`n står der ja. men det hjelper ingenting.

7418547[/snapback]

 

 

ER cd-rommen tilkoblet øverste pluggen på ide-kabelen?

Den øverste er master, den i midten er slave.

 

Siden du ikke har noen andre ide-enheter, prøv å koble til den andre ide-kontakten på hovedkortet.

Lenke til kommentar
Hva er det setup defaults gjør?

7418595[/snapback]

 

tilbakestiller bios innstillingene slik den var da den kom fra fabrikk. Gjør dette så utelukker du evt feil som har skjedd i etterkant ved at man har tukla med innstillinger.

 

Tips:

Prøv uten komponenter du ikke trenger primært:

-minnebrikker (hvis du har fler enn en)

-ekstra disker

-pci kort

 

Bytt ide kabel som du kobler cdromen med, sett cdrom og harddisk på to forskjellige idekabler

 

Prøv å bruk cdrom fra en kompis

 

Har maskina god nok kjøing? sjekk temp i bios

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvorfor svarer en rekke totalt ukyndige i denne tråden?

Bios screenshot viser jo klart at CD/DVD er oppdaget.. Det er *åpenbart* at den blir det. Trådstarter prøver jo stadig vekk å installere OS. Hvordan kan han det uten å ha en CD/DVD i stasjonen? Hvordan kan han få BSOD uten å kjøre en installasjons-CD/DVD i en stasjon som Bios finner?

Kan dere svare på det folkens? :)

 

Svaret er enkelt..

 

Trådstarter overlater jobben med å bygge PC/installere OS til noen som gjør dette i blinde.. f.eks. en lokal "nerd".

Å levere den til en butikk som ikke engang har solgt delene er selvsagt ett alternativt.

Regn med uvillighet.. ventetid.. og høy pris..

 

PS.

For meg høres det mer ut som om trådstarters hk krever noen sære drivere (via diskett) for å komme seg gjennom installasjonen. Forutsatt at han har klart å koble ledninger korrekt og satt korrekte verdier for IDE/SATA i bios. (tvilsomt utifra innleggene hans).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
PS. Det kan være at hovedkortet ditt har en feil når det gjelder PATA grensesnittet.

7418691[/snapback]

Som betyr?

7418694[/snapback]

 

som allerede nevnt. få fikset hovedkortet, du har vel garanti på det? Isåfall send det tilbake til de.

 

PS. Og fordelen med å kjøpe ferdig monterte pc'er ifra komplett, netshop, etc, er at du slipper sånne feil som dette. Og skulle det likevel skje, så vet du hvor du kan forholde deg i garantitiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Bios screenshot viser jo klart at CD/DVD er oppdaget.. Det er *åpenbart* at den blir det.

 

 

Les 1 gang til du;)

Bildet var av en tilsvarende Bios...tror jeg...hehe

7418707[/snapback]

 

:)

Tror... er stikkordet her..

Ikke lett å følge spørsmålene ..eller mangel på forståelig info fra trådstarter..

Faktum er at du får ikke BSOD under forsøk på installasjon uten at CD/DVD-drev er "detected" i Bios.

Jeg står fortsatt på at kyndig hjelp av en "lokal nerd" eller mer inngående studie av hk-manual.. kombinert med sjekk/dobbeltsjekk av koblinger.. jumpere (Master/Slave/CL) etc. ... vil hjelpe betraktelig.. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Bios screenshot viser jo klart at CD/DVD er oppdaget.. Det er *åpenbart* at den blir det.

 

 

Les 1 gang til du;)

Bildet var av en tilsvarende Bios...tror jeg...hehe

7418707[/snapback]

Var nok ikke min bios nei;) Sende tilbake hk ja? hmm.. så mye stress:P

7418757[/snapback]

 

Mulig litt mer "stress", men du sparer penger. Hvis hovedkortet ditt er defekt, vil det firmaet du kontakter fort ta over 1000,- på å fortelle deg det ;)

Lenke til kommentar
Bios screenshot viser jo klart at CD/DVD er oppdaget.. Det er *åpenbart* at den blir det.

 

 

Les 1 gang til du;)

Bildet var av en tilsvarende Bios...tror jeg...hehe

7418707[/snapback]

 

:)

Tror... er stikkordet her..

Ikke lett å følge spørsmålene ..eller mangel på forståelig info fra trådstarter..

Faktum er at du får ikke BSOD under forsøk på installasjon uten at CD/DVD-drev er "detected" i Bios.

Jeg står fortsatt på at kyndig hjelp av en "lokal nerd" eller mer inngående studie av hk-manual.. kombinert med sjekk/dobbeltsjekk av koblinger.. jumpere (Master/Slave/CL) etc. ... vil hjelpe betraktelig.. :D

7418795[/snapback]

 

Les flere av postene hans.

 

Når han går inn i bios, så finner den ikke cd-rommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...