Gå til innhold

For nøyaktig 1 år siden ventet jeg på Xbox360


Anbefalte innlegg

Dette er en liten mimretråd.

 

Da har jeg snart hatt min Xbox360 i ett år.

Det ble bytte til ny maskin i mai, da den jeg kjøpte 2. desember bugget.

 

For litt over 1 år siden hadde jeg en countdown-klokke på skrivebordet i windows som telte ned til launch av Xbox 360.

Jeg hadde noen uker i forveien av 2. desember ordnet fri fra jobben slik at jeg kunne stå utenfor Elkjøp Sotra når de åpnet.

 

Jeg hadde sjekket med butikken dager i forveien om hvor mange konsoller de hadde.

Mener å huske det var noe slikt som 16 Premium og 8 Core.

Denne kvelden 1. desember var forumet fullt av folk som diskuterte når de skulle stille seg i kø.

Husker veldig godt de som disset ned hypen, og sa at en 30 minutter før var mer enn nok.

I mitt stille sinn holdt jeg godt kjeft, fordi jeg visste det kom til å bli null konsoll på de fleste som ikke hadde forhåndsbestilt eller stilte seg tidlig nok opp.

Jeg konfererte med kompisen min, og vi satte tiden til å være minst ca 3 timer før butikken åpnet.

For sikkerhets skyld kjørte jeg forbi senteret sent kvelden 1. desember bare for å sjekke at det ikke var dannet seg begynnelsen på en soveposekø.

 

Tidlig opp dagen etter stod jeg opp, laget en fet termos med kakao, svingte innom bensinstasjonen og kjøpte vg og dagbladet.

Jeg og kompisen stilte utenfor Elkjøp som nummer 3 og 4 i køen. VI VAR REDDET!

Kvelden i forveien hadde jeg laget en kø-liste med antall Premium og Core utgaver.

Vi skrev oss på listen og sendte den bakover i køen etter hvert som folk kom.

1 time før butikken åpnet kom betjeningen ut og bekreftet tallet vi hadde fått i forveien.

Dermed snudde de første leie kundene seg som stod for langt bak i køen og skjønte toget var gått.

 

Det vi ikke visste var at det skulle bli kamp om spillene også.

De hadde ikke særlig mange utgaver av PGR3 inne, og i det gitteret gikk opp, var jeg som nummer 3 i køen raskt på pletten i spillhyllen. Konsollen hadde alle i køen fått en ticket på, så den var sikret.

Husker kompisen ropte til meg. Ta en PGR3 til meg også, og det gikk ikke mange sekundene før PGR3 var utsolgt.

Vi satset også på Project Dark Zero. Den var det rikelig av.

 

Dermed gikk vi begge fra Elkjøp med hver sin kliss nye Premium-utgave og 2 fete spill. (Jeg kjøpte med et 3. som var Kameo til damen.)

Så ringer den 3. kompisen vår som har sendt damen sin i en annen kø i en annen butikk. Hun kom i grevens tid og fikk med seg en av de siste core-utgavene hos Elkjøp Åsane.

Roar selv satt på jobb, og han sendte oss to ut i felten for å skaffe en harddisk.

Vi trålte hele byen for å få fatt i en harddisk, og klarte det til slutt.

Vi trålte også hele byen for RGB-scart og VGA-kabelen.

VGA-kabelen fikk jeg først fatt i mange uker senere.

 

Så var det duket for gaming. Jomfruspillet ble Joanna Dark, og vi var mektig imponerte. Det var rett på live og teste Co-op. Vi digget det.

Mange timer ble lagt i PGR3, og jeg måtte alltid bare kjøre ett løp til, så ett til, og fikk aldri lagt meg til sengs.

Det peneste spillet var utvilsomt Kameo som virkelig imponerte.

 

Nå, ett år etter har jeg hatt et kjempeartig år med Xbox 360. Jeg nevner spill som,

PGR3, Kameo, Perfect Dark, Tiger Woods, CoD2, Burnout, Condemned, Amped 3, MotoGP, Hitman, Ghost Recon: AW.

Så svinger kurven enda mer oppover med Test Drive:Unlimited, Saint's Row, Call of Duty 3.

Og nå peaker den fullstendig med GeOW og ikke minst Rainbow Six:Vegas som er forventet i postkassen i løpet av få dager.

Videre utover gleder jeg meg maks til Halo3, Forza 2, GR:AW2, GTA IV, GTR, Alan Wake, Army of Two og muligheter for en GeOW triologi.

 

For ett år siden hadde jeg store problemer med å sove denne natten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempe innlegg!

 

Om akuratt 4 timar, er det eit år sidan eg og 3 kameratar stillte oss opp utanfor Elkjøp Haugesund.

Og om 8 timar, er det akuratt eit år sidan Elkjøp Haugesund sin varehus sjefen kom ut og gav kaffi til dei drøyt 40 stk som stod i kø og håpte på å setta klørne i ein XBOX 360.

Eg var nr 3, og hadde allereie fått billett.

 

Tida går fort folkens, eg vil med dette takka min gode launch box for eit fantastisk år.

Lenke til kommentar

Jeg husker når jeg kjøpte min burk, og det er vel snart nøyaktig 6 måneder siden, og reiv ut alle ledningene, monterte den så fort jeg kunne, men forsiktig, måtte være sikker på at alle ledningene satt som de skulle.

 

Så var det Oblivion som skulle være spillet som jeg tok jomfrudommen til Xbox'en min med. Og du verden, for et førsteinntrykk det ga, det var kjærlighet ved første blikk. Så jeg gikk gjennom kloakken, og når jeg kom ut i friluft så var det natt. Nedtur. Her satt jeg og så for meg en gyllenrød solnedgang som gled ned under horisonten, også er det mørkt og trist. Men dette er småplukk.

 

Oblivion er det mest spilte spillet på Xbox'en min til dags dato, og har lagt tilbake over 200 timer med det.

 

Og jeg har spilt FIFA World Cup, Just Cause og Saint's Row på den, alle har underholdt meg lenge (foruten om FIFA, da det streika etter kanskje 25 timer, og jeg har aldri fått bytta det, men det var gøy så lenge det varte), og det har vært omtrent bare gode stunder.

 

Men så kjøper jeg Gears of War, og Xbox'en blir det kjæreste jeg eier, foran dataen og gitaren. Gears of War er rett og slett magisk. Stemningen i spillet er utrolig, og du får følelsen av å være på slagmarken.

Hver gang Marcus blir truffet, gjør det nesten litt vondt i deg også, og hver gang du lader feil setter du hjertet i halsen i håpet om at en Locust ikke skal komme seg fram til deg før du blir ferdig.

Om du ser en Locust som kommer mot deg rister du febrilsk i kontrolleren i et håpløst forsøk i å fremskynde ladeprosessen, og når Locusten kommer, akkurat før du når du er ferdig, fyrer du opp motorsaga og får hjertet i halsen igjen, skal du klare å revve den opp før du får deg en på trynet? Og om det går brøler du nesten i takt med Marcus mens du parterer Locusten.

Det er slik spilling skal være.

 

Microsoft har i hvertfall gjort en knakende god jobb med Xbox 360, og jeg liker denne bedre enn Xbox (originalen) allerede.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Ja, 2. desember i fjor var en dag med mye moro, men også en aldri så liten fortvilese...

 

 

 

Jeg valgte å kjøre til Elkjøp Giganten i Bergen, da jeg ville tro det var den butikken med flest maskiner. Jeg kom rundt en time før åpningstid, og det var allerede dannet en ganske lang kø. Jeg ble nummer 34 i køen, etter hva som ble sagt skulle de få inn 50 maskiner. Køen bestod av mennesker i alle aldrer nesten, og en fyr som såg ut som et bandidos-medlem... Men det var veldig hyggelig, betjeningen delte ut kaffe og småkaker mens vi ventet. Det gikk også rykter om at butikken hadde ikke fått inn et eneste spill, noe som ble bekreftet like før dørene åpnet. De skulle visstnok få spillene inn senere på dagen. Dette kunne bli kjedelig...

 

Dørene ble åpnet og vi ble ekspedert etter nummer, så jeg måtte vente en stund, men det tok ikke lang tid før jeg skjønte at det ble ikke noe Premium-utgave på meg. Det gjorde meg usikker, skulle jeg gå for Core og kjøpe ekstrautstyret etterpå? Det ble min tur, og jeg fikk bekreftet at det kun var Core igjen. Jeg takket nei og gikk tomhendt ut av butikken. Utenfor stod 20-30 mennesker som kom for sent, en av dem ble nok glade....

 

Mange svake sjeler hadde nok sikkert takket ja til en simpel Core utgave, men jeg var bestemt, kun Premium duger! Det var nå gått over en time siden åpnigstid, men hva vi gjorde var å gå til nærmeste expert-butikk. Det var kanskje mye å håpe på at de fortsatt skulle ha maskiner igjen når det tross alt var så mange ved elkøp-butikken kun 500 meter unna. Vel, det viste seg at jeg hadde akuratt nok is i magen. Det var helt rolig i butikken, og de hadde igjen en siste Premium-utgave (og 3 Core). De hadde også fått inn alle spillene. Dermed ble det en premium-utgave sammen med Kameo, PDZ og PGR3 på meg likvel.

 

 

På dagen ett år etter sitter desverre min maskin på verksted i Frankfurt. Akk, det siste vi gjorde sammen var noen få timer med GeoW før en gul mann tok den med seg....

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Hehe, husker jeg også hadde søvnproblemer nettene i forveien :p Men, jeg hadde forhåndsbestilt hos Spiderman, så jeg var uansett sikra en Premium (mener jeg var nummer 20 på lista; tror det var de 21-22 første som fikk Premium) :D Og da dagen kom for et år siden møtte jeg opp halv 10 utenfor Spiderman, endte med det å bli først i køen. Halvtimes venting og garantert en Premium; ganske god følelse^^ Endte opp med å ta med meg Kameo, COD 2 og PDZ med konsollen.

 

En ting er i hvert fall sikkert, 360 har enda ikke skuffet (meg) og jeg angrer definitivt ikke på at jeg kjøpte den ved lansering. (Har forresten fortsatt den samme konsollen jeg kjøpte 2. desember i fjor :D )

Lenke til kommentar

Har ingen 360, så jeg mimrer tilbake til SNES...

 

Jeg var en ung pjokk, var med mamma på handletur, THERE I SEE IT, den nye brune boksen som stod på hylle, jeg visst at med denne boksen ville jeg herske over verden og eie alle i "Back to the future". Jeg ga signal til moderskipet, og "boom" den landet i handlevogna, min framtid var sikret.

 

o_O Nesten hvertfall, husker ikke stort

 

Edit: Hmm det var NES jeg tenkte på, SNES var den kule grå boksen.

Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar

Gratulerer med 1000 poster ja.

 

Har aldri eid en konsoll før, så kan ikke si jeg kjenner følelsen. Og mitt første kjøp kommer til å ha litt demper på atmosfæren pga eksamen samme dag. :(

 

Blir nok en 360 også på meg til våren/sommeren. Har siklet litt over den en stund, men har ikke hatt noen spill som virkelig har rettferdiggjort kjøpet.

 

Nå som det er noen skikkelige rollespill på vei blir det en helt annen sak. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg ventet helt til mai med å kjøpe Xbox 360. Da var jeg lei av å vente mer. Jeg så på datoen og så at den nærmet seg lønningsdag så jeg fyrte opp elkjop.no og bestillte meg en Xbox 360 Premium + DVD-kontroll. (var så hektet på PES 5, så jeg ventet med å kjøpe spill)

Den 10. mai stoppet jeg innom Rimi (Posten) på vei hjem fra skole og hentet pakken min. Kom hjem, pakket den ut og leste alt som var av manualer og liknende før jeg koblet til Xboxen (ikke fordi jeg ikke vet hvordan man kobler til ol. men jeg syns det er gøy å lese i "infobladene" som følger med ting jeg kjøper) og etter det har det bare vært kjærlighet mellom meg og min Xbox 360 :love:

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Husker også min andre desember. Hadde forhåndsbestilt Xboxen på Spiderman her i Bergen. Bestemte meg for at jeg skulle ha 360 etter å ha lest om Mass Effect og Too Human, samt at Oblivion selvsagt skulle komme. Eneste grunnen til at jeg forhåndsbestilte var at Oblivion var et launchspill (fant selvsagt ut dagen etterpå atr det var utsatt :roll: ).

 

Så tuslet jeg ned på Spiderman da, fem på ni om morgenen. Hadde dårlig tid fordi jeg skulle på forelesning halv ti. Valset inn når de åpnet (ingen andre mennesker var der, bortsett fra de to i kassen), hentet boksen, og plasserte den trygt under senga. Ble stående der til etter nyttår, uåpnet. I ettertid burde jeg kanskje ha solgt den på Ebay og tjent noen kroner på den, men dengang ei.

 

Koblet den så til utpå nyåret en gang, og ble egentlig forelsket i den med en gang. Rent bruksmessig er det den mest gjennomførte konsollen jeg har eid noensinne (kan vel ikke si det samme hardwaremessig :wee: ), og det er vel den konsollen jeg har blitt mest "glad i" opp gjennom årene. Spesielt spill som Dead Rising og Gears of War har gitt meg tilbake den store gleden ved å spille som jeg hadde før i tida.

Lenke til kommentar

Du kan stoppe der trykketor. Fra nå av er du ferdig i dette forumet, proto! Finale! Slutt! :!:

Det jeg husker så godt var den hektiske kampen om å få tak i 360'en ETTER release, til en fornuftig pris; ettersom jeg bestemte meg for å kjøpe på dagen den ble sluppet ut... I februar fikk jeg den for 2.000 på lefdal.com, kjøpte med harddisk, trådløs kontroll og lader; spill pg penger hadde jeg fått til jul :w00t:

*mimre-mimre*

Lenke til kommentar

husker jeg hadde "X360 nerver" for ett år siden jeg og. trodde det holdt å være på lokale elkjøpen 40 minutt før åpning, men da var det allerede en god del i kø. heldigvis endte jeg opp med en av de siste core pakkene, og pgr3 og kameo. var ganske fornøyd med valget av spill egentlig. og nå om dagen koser jeg meg, som mange andre her, med Gears of War ( begynte på andre runden i singleplayer nå istad :p ) og R6 Vegas er på vei, og jeg har og kost meg veldig med SC Double Agent. med alle de gromme spillene som er på vei ser det ut som fremtiden til 360 er blendene lys.

 

Halo 3 - Forza 2 - Mass Effect - BioShock - muligens Crackdown - GRAW 2 - Lost Planet - Alan Wake - Elveon = :mrgreen:

 

bare jeg får reparert 360'n min så den ikke fryser hele tiden, spes. i geow, så blir jeg en happy gamer.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...