Gå til innhold

2x320GB sata disker og feil i filsystem


spaakh

Anbefalte innlegg

Har 2 Seagate Barracuda SATA 7200.10 disker på 320 GB. Begge bruker NTFS.

 

Satte på defragmentering (disk1) forleden dag og da jeg kom tilbake til maskinen hadde den låst seg.

 

Så begynte morroa.

 

Restartet og ble møtt med en beskjed om at en disk måtte sjekkes for konsekvens (windowsXP). Kjørte sjekken men pc rebootet etterpå og jeg kom ikke inn i windows. Fikk installert windows på en backup-ATA disk og kopiert dataene fra disk en til disk to. Etter en stund tok tilsynelatende disk 2 også kvelden.

 

Fikk heller ikke reinstallert windows. Installasjonen tok utrolig mye lengre tid enn vanlig og stoppet til slutt helt opp. Prøvde å installere kubuntu, men fikk en lang liste med I/O feil.

 

Testet diskene på en annen maskin, og fikk opprettet en 20GB partisjon på disk 1 og lagt inn windows, men hver gang jeg prøvde å lage en partisjon med resten av disken fikk jeg blåskjerm. Disk 2 ble mountet i linux og det gikk helt fint å kopiere filer fra disken.

 

Har nå kjørt Seatools, og får beskjed om at det er feil på filsystemene på begge diskene. Den ene disken har flette ny windowsinstallasjon og nye partisjoner.

 

Er det noen som har noen forslag til hva som kan være galt eller tips til hvordan jeg kan finne det ut?

 

 

 

CPU: AMD Athlon X2 2,4GHz

HK: MSI K8N Neo4-fi (nvidia ultra chipsett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...