Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg skrev i sentrum.. men å kalle Bønes for sentrum blir litt feil, my bad.

 

Fant de på Coop Mega Kråkenes... (like ved der jeg bor) Virket ikke som de fikk inn så mange av hver sort, da jeg tipper dette er ganske smalt i forhold til resten av øl-utvalget.

Får ta meg en tur til Bønes, jeg, da. Takk for tipset. :)

 

Det var ikke så mange flakene igjen da jeg kjøpte de der, så jeg ville prøvd dette nummeret: "55 59 57 70" før jeg dro oppover mot butikken for å høre om de har noen igjen. (Er ikke så mye å gjøre her oppe...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var tydeligvis innom i grevens tid. De hadde én Trashy Blonde og fire Alpha Dog igjen. Så da blir det prøvesmaking ved leilighet. Men jeg tror jeg ringer på forhånd neste gang, ja. Kjedelig å kjøre til Bønes ens ærend og dra hjem med uforrettet sak. :)

 

Bra at du fikk med deg de to øl-ene ja. Er litt kjedelig å kjøre til Bønes t/r med uforrettet sak ja. Er jo bare 10-12 min. fra sentrum, men hvis du bor en annen retning, er det et stykke.

Lenke til kommentar

Siste pils: Jacobsen Saaz Blonde, rett fra flaske en solfylt dag ved bredden av Mjøsa. Det er jo slike stunder som gjelder.

Hakket bedre enn kjip Dahls pils og Carlsberg ute i Olsofjorden. Men ikke veldig mye bedre ;)

 

Jeg synes faktisk Dahls er en helt grei pils til fjordcruising, men det er meg da (oppvokst som trønder). Iskald San Miguel funker også i sommervarmen.

Lenke til kommentar

Jacobsen Saaz Blonde er i mine øyne et kjedelig øl. Navnet er mer spennende enn smaken, dessverre.

Jacobsen Brown Ale og Dark Lager er i mine øyne bedre øl. Liker kaffesmaken i førstnevnte.

 

Støttes, uten tvil. De er mer spennende, men fortsatt relativt kjedelige. Absolutt ikke dårlige, men litt spede. Balansert og rund i smaken.

Lenke til kommentar

Brown Alen er hvertfall farlig. Var i København på klassetur i Mars, og hadde gått i fem timer uten å spise, og første post på programmet før middag: Tur på Carlsberg-museet med to gratis øl i baren. "Heldigvis" var det også mange som ikke orket øl, og ga kupongene til blant annet meg og musikklæreren som var med. Var okei etter en Saaz Blonde, men når vi fikk to Brown Ale hver ble det fest. Rare greier det å nærmest sjangle gjennom København by sammen med læreren sin :wee:

Lenke til kommentar

BrewDog 77 Lager (4,9%)

 

Harrytur i dag. Gikk all in for dette på Systembolaget, da jeg hadde hørt mye bra om det. Vinmonopolet har det også i sitt sortiment, men det var kun på lager på litt upraktiske steder. Et særdeles godt lager-øl, med et snev eller to av en bitter.

 

Gled fint inn på Topp 10. Fantastisk.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...