Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt enig i at de smaker likt, alle sammen, men BrewDog er glad i humle, det er klart. Smakte Nanny State, deres alkoholfrie øl, i helgen, og det er det klart beste alkoholfrie ølet jeg har smakt. Duften minnet mest om en IPA, smaken følger ikke helt opp men den smaker fortsatt bedre enn andre alkoholfrie øl. Hadde nok ikke avslørt at det var alkoholfritt hvis jeg ikke visste det.

Lenke til kommentar

Er også enig i at det ikke er veldig stor forskjell på mange av Brewdog sine øl, men det er ikke så veldig stor bredde som regel innefor samme produsent.

Det jeg ikke liker spesielt er at de i stor grad satser på å overdrive maksimalt. Feks. når det gjelder alkohol og humle (og andre mer idiotiske ting som å tre flasken ned i kroppen på døde ekorn..) Jeg foretrekker mer balanse mellom ingrediensene og for min del er det absolutt ikke om å gjøre å få tak i et øl med mest mulig alkohol eller humle. Men er veldig interessert i å smake den alkoholfrie varianten "Nanny State" som nevnt.

Lenke til kommentar

Jeg vil si meg delvis enig... De to ølene lignet litt på hverandre, men jeg synes de har vært bedre enn de andre jeg har smakt fra de.

 

77 Lager syntes jeg var en døll øl, mildt sagt kjedelig. Punk IPA var en artig vri på IPA, men jeg syntes ikke den var sånn kjempegod.

 

Både Trashy Blonde og Alpha Dog var fine øl, med et visst særpreg, men sånn WOW!-fantastisk var de ikke helt, selv om det kanskje kunne ha hørt sånn ut ut ifra hvordan jeg skrev det.

Lenke til kommentar

Brewdog er jo et bryggeri for spesielt interesserte og det er nok derfor de tar ting til det ekstreme. I tillegg så har jeg selv møtt og pratet med James - han innrømmer at de er hopheads. Jeg holder meg også unna de værste humlepregede ølene deres, da jeg er mer glad i kraftig maltsmak. Men jeg skjønner godt at mye av ølet deres blir "for mye" for mengden, men det er heller ikke målgruppen til Brewdog. Brewdog er et nisjebryggeri, uten at det er noen unnskyldning. :)

Lenke til kommentar

Nei, den er definitivt ikke helt ny, den er ganske gammel..

Det dreier seg om en relansering av det gamle Frydenlund Bayer ølet og det skal visstnok være litt kraftigere i smak enn det forrige.

Brygget hos E.C. Dahls i Trondheim.

 

Jeg bor rett ved siden av bryggeriet. ingen ting som er bedre enn å gå forbi om morgenen på vei til skolen for og lukte den deilige duften av nybrygget øl

Lenke til kommentar

Nei, den er definitivt ikke helt ny, den er ganske gammel..

Det dreier seg om en relansering av det gamle Frydenlund Bayer ølet og det skal visstnok være litt kraftigere i smak enn det forrige.

Brygget hos E.C. Dahls i Trondheim.

 

Jeg bor rett ved siden av bryggeriet. ingen ting som er bedre enn å gå forbi om morgenen på vei til skolen for og lukte den deilige duften av nybrygget øl

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet(husker) er det bare Bayer hos Dahls ja.

Prøvde å finne igjen artikkelen om det på adressa.no, men det er jo umulig å søke på nettaviser.

 

Jeg bor rett ved siden av bryggeriet. ingen ting som er bedre enn å gå forbi om morgenen på vei til skolen for og lukte den deilige duften av nybrygget øl

Deilig å kjøre forbi der om sommeren med rutene nede.

Lenke til kommentar

Nei, den er definitivt ikke helt ny, den er ganske gammel..

Det dreier seg om en relansering av det gamle Frydenlund Bayer ølet og det skal visstnok være litt kraftigere i smak enn det forrige.

Brygget hos E.C. Dahls i Trondheim.

 

Jeg bor rett ved siden av bryggeriet. ingen ting som er bedre enn å gå forbi om morgenen på vei til skolen for og lukte den deilige duften av nybrygget øl

 

Rettelse:

Ingenting er som å gå forbi gjæringsdunken og snuse inn duften av ens eget brygg som koser seg. ^^

 

Smakte forøvrig "Nanny State" fra Brewdog igår og det var egentlig ikke så verst til alkoholfritt øl å være. Brewdogs humlesmak overdøvde som vanlig all annen smak i ølet og derfor fikk man litt mer sansen av å drikke en "ekte øl" og ikke den alkoholfrie varianten.

 

Å skille smakene fra hverandre er det ikke alle som klarer. De fleste blir flinkere til det med trening, men langt fra alle har smakssanser som er i stand til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...