Gå til innhold

ScummVM til PS3 released


Knebel

Anbefalte innlegg

Det dukker opp fler og fler emulatorer til PS3 med Linux. Til glede for de fleste av oss adventure fans, har man tilpasset ScummVM til å kjøre på PS3. Dette betyr at man kan spille de kjente og kjære adventure spillene fra Lucasarts mm.

http://www.psp-spot.com/forums/index.php?showtopic=30779

 

En komplett liste over hvilke spill som støttes finner man her:

http://www.scummvm.org/compatibility_stable.php

 

Monkey Island I-II-III FTW! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette blir bra.. håper det kommer konsoll-emulatorer også etterhvert. Eller har det kommet?'

7383333[/snapback]

 

NES og MAME var vel først ut, -dagen etter PS3 var lansert i USA. :)

Det kommer vel mer og mer etterhvert som man får prøvd ut og tilpasset litt. Det geniale er at det meste som fungerer under linux på en PowerPC prosessor fungerer på Cell'en uten å benytte SPE'ene. De mindre krevende emulatorene fungerer dermed uten noe større endringer. De mer ressurskrevende må nok tilpasses slik at de benytter SPE'ene også..

 

Hypen rundt Yellow Dog Linux er forøvrig at den skal støtte bruk av SPE'ene, men programmene må visstnok også støtte dette for at man skal få full utnyttelse av Cell.

 

Så det er nok en læreprosess på gang hos linux folka også.. :)

 

@DBD: DOTT var kanon :D Men glem nå ikke Sam & Max :cool:

Lenke til kommentar
Noko so utruleg konge! :D

 

Det er mogleg Sony ikkje har gjort so mange sjakktrekk i denne generasjonen, men å åpne for Linux og at folk kan lage sin eigen programvare, trur eg var svært lurt.

 

Kay

7383557[/snapback]

 

Japp. Utrolig bra av Sony. Men linux har bare tilgang til 256MB om jeg ikke misforstår? Det begrenser mulighetene litt dessverre.

Lenke til kommentar

Med fare for å spore litt av her:

Eg meiner at spelkonsoll + Bluray-spelar lett rettferdiggjer prisen. Om du ikkje vil ha Bluray-spelar, skal eg vere einig i at Linux-støtte ikkje åleine kompenserar for det. Men det hjelp vel litt når ein kan spele Monkey Island 3? :)

 

Kanskje kjem det òg UAE for PS3...

 

Kay

Lenke til kommentar
Med fare for å spore litt av her:

Eg meiner at spelkonsoll + Bluray-spelar lett rettferdiggjer prisen. Om du ikkje vil ha Bluray-spelar, skal eg vere einig i at Linux-støtte ikkje åleine kompenserar for det. Men det hjelp vel litt når ein kan spele Monkey Island 3? :)

 

Kanskje kjem det òg UAE for PS3...

 

Kay

7383670[/snapback]

 

Når man ser på alle emulatorene som har kommet til PSP, er det ingen grunn til at det ikke skal komme like mange til PS3. :)

Lenke til kommentar
Med fare for å spore litt av her:

Eg meiner at spelkonsoll + Bluray-spelar lett rettferdiggjer prisen. Om du ikkje vil ha Bluray-spelar, skal eg vere einig i at Linux-støtte ikkje åleine kompenserar for det. Men det hjelp vel litt når ein kan spele Monkey Island 3? :)

 

Kanskje kjem det òg UAE for PS3...

 

Kay

7383670[/snapback]

HD Film, sit eg litt på gjerdet for endo. Og linux støtte, sånn generelt sett, bryr eg meg lite om. Men ja, du kjem med eit godt poeng når du nemnar Monkey Island :)

Ikkje minst alle dei andre utruleg gode Lucas arts spela.

 

Men for min del, er ein XBMC utfordrar, det eg håpar mest på! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...