Gå til innhold

ScummVM til PS3 released


Knebel

Anbefalte innlegg

SCUMM spill med kontroll fungerer ganske bra faktisk.

7383691[/snapback]

Ja, omtrent så bra som å spille harpe med slegge. Men for de av oss som har mulighet til å spille ScummVM på PC eller DS er det rimelig meningsløst uten mus eller lignende input.

 

Så, igjen, har det kommet mus til Ps3? Vil det komme?

7383733[/snapback]

 

 

OT: Går det an å få ScummVM til DS? Hvordan? Er kontrollerne bra? Funker lyden også? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gleder meg ihvertfall til scummvm blir portert til Nintendo Wii :p

Styre muspekeren med wiimoten kan ikke være dårligere enn genialt :)

7383907[/snapback]

 

Hvordan har du tenkt å få nyere adventure-spill som f.eks. MI3, Full Throttle, og Broken Sword inn på en 512 MB minnebrikke?

7383947[/snapback]

 

Nå er det vel ikke konseptet til Nintendo så mye basert på at man skal kunne benytte homebrews. Det kan selvfølgelig komme en kommersiell løsning, selv om jeg tviler på det. :)

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg ihvertfall til scummvm blir portert til Nintendo Wii :p

Styre muspekeren med wiimoten kan ikke være dårligere enn genialt :)

7383907[/snapback]

 

Hvordan har du tenkt å få nyere adventure-spill som f.eks. MI3, Full Throttle, og Broken Sword inn på en 512 MB minnebrikke?

7383947[/snapback]

SDkort?

 

Dessuten er f.eks Full Throttle kun 600 MB i full versjon, og ScummVM støtter diverse komprimerte formater(MP3, f.eks) i stedet for originalfilene, slik at man kan få det ned på langt langt mindre plass.

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg ihvertfall til scummvm blir portert til Nintendo Wii :p

Styre muspekeren med wiimoten kan ikke være dårligere enn genialt :)

7383907[/snapback]

 

Hvordan har du tenkt å få nyere adventure-spill som f.eks. MI3, Full Throttle, og Broken Sword inn på en 512 MB minnebrikke?

7383947[/snapback]

SDkort?

 

Dessuten er f.eks Full Throttle kun 600 MB i full versjon, og ScummVM støtter diverse komprimerte formater(MP3, f.eks) i stedet for originalfilene, slik at man kan få det ned på langt langt mindre plass.

7383972[/snapback]

 

Broken Sword tar så vidt jeg vet over 1 GB, og MI3 tar enda mer plass.

Lenke til kommentar
OT: Går det an å få ScummVM til DS? Hvordan? Er kontrollerne bra? Funker lyden også? :)

7383961[/snapback]

Man må ha kortleser, passkey, og litt sånt. Mange muligheter. Sjekk ut diverse nettbutikker under DS homebrew eller DS backup for de forskjellige mulighetene. Har ikke en selv ennå, men har flashet DSen min så jeg er klar for å kjøre det, men mangler bare en M3, som jeg nok skal kjøpe gjennom modnet.no. Men det er en del forskjellige alternative måter å gjøre det på, og du bør bare lese og finne ut hva som passer best for deg. Forvent å måtte punge ut en 1000lapp, men etter det kan du spille hva du vil på DSen.

Lenke til kommentar
SCUMM spill med kontroll fungerer ganske bra faktisk.

7383691[/snapback]

Ja, omtrent så bra som å spille harpe med slegge. Men for de av oss som har mulighet til å spille ScummVM på PC eller DS er det rimelig meningsløst uten mus eller lignende input.

 

Så, igjen, har det kommet mus til Ps3? Vil det komme?

7383733[/snapback]

 

 

OT: Går det an å få ScummVM til DS? Hvordan? Er kontrollerne bra? Funker lyden også? :)

7383961[/snapback]

 

Det går an, men da må DS-en moddes, og det koster penger. Man styrer med stylusen omtrent som en mus.

 

DS er for øvrig ikke sterke nok til å kjøre nyere titler som f.eks. MI3.

Lenke til kommentar
Broken Sword tar så vidt jeg vet over 1 GB, og MI3 tar enda mer plass.

7383992[/snapback]

Igjen: SDkort.

 

Eller eventuelt streaming fra PC, noe som skal gå helt fint for å spille backup på GC, og derfor er det ingen grunn til å tro at det ikke skal funke fint på Wii også siden alt GChomebrew har fungert på Wii hittil.

Lenke til kommentar
Broken Sword tar så vidt jeg vet over 1 GB, og MI3 tar enda mer plass.

7383992[/snapback]

Igjen: SDkort.

 

Eller eventuelt streaming fra PC, noe som skal gå helt fint for å spille backup på GC, og derfor er det ingen grunn til å tro at det ikke skal funke fint på Wii også siden alt GChomebrew har fungert på Wii hittil.

7384004[/snapback]

 

Det finnes desverre ingen GC versjon såvidt jeg kan finne. Det er ei heller noen Wii versjon under utvikling.

http://www.scummvm.org/downloads.php

http://wiki.scummvm.org/index.php/Platforms

 

Forresten, har ikke hørt om noe homebrew på Wii ennå.. Har du noen linker?

 

:)

 

EDIT: I stand corrected: Fant en 'uoffisiell' build av ScummVM til Gamecube under Linux her:

http://perso.orange.fr/gist/gamecube/gamecube.html

 

Så det er håp allikevel :)

Endret av Fhj
Lenke til kommentar

Arg! Jeg liker ikke å måtte bruke linux interfacen til dette. Da kan jeg jo like godt gjøre det på PCen. :thumbdown:

KayAU, du som er rå på programmering... Kan ikke du ta deg noen dager med QT og lage et bra interface, hvor man får tilgang til emulatorer, viktige apps, mediacenter, BR-spiller OG muligheten til å boote PS3 spill fra linux, så man slipper å måtte starte hele maskinen på nytt hver gang man vil gjøre noe forskjellig.... DA blir jeg fornøyd.

Ser virkelig ikke det store i å kjøre et OS som man like godt kunne kjørt på PCen...

Lenke til kommentar
Arg! Jeg liker ikke å måtte bruke linux interfacen til dette. Da kan jeg jo like godt gjøre det på PCen.  :thumbdown:

KayAU, du som er rå på programmering... Kan ikke du ta deg noen dager med QT og lage et bra interface, hvor man får tilgang til emulatorer, viktige apps, mediacenter, BR-spiller OG muligheten til å boote PS3 spill fra linux, så man slipper å måtte starte hele maskinen på nytt hver gang man vil gjøre noe forskjellig.... DA blir jeg fornøyd.

Ser virkelig ikke det store i å kjøre et OS som man like godt kunne kjørt på PCen...

7384081[/snapback]

 

Det er funksjon for å hoppe frem og tilbake mellom gameos og Linux.. Så jeg tror ikke det er så vanskelig å få til en knapp som kjører kommandoen "go gameos" :)

Lenke til kommentar
Broken Sword tar så vidt jeg vet over 1 GB, og MI3 tar enda mer plass.

7383992[/snapback]

Igjen: SDkort.

 

Eller eventuelt streaming fra PC, noe som skal gå helt fint for å spille backup på GC, og derfor er det ingen grunn til å tro at det ikke skal funke fint på Wii også siden alt GChomebrew har fungert på Wii hittil.

7384004[/snapback]

 

Det finnes desverre ingen GC versjon såvidt jeg kan finne. Det er ei heller noen Wii versjon under utvikling.

http://www.scummvm.org/downloads.php

http://wiki.scummvm.org/index.php/Platforms

 

Forresten, har ikke hørt om noe homebrew på Wii ennå.. Har du noen linker?

 

:)

7384049[/snapback]

Man kan spille alt man kunne på GC. Var film av det på Kotaku. Skal se om jeg kan finne den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...