Gå til innhold

Hvordan koble opp Wii til internett


Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det kort som Dette man kan ha i Wii en? (Ja SD kort sier meg ingenting så jeg søkte bare på SD på komplett.) :blush:

7594584[/snapback]

 

Det funker det ja, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314388 gjør akkurat samme jobben og er noe billigere. (Ninty'n har ikke så høy skrive/lesehastighet uanz, så du vil ikke merke noen "ytelses" forskjell.) Men har du planer om å stappe kortet inn i et digitalkamera så er det nok lurt og gå for det du linket til ;)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Jeg har problemer med å koble wii'en min til internett av en eller annen grunn. Den finner nettverket når jeg søker etter access point, men når den tester forbindelsen får jeg error code: 51330 Unable to connect to the internet.

 

Noen som har en anelse om hva problemet kan være?

 

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
"Unable to connect to the server. Please try again later. Visit support.nintendo.com for assistance."

 

http://www.wiierror.com

http://www.wiierror.com/wii-error-52230.php

7642512[/snapback]

Takker. Det var det jeg var redd for. Har prøvd alt mulig annet med å skifte kanal, taste inn IP manuelt, slå av virusbeskyttelse og brannmur, men ingenting funket. Har hatt en del problemer med trådløsbosken før.

 

Jaja.... Får snart låne en en Nintendo USB Wi-Fi adaptor, så forhåpentligvis funker alt da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det nødvendig med antivirus på wii'en?

7618337[/snapback]

For deg som privatperson er svaret uten tvil "nei", og du skal ikke behøve å tenke på det. Nintendo kan ikke havne i en situasjon hvor folk er nødt til å installere anti-virus på Wii maskinene sine, det ville være latterlig for et produkt som sikter mot brukervennlighet og kvalitet. Dette gjelder også Xbox360, og PS3.

 

Det sagt, Wii er såklart like sårbar som alle enheter som grenser mot internett. Den benytter dog trolig et svært en svært hardbarket operativsystem (Linux, lukket variant) så det skulle ikke være noe å frykte.

Endret av Knutsi
Lenke til kommentar

Jeg har nå koblet min Wii opp mot internett via den USB-baserte Wifi-adapteren fra Nintendo, og det funker helt fint her. Jeg fikk vel å merke problemer i starten fordi McAfee Firewall nektet å la Wifi-adapteren få tilgang, men dette problemet løste jeg ved å gå over til å bruke Windows XP sin innebyggede firewall i stedet. Det går sikkert an å få det til å fungere gjennom McAfee sin Firewall også, mulig jeg prøver litt mer på dette etterhvert.

 

Forøvrig har jeg fått problemer med å koble opp mot nettet én gang til i ettertid av en eller annen ukjent grunn, det endte i alle fall med at jeg måtte koble ut og inn Wifi-adapteret (altså ta den ut av USB-kontakten og sette den inn igjen på nytt) før Wii-en fikk tilgang igjen. Snålt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
så det er bare og slå på maskinen og da er du på web? (hvis du har trådløst) :)

7873226[/snapback]

Ja, det funker slik med Nintendos Wifi-adapter i alle fall. Når PC-en som skal sørge for internettilgangen er slått på, kan Nintendoen koble seg opp mot internett ved behov uten at man trenger bekrefte eller gjøre noe mer på PC-en.

 

Man må vel å merke konfigurere Wifi-adapteren riktig første gangen i Windows, men det er en enkel affære litt avhengig av hva slags brannmur man benytter og slikt.

 

Jeg antar det funker likt ved bruk av et vanlig trådløst nett også.

Lenke til kommentar

Heisann...

 

Jeg har fått et merkelig problem med wii'en...

 

Etter mye om og men med internett tilkoblingen etter at nextgentel kjøpte opp los (som jeg var kunde hos... se denne tråden er jeg endelig tilbake på nett... med pc'en hvertfall..

 

Jeg fikk også koblet opp wii'en på nett en kort stund... Wii'en fant nettet, men ville ikke koble seg opp uten at jeg manuelt satte ip og dns adresser... greit nok det...

 

Etter at konsollen,weather og news channelene var oppdatert (dette tok riktignok laaaaang tid) var det slutt...

 

Når jeg prøvde å komme inn på wii shop channelen brukte den år og dag på å loade, jeg slo derfor av konsollen...

 

Og her kommer problemet:

 

Etter dette får jeg en feilmelding om connection error hver gang jeg prøver å komme på nett med wii'en

 

Jeg prøver da å gjøre hele connection setupen på nytt... men nå plutselig finner wii'en det for godt å forandre inntastede ip adresser og dns adresser hver gang jeg saver et felt i manual setup...

 

for eksempel

 

når jeg prøver å skrive inn ip'en til ruteren min som nå er 10.0.0.1 forandrer wii'en den til 010.000.000.001 hver gang jeg saver

 

samme når jeg prøver å sette ip adresse til konsollen manuelt.. 10.0.0.118 blir til 010.000.000.118

 

Noen som har en løsning på hvordan jeg kan få fikset det?

 

Beklager lang post, men jeg håper noen fikk noe fornuftig ut av dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...