Gå til innhold

Strømforsyninga mi! Hjeeelp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min psu (fulgte med et gammelt aopen kabinett) har overlevd et par dusin kortsluttinger og det eneste jeg trenger å gjøre er å ta ut nettledningen og sette den inn igjen. Må være autosikring eller noe. Merkelig nok har jeg aldri ødelagt et eneste komponent. Luck or magic??

 

-------------

Thelea

Lenke til kommentar

Var på elkjø pog andre forretninger i dag. De anbefalte meg å kjøpe ny PSU, for feilsøking i PSU kunne ta lang tid og koste mye penger med tekniker.

 

Jeg vet ikke hvordan man åpner PSU, skifter sikring eller hva jeg trenger å gjøre for å få den til å virke.

 

Blir vel til at jeg må bla ut med noen hundrelapper.

Arg..dette tar livet av meg! :sad:

Lenke til kommentar

Var på elkjø pog andre forretninger i dag. De anbefalte meg å kjøpe ny PSU, for feilsøking i PSU kunne ta lang tid og koste mye penger med tekniker.

 

Jeg vet ikke hvordan man åpner PSU, skifter sikring eller hva jeg trenger å gjøre for å få den til å virke.

 

Blir vel til at jeg må bla ut med noen hundrelapper.

Arg..dette tar livet av meg! :sad:

Lenke til kommentar

Var på elkjø pog andre forretninger i dag. De anbefalte meg å kjøpe ny PSU, for feilsøking i PSU kunne ta lang tid og koste mye penger med tekniker.

 

Jeg vet ikke hvordan man åpner PSU, skifter sikring eller hva jeg trenger å gjøre for å få den til å virke.

 

Blir vel til at jeg må bla ut med noen hundrelapper.

Arg..dette tar livet av meg! :sad:

Lenke til kommentar

Sikringer kan godt si både puff og PANG (spesielt glassrørsikringer, en PSU jeg prøvde på et defekt HK ble full av glasspulver), det er bare å skru ut alle små skruer på PSU og se om sikringa er brent/sprengt, på den ene enden (metallbiten) står det hvor mange ampere sikringen skal tåle, så er det bare å kjøpe en ny med samme rating. Men fiks kortslutningen før du setter på strømmen:)

Lenke til kommentar

hårek: Den sikringa på det bildet på den tråden har jeg ikke! En mann på elkjøp sa også at mange nyere PSU ikke har sikring..hans kompetanse nivå er jo da usikkert.

 

ja,ja, dette tar livet av meg. Får vel bare kjøpe en 350W PSU "Silent Series" til 375. Billig til å være PSU, men mye penger :razz:

 

Får ivhertfall noe å skru fra hverandre og ei vifte

 

Om noen ikke har en super ide da? For.eks hold på PSU og si "virk", eller noe i den dur :smile:

Lenke til kommentar

Reino. Jeg er ikke såå dum. PSU er tatt ut av

 

kabinett. Jeg kjøpte en 300W PSU på ArData til 600kr!!!! Snyltet bare på de da, siden den PSUen jeg har bestilt ikke kommer før om noen dager. Har bytterett i 5 dager =)

 

Ingen flinke data-gutter som vil hjelpe meg med å fikse PSU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...