Gå til innhold

Wii får HD-tv via oppdatering av FW?

ZyberZone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I og med at spillene ikke er laget med HDTV-støtte, blir nok ikke dette så veldig bra. Konsollen sliter med å vise god grafikk i 480p, og vil garantert slite i 720i/p, eller 1080i/p.

Endret av Dragon Hunter
Skrevet

Blir litt feil å si at den sliter med å vise god grafikk i 480p.

Nye spill kan eventuelt søtte HDTV, men tror ikke at det vil komme en sånn oppdatering. Er det mulig i det hele tatt?

Skrevet

Nye spill kan eventuelt søtte HDTV, men tror ikke at det vil komme en sånn oppdatering. Er det mulig i det hele tatt?

7353038[/snapback]

La det ligge. Er ikke verdt å bite på et av innleggene hans.

Skrevet

De eneste Wii-spillene med god grafikk teknisk sett etter dagens standard, er Zelda og Excite Truck. Begge disse spillene hadde latt seg gjøre på gårsdagens konsoller.

Skrevet

7353038[/snapback]

La det ligge. Er ikke verdt å bite på et av innleggene hans.

7353050[/snapback]

X360 kan oppskalere, PS3 kan nedskalere så eg ser ingen grunn til att ikkje Wii skal kunne oppskalere ;)

Skrevet
De eneste Wii-spillene med god grafikk teknisk sett etter dagens standard, er Zelda og Excite Truck. Begge disse spillene hadde latt seg gjøre på gårsdagens konsoller.

Jepp, Zelda TP var opprinnelig laget for GC. Og ettersom Wii er kraftigere enn GC, og GC ikke sliter med TP motsier du deg selv kraftig. PS3 sliter tross alt med å vise grafikk som vi finner i bla. THPS P8 og COD3.

Skrevet

HD kan gå, hvis Hollywood har like rask tilgang til 1T-SRAM minnet som til framebufferen(1T-SRAM minet ligger forøvrigvis også på samme brikke som Hollywood, noe som kan sees her)

Forørvig kan det jo også tyde på at Hollywood er mer enn bare en overklokket flipper. Brikken er nemlig for stor til å være bare en Flipper som er skalert ned til en 90nm prosess) Les mer om dette temaet her.

Skrevet
Hmm.. trodde Wii kom i HD jeg.. litt skuffet nå

7354464[/snapback]

Alltid kjedelig å få vite slikt, lang tid etter det blei kjennt :p

Skrevet
Hmm.. trodde Wii kom i HD jeg.. litt skuffet nå

7354464[/snapback]

Alltid kjedelig å få vite slikt, lang tid etter det blei kjennt :p

7354476[/snapback]

Hehe, holder meg ikke helt oppdatert nei. Overlater det til andre så kan jeg heller bare spør og grave senere :cool:

Skrevet

dette hadde vært en fantastisk oppdatering, spesielt med tanke på at noen HDTV'r har problemer med å nedskalere/vise Wii's oppløsning... Problemet blir om Wii klarer å vise en så høy oppløsning uten at det går på bekostning på grafikken, noe jeg tviler på... Det er jo ganske drøy forskjell på 480p og 1080p...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...