Gå til innhold

Zelda: TP. Composite vs component. Wii

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Utifra bildet i 1.post er det stor forskjell syns eg ;)

7349682[/snapback]

Stor forskjell?

Er ikke det litt drøyt å påstå?

Litt klarere bilde, that's it!

Hvis ikke du ser noe som vi andre ikke ser da!

Skrevet

Ja er det så vanskelig å fatte at eg foretrekker det nederste bildet framfor det andre pga. mye klarere detaljer etc? Om du ikkje syns det så er jo det greit. Men det viser ihvertfallat det er forbedringer å hente ved hjelp av bytte av kabler. Og bedre klarhet i spill sier ikkje eg nei takk til.

Skrevet
Ja er det så vanskelig å fatte at eg foretrekker det nederste bildet framfor det andre pga. mye klarere detaljer etc? Om du ikkje syns det så er jo det greit. Men det viser ihvertfallat det er forbedringer å hente ved hjelp av bytte av kabler. Og bedre klarhet i spill sier ikkje eg nei takk til.

7349733[/snapback]

At det er MYE klarere detaljer er drøyt å påstå, det er søren meg ikke mye annet enn rundt kantene som er klarere.

At bildet er bedre, JA! Men så små forbedringer for hvilken pris, ny kabel er søren ikke gratis!

Skrevet

Det er ganske lett for et trent øye å se at det nederste bildet er en god del bedre enn det øverste. Kompositt er veldig dårlig i motsettning til komponent.

Skrevet
Hmmm...

Det er klart bildene ikke reprensativt, men jeg synes de øverste var best jeg.

Litt 'blurry' rundt kantene, imotsetning til de nederste som det ser ut som om de har støy, hakkete rundt kantene, men likevel klarere da.

Men hvis jeg hadde valgt utifra de bildene, hadde jeg ville hatt de øverste.

Uansett, SÅ vanvittig stor forskjell som mange av dere påstår er det da vitterlig ikke!

7349651[/snapback]

Det er flere som har Wii som klager over at bildene er uklare og blurry. Fargene går sammen og tekst blir vanskelig og lese. Med component vil du få klare farger, markerte kanter og bildet vises slikt det er ment at det skal vise

Skrevet

Små og små. Finn et bilde med tekst så skjønner du nok mer hva vi mener. Dessuten er prisen på en kabel liten i forhold til konsoll og spill.

Man skal uansett ikke kjøpe kabel abre fordi andre sier det er bra, men fordi man selv ser behovet. Bare ikke bli skuffa når du kommer hjem til deg selv etter å ha vært hos en kompis med knallbilde ;)

Samme problematikken får man selvsagt med overføring av bilde fra andre kilder som f.eks DVD spilleren. Faktisk også hvis man har VHS (men der er man ute å kjøre på bildekvalitet uansett).

Skrevet (endret)
Det er ganske lett for et trent øye å se at det nederste bildet er en god del bedre enn det øverste. Kompositt er veldig dårlig i motsettning til komponent.

7349778[/snapback]

Jeg ser jo at det nederste er bedre, men det er akkurat som om dere sammenligner det med en utedass og dassen på slottet.

Forøvrig, så koster ikke en kabel så lite iforhold til ett spill i Norge.

Endret av Excelsion
Skrevet

At det er MYE klarere detaljer er drøyt å påstå, det er søren meg ikke mye annet enn rundt kantene som er klarere.

At bildet er bedre, JA!  Men så små forbedringer for hvilken pris, ny kabel er søren ikke gratis!

7349763[/snapback]

Beklager, men om du ikkje ser at teksturen jevnt over er klarere så må du sjekke synet ditt. For så å si ALT er klarere på det bildet.

Skrevet

7349778[/snapback]

Jeg ser jo at det nederste er bedre, men det er akkurat som om dere sammenligner det med en utedass og dassen på slottet.

Forøvrig, så koster ikke en kabel så lite iforhold til ett spill i Norge.

7349802[/snapback]

Haha... forskjellen er drastisk mye bedre på en skjerm enn på bilder. ;)

Kabelen vil vel ligge på rundt 4-500kr, altså ca. prisen for et spill.

Skrevet (endret)

Klar forskjell er det, spesielt med lcd-skjerm. Forskjellen er selvfølgelig også større på en tvskjerm enn disse små bildene..

Flere sammenligninger:

ps2video_small.jpg

Dette er en sammenligning mellom composite vs. rgb-scart. Det "sjakkmønsteret" oppstår spesielt på lcd-skjermer, men også vanlige tver.

CR2.png

Endret av rulleguru
Skrevet

Jeg bør vel kjøpe med en komponentkabel når jeg kjøper wii med tanke på at jeg har et flunka nytt 40" LCD med HD-støtte? :)

Skrevet
Jeg bør vel kjøpe med en komponentkabel når jeg kjøper wii med tanke på at jeg har et flunka nytt 40" LCD med HD-støtte? :)

7350071[/snapback]

Ja

Skrevet
Utifra bildet i 1.post er det stor forskjell syns eg ;)

7349682[/snapback]

Stor forskjell?

Er ikke det litt drøyt å påstå?

Litt klarere bilde, that's it!

Hvis ikke du ser noe som vi andre ikke ser da!

7349708[/snapback]

Kanskje det er du som ser på en dårlig skjerm. Jeg satt på skolen (gamle, dårlige skjermer) da jeg først så bildet, og da tenkte jeg så og si det samme som deg. Nå sitter jeg imidlertid hjemme, og her er det STOR forskjell.

Eller synet, som noen andre har foreslått...

Skrevet (endret)
forskjell som mange av dere påstår er det da vitterlig ikke!

7349651[/snapback]

Jo det er det faktisk.

Jeg synes selv kompositt ser bedre ut på bildene her,

men jeg bruker component på PS2 og det var enorm forskjell.

Mye mer enn jeg hadde forestilt meg.

Bildene er IKKE representative.

Synes mye bedre på Lcd hdTV tv.

Med compositt på ps2 går det nesten ikke an å lese liten tekst, uklart.

Men komponent blir denne teksten krystall klar.

Compositt og komponent er som VHS og DVD synes jeg.

Endret av EssspeN
Skrevet
forskjell som mange av dere påstår er det da vitterlig ikke!

7349651[/snapback]

Jeg synes selv kompositt ser bedre ut på bildene her,

7350267[/snapback]

Dét skjønner jeg ikke, men.

Skrevet (endret)

Hvis jeg kjøper RGB-kabel til Wii'en kommer bildet/grafikken til å bli omtrent slik som de nederste bildenene trådsstarter postet? Og gir RGB-kabel samme bildekvalitet som med component-kabler? :hmm:

Endret av Toman85
Skrevet (endret)

Spørsmålet er om nintendo vil utelate progressivt signal til pal spilla (576p signal) til Wii, slik dei gjorde med europeiske gamecube spel.

Og kun ntsc spel (usa/jap) hadde denne muligheten (480p) til cuben

sjøl har eg chippa cube med componentkabel, og usa spel gir betre bilde i 480p enn (euro)pal spel i 575i (interlaced)

og gi 576p signal til oss europeare koster litt mer prosessor power fra cubens gpu, men hovedsaken til at 576p signal ble utelatt var muligens liten brukermasse med proggressive kapable tv'ar i europa da cuben ble lansert.

Men nå er ståa litt annerledes ved wii lanseringa, da mange har fått tv med 576p støtte i EU

Både ps2/xbox/cuben utelot støtte for 576p signal til pal brukere (europeere er vel ikke noe å bry seg med, kan man tro iblant. Men årsaken var nok liten bruker masse i EU med 576p tv'ar)

På senere modeller av gamecuben ble component kabel utgang sløyfet helt, og penger spart i produkjons kostnader ble resultatet. (men MULIGENS mindre salg av cuben som et biresultat, bilde kvalitet på spill selger.)

man får ikke bedre bilde med component kabel enn RGB scart, så lenge signalet ikke er progressivt.

for å korte inn på grafikk gotteriet :yes: ps3/360 produserer, bør nintendo gi oss europeare 576p signal

Endret av mago

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...