Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[LØST] Finner ikke server lokalt


Anbefalte innlegg

Har nettop satt opp min egen server, med Windows 2003 Server Enterpirse edition. Har satt opp Web- og ftp-server så langt, mer kommer senere. Se http://www.asses.kicks-ass.org

 

Jeg fulgte en guide til Wahalla (se http://itpro.no/supportforum.php?showtopic...7&hl=speedtouch ) om port-forwarding og dette funker kjempefint.

 

Problemet er at etter jeg har satt opp serveren og gjort denne port-forwardingen, finner jeg ikke serveren på det lokale netteverket i det hele tatt! Har flere PC'er her, men det er ingen som finner serveren, verken i "cmd : net view", eller i wndows. Men vi finner den raskt fra den eksterne IP'en.

 

Web- og FTP-server finner jeg lokalt, men finner liksom ikke serveren når jeg søker etter den i windows. Og ja, vi er alle på MSHOME.

 

Dette gjør at jeg heller ikke finner LAN-games som jeg setter opp på serveren :(

 

Noen tips om hva som er galt? Og husk..... jeg er nybegynner på dette fagfeltet :)

Endret av noWay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[Nesten løst]

 

Var Windows-brannmuren på Serveren som blokkerte tilgangen lokalt. Slår jeg av denne, funker det bra. Men hvordan kan jeg la brannmuren i Windows 2003 server-edition på serveren, være påslått men likevel ha tilgang til den lokalt?

 

Har jeg funnet ut hvilke porter "Windows" bruker mellom PCene kan jeg åpne disse i brannmuren... Noen som vet noen om dette?

Endret av noWay
Lenke til kommentar
Jeg trodde Windows' Firewall gjorde det enkelt å innføre unntak for "File Sharing" og denslags. Skulle ikke være nødvendig å kjenne port nummer osv. Men nå kjenner jeg bare litt til XPs Firewall, da. Kan hende Server er ulik.

7343635[/snapback]

 

Slik jeg fant det ut iallfell med Win 2k3 Server så må man legge det inn manuelt... :( Hvis man ikke slår windows-brannmuren helt av da :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...