Gå til innhold

Medieval II: Total War! FAQ (1.18)


Anbefalte innlegg

Når man "merger" 2 tropper kan den ene troppen være veldig rutinert, ha medaljer osv, mens den andre ikke har det. Jeg lurer på om noen har 100 % (eller over 50 %) koll på hva som avgjør hvorvidt den nye mergede troppen får med seg disse medaljene og rutinen? (Ja jeg håper noen forstod hva jeg sa akkurat der)

9283365[/snapback]

Den nye troppen får gjennomsnittet. Jeg tror det er sånn at hver soldat har sin egen erfaring, sett at du har et kompani med 4 soldater hvor 2 har 6erfaring og 2 har 2erfaring. Da får kompaniet 4 i erfaring, altså en sølv-hake. Hvis du så merger inn et kompani med 4 folk som alle har 0 i erfaring, vil snittet nå synke til (2*6+2*2+4*0)/8 = 2 det vil si at det nye kompaniet får 2 i erfaring.

 

Merger du inn 24 ekstra med 0 i erfaring får kompaniet: (2*6+2*2+24*0)/32 =

0,5 dvs. 0 i erfaring.

 

La oss si at kompaniet ditt kommer i kamp og alle unntatt de to med 6 erfaring dør. Da vil kompaniet ditt ha 6 i erfaring.

 

Det jeg ikke vet er om bonusen på angrep og forsvar som erfaring gir, gies til enkeltsoldater, eller bare til kompaniet som helhet om det gjennomsnittlig er godt nok.

 

Det er såvidt jeg vet umulig å vite akkurat hvordan erfaringen er fordelt i kompaniet ditt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg spiller så plutselig så lukker spillet seg og jeg får denne beskjeden:

 

Medieval 2: Total War encourtered an unspecified error and will now exit.

 

Noen som veit hva som er feil og hva jeg kan gjøre. Kjempe kjedelig hvis det skulle klikke nå for det er bare litt igjen før jeg er ferdig med campaignen.

8374048[/snapback]

Har noe lignende problem. Etter at jeg patchet til 1.2 så kan jeg plutselig ikke lenger starte spillet. Jeg får en feilmelding og krasjer til desktop. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har fått et problem med Kingdoms.

Jeg hadde innstallert Medieval 2, patch 1.2 og så innstallerte jeg Kingdoms. Men når jeg skulle starte en av kampanjene på kingdoms sto det bare:

there is an fatl error. noe mer og lingende. hva skal jeg gjøre?

skal jeg innstallere selve spillet på nytt, droppe 1.2 patchen og så innstallere kingdoms?

 

EDIT: fant løsningen. haha, trengte bare å restarte pc'en

Endret av S_B_R
Lenke til kommentar

Hvordan vil denne hardware speccen jobbe på M2TW?:

 

Hardware:

Mainboard- Abit KN8 SLI (NF-CK804)

Chipset- nVidia nForce 4

Processor- AMD Athlon 64 4000+ @ 2400MHz

Physical Memory- 2048MB (2x 1024 DDR SDRAM)

Video Card- Nvidia Corp GeForce 7800GT

Hard disk- Samsung 250GB

DirectX- 9.0c

Os- Microsoft Windows XP prof.

 

Ty.

Lenke til kommentar
Hvordan vil denne hardware speccen jobbe på M2TW?:

 

Hardware:

Mainboard- Abit KN8 SLI (NF-CK804)

Chipset- nVidia nForce 4

Processor- AMD Athlon 64 4000+ @ 2400MHz

Physical Memory- 2048MB (2x 1024 DDR SDRAM)

Video Card- Nvidia Corp GeForce 7800GT

Hard disk- Samsung 250GB

DirectX- 9.0c

Os- Microsoft Windows XP prof.

 

Ty.

9537089[/snapback]

Tror det funker ganske bra. Jeg har bare 256 mb ram, passe dårlig/bra graffikk-kort og pc som er 4 eller 5 år gammel. Da burde det gå bra.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hei

Har ett lite spørsmål angående den "basic" linja som du ser under byene dine (hvor du kan se income, happiness, og alt det der)

Vet ikke hva jeg gjorde men ihverfall så forsvant den linja til meg og dukker bare opp når jeg drar musa over byen.

Fikk også opp linja som viser navn på alle "characters" altså navnet på "spy"'n min og generalene.

skulle gjære fått fram den basic linja til byen igjen og fjerna den navne skilt linja.

Sikkert veldig simpelt, men jeg har ikke fattet hvordan man gjør det enda :p

noen som har peiling?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Muligheten til å gi bueskyttere/skyttere uendelig med kuler (og ta bort moral?).

 

Tror ikke det finnes alternativer for det i noen meny Marley, men jeg er sikker på at det er mulig å få det til likevel i en tekstfil ved å endre fra 0 til 1 på er valg, men jeg vet ikke. For jeg har ikke spillet installert og kan derfor ikke utforske for deg ;)

 

Men let rundt i samtlige menyer og om du har en viss peiling, se om du kan finne noen snasne innstillinger i noen av filene (tekst/ini/cfg(?)) filer i Medieval II mappen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...
Jeg smyger inn et spørsmål her...

 

Tar det virkelig 3 timer ++ å installere Medieval 2? Har nå brukt 3 timer og er omlag 40% i installeringsprosessen.

 

Kan vel med trygghet si at det er unormalt. Jeg var iallefall ikke i nærheten av å bruke så lang tid. Tror jeg brukte 7-8 min...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du kan kun benytte Milita i byer, ikke slott. Hver by har bare 2-3-4 "gratis båser", basert på størrelse på byen, og hvilke bygninger du har der. Disse båsene er representert ved blå ruter mener jeg å huske. Har du flere soldatgrupper enn blå ruter, så blir de som ikke får plass der måtte betales på lik linje som andre soldater, selv om de er Milita.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte jeg skulle poste her istedet for å lage en ny tråd kun for dette:

Noen som veit om det går an å laste ned ordentlige aksenter til spillet? Hadde lastet ned M2:TW ettersom jeg ikke fant det i butikker, og merket at en aksent var ganske shoot and miss: dansk. Jeg håpet dette skulle løses i betale-versjonen. Kjøpte spillet idag, med expansion, og started campaign med nordmennene. Til min forferdelse snakker de med RUSSISK! aksent! Litt tvilsomt når de reagerer med "Da!" når jeg markerer dem. ;p

 

Noen som vet om dette kan løses på noen måte, eller er det bare noe man må leve med?

Lenke til kommentar

Fyrer løs med et spørsmål til.. noen som vet hva i "&% som er galt med Ribaults?! Er rett før jeg kaster PCen i veggen her. Jeg står rundt 50m fra en gjeng med pikemen med en enhet ribaults og en enhet dismounted huscarls, og sikter på pikemen med ribaults. De sikter inn i et sekund, før de forteller meg "order completed my lord". Er det noen måte jeg kan få overtalt dem til å forstå at en del av ordren også inkluderte selve avfyringen av våpenet? De er jo ganske meningsløse uten den biten der.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...