Gå til innhold

Medieval II: Total War! FAQ (1.18)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fyrer løs med et spørsmål til.. noen som vet hva i "&% som er galt med Ribaults?! Er rett før jeg kaster PCen i veggen her. Jeg står rundt 50m fra en gjeng med pikemen med en enhet ribaults og en enhet dismounted huscarls, og sikter på pikemen med ribaults. De sikter inn i et sekund, før de forteller meg "order completed my lord". Er det noen måte jeg kan få overtalt dem til å forstå at en del av ordren også inkluderte selve avfyringen av våpenet? De er jo ganske meningsløse uten den biten der.

Har opplevd at slike våpen ikke utfører selve skytingen hvis de står i en slik posisjon at det ikke er mulig å treffe, f.eks hvis du står bak en liten bakketopp, eller i en nedoverbakke. Står du i en nedoverbakke vil du kanskje ikke kunne treffe, fordi våpenets vinkel gjør at prosjektilets vinkel blir for liten.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan er det med Prinsesser? Er frankriket uten disse, eller må man til med noe spesielt for å få de ut på kartet? Hver gang en av jentene i familien vokser til får jeg bare spørsmål om å gifte henne bort med det samme.. Jeg forsøkte å avslå dette, men hun dukket ikke opp da heller..

Endret av Proxer_79
Lenke til kommentar
Hvordan er det med Prinsesser? Er frankriket uten disse, eller må man til med noe spesielt for å få de ut på kartet? Hver gang en av jentene i familien vokser til får jeg bare spørsmål om å gifte henne bort med det samme.. Jeg forsøkte å avslå dette, men hun dukket ikke opp da heller..

Har du sjekket om hun dukker opp under "Agents" i hovedstaden (evt. andre byer)?

Lenke til kommentar
Hvordan er det med Prinsesser? Er frankriket uten disse, eller må man til med noe spesielt for å få de ut på kartet? Hver gang en av jentene i familien vokser til får jeg bare spørsmål om å gifte henne bort med det samme.. Jeg forsøkte å avslå dette, men hun dukket ikke opp da heller..

Hun skal dukke opp i den byen hvor faren hennes står. Har du sett gjennom listen med agenter og finner henne fortsatt ikke?

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål angående Kingdoms. Har forstått at det er fire campaigns, men går det ann å spille "vanlig" total war? (altså erobre hele Europa)

Hvis du har den vanlige cd'en så er det bare å putte inn den og spille den vanlige Total War selv etter at du har installert Kingdoms, hvis det var det du lurte på?

Ja, var det jeg lurte på. Takk for hjelpa

 

Edit: nei, var egentlig ikke det jeg lurte på.

Går det ann å spille på "vanilla" Medieval 2, med factions som Norway, Teutonic, Kingdom og Jerusalem osv. ??

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Hvis du modder det. Finnes flere som gjør det på twcenter.net men foreslår heller Stainless Steel 6.0.

Driver å prøver å få lastet ned Stainless Steel nå. Er bare så teit den Filefront, siden den laster ned med hjelp av nettleseren. Bare noe dritt hvis internetten kutter ut i noen sekunder.

 

Fikk lastet ned begge, men fikk bare installert part 1 og patch (fordi part 2 var korrupt). Så spillet klikka hver gang jeg skulle spille custom battle (også i Campaigne).

 

Laste ned hele part 2, igjen...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som kan svare på hvordan man får archers og horse archer-units til å angripe melee?

 

Ellers runder jeg spillet enkelt på very hard med de alle factions untatt Egypt, Byzantium og Tyrkia. Er man Egypt får havner man lett i krig med de crusaderne, men det som er verre er Djengis Kahn.

Hvilken strategi fungerer mot mongolene?

Lenke til kommentar
Noen som kan svare på hvordan man får archers og horse archer-units til å angripe melee?

 

Ellers runder jeg spillet enkelt på very hard med de alle factions untatt Egypt, Byzantium og Tyrkia. Er man Egypt får havner man lett i krig med de crusaderne, men det som er verre er Djengis Kahn.

Hvilken strategi fungerer mot mongolene?

Det er et ikon nederst til høyre, som heter "skirmish", når dette er på vil de alltid trekke seg vekk fra fienden, slår du denne av kan du angripe melee, om jeg husker riktig kan du også holde Alt nede når du angriper for å bruke melee, husker ikke helt.

 

Jeg har bare kjempet med mongolene som Tyrkia og Byzantinerne, da var det stort sett store hærer med spyd og kavaleri som gjaldt. Hovedproblemet mitt var at de holdt seg så veldig samlet, så et angrep involverte 4 av deres stacker, og tre av mine. Om dine 3 stacker da er gode, burde du ha en god sjanse.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 år senere...

Takk for denne FAQ'en. Jeg har nylig gått til innkjøp av Medieval 2. Etter å ha spilt Civilization for første gang da Civ 5 kom ut, likte jeg veldig godt krigingen og utforskingen i begynnelsen, men ikke teknologi-kjøret og den konstante epokeskiftingen. Jeg ville ha mer kriging, mindre micro-managing. Jeg vurderte de nyeste Total War-titlene, men virket ikke like spennende med skytevåpen. Mange sa Medieval 2 var det beste (det eller Rome), pluss at det hadde en Song of Ice and Fire-mod. Uansett, jeg kjøpte det billig på Steam, og liker det godt så langt!

 

Men det var mange ting som var noe uklart, så tusen takk for denne FAQ'en. Jeg har et spørsmål angående unit size. Hvordan påvirker større unit size spillet generelt? Vil du stadig møte på fiender med mange flere soldater, slik at du også må fylle på med soldater, eller er det noenlunde det samme, bare at de er samlet i færre units?

 

Beklager at jeg gjenopplivet en gammel tråd, men bedre enn å starte en ny om samme spill :)

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående unit size. Hvordan påvirker større unit size spillet generelt? Vil du stadig møte på fiender med mange flere soldater, slik at du også må fylle på med soldater, eller er det noenlunde det samme, bare at de er samlet i færre units?

Nå spiller jeg stort sett bare med standard unit-size, men hvis jeg husker riktig så er unit-size først og fremst visuelt i M2TW, til forskjell fra MTW hvor treningstid, treningskostnader og upkeep skalerte.

 

Har du større enheter, så har motstanderen din det også, tror ikke det gir store forskjellen i balanse.

 

Det ser unektelig litt kulere ut jo flere soldater du har, men det krever kraftigere maskin og større enheter er vanskeligere å manøvrere, noe du merker spesielt godt i byer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...