Gå til innhold

Medieval II: Total War! FAQ (1.18)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en utrolig bra guide Shicca! Logisk satt opp med utrolig mye nyttig info. Du må da ha brukt et par timer på dette?

 

Kunne du ha lagt inn noen generelle tips til kampene? Både i felten og særlig til de

verste slottene? Morsomt å føle seg fram selv, noe jeg ahr gjort, men også nyttig med tips fra andre.

 

Du sier mercants ikke er no særlig å bry seg med, og jeg er vel ganske enig med deg der. Har du peil på hva maxpotensialet til inntjening pr runde på disse? Hva kan de tjene hvis de blir sendt til Egypt fra England f.eks.?

Lenke til kommentar
For en utrolig bra guide Shicca! Logisk satt opp med utrolig mye nyttig info. Du må da ha brukt et par timer på dette?

 

Kunne du ha lagt inn noen generelle tips til kampene? Både i felten og særlig til de

verste slottene? Morsomt å føle seg fram selv, noe jeg ahr gjort, men også nyttig med tips fra andre.

7774282[/snapback]

 

Takk for det zonko!

Litt tid har selvsagt gått med å skrive den, og en del timer Medieval 2 har det også blitt for å utforske spørsmålene selv.

 

Nuvel, du hadde frågor. La oss se.

Tips ja. Personlig synes jeg tips motvirker all form for taktikk, men jeg har noen generelle råd kanskje :) Prøv å behandle alle kamper som unike. De kan være fryktelig lik, men motstanderen svarer ofte forskjellig på ulike taktikkmanøvre.

For slott/byer jeg angriper:

Jeg er en mosekar selv. Har ofte 1 General, 3 heavy cavaleri, 6 heavy infanteri, 6 range missile, 4 trebuchet / kanon.

 

Trebuchet / kanon tar ut de 4-5-6 tårnene som "kan" stå i fare for å skyte om det skulle bli noe kamp i nærheten der. Deretter tar de ut 2-3 veggseksjoner slik at mine tropper kan gå inn.

Så går det meste av kampen ut på å prøve å spitte motstanderen i to. Angripe med 1 eller 2 range missile grupper mot ei flanke, og håpe motstanderen sender en del for å ta ut de. Da er det bare å kjøre cavaleriet i mellom motsanderens grupperinger, og prøver å opprettholde de separat til mitt infanteri tar ut de som var dum nok til å gå mot mitt flanke "angrep" :)

 

Merk, det går mest ut på.. Ingen kamper er like som sagt, så noen ganger fungerer det der meget bra, andre ganger har jeg stått igjen uten kavaleri eller infanteri etter en mislykket splitt og hersk manøver...

Ellers har jeg ikke noe tips egentlig. Samme med Rome FAQ. Det er ikke mye å si om battle-delen. Bruk sunn fornuft, og hold dine egne tropper samlet. Det er egentlig det som funker :)

 

Du sier mercants ikke er no særlig å bry seg med, og jeg er vel ganske enig med deg der. Har du peil på hva maxpotensialet til inntjening pr runde på disse? Hva kan de tjene hvis de blir sendt til Egypt fra England f.eks.?

 

Nå, merchants. Altså, de fungerer om du gidder å bry deg om dem. De kan bli virkelig bra også, men jeg synes det er alt for mye stress. Som du sikkert har forstått, er jeg en "GÅ, PÅ, MOSE, NÅ!" Litt sånn steinalderprinsipp. Fungerer klubba, gidder du ikke bry deg om annet :)

Det høyeste jeg har sett en ressus på er 38x florins pr. turn. Nesten 400 pr. turn er jo ikke ille, og dette var med en rank 7 Merchant som handlet gull fra sør i nordafrika (Timbuktu) til Paris.

 

Nå er ikke avstand alltid den avgjørende faktoren på hvorvidt du tjener bra på en ressurs. Har du tradeagreement med Egypt, og har en faktisk provins som handler med Egypt (tradefleets osv) så er den ressursen "normal" og ikke lengre eksotisk på en måte. Da vil du tjene mindre. Så bruk Merchants i land du ikke har tradeagreements med for å øke sjansen for at du finner noe verdigfult. Personlig bruker jeg Skandinavia til å trene merchants. Nekte danskene tradeagreement, og slippe løs mine kjøpmenn mot Fish, Amber, Fur osv har vist seg meget fordelaktig.

Endret av Shicca
Lenke til kommentar

Takker igjen Shicca. Har prøvd på lignende flankeangrep med archers selv, men vet jeg må perfeksjonere det mer. Du har nok helt rett i at hver kamp har hver sin personlighet :D , og at man må behandle dem deretter.

 

Har laget og brukt merchants noen ganger, men det ender ofte med at jeg glemmer dem i villmarka etter hvert som det tykner til på slagmarka. Siden det kan være så innbringende som du forteller, så er det kanskje ikke dumt å sende noen til verdens ytterkanter. Godt tips at du ikke bør ha handelsrute til landet, hadde ikke tenkt over det, selv om det virker logisk nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Takk for bra FAQ. På grunn av den kan jeg nå lede danskene til verdensherredømme  :thumbup: (med Oslo som hodedstad, må være litt patriotisk.) :w00t:  Et tips; skriv litt om hva man må gjøre for å få de forskjellige guildene. Det hadde vært nyttig.  :)

7851645[/snapback]

 

Det er slik det skal være ;)

Lenke til kommentar
Shicca, du kunne kanskje lagt inn linkene til "The Faust"? ;)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f...=0#entry7856919

 

(jada, jeg er lat og linker derfor til min tråd i stedet for de to direktelinkene, dessuten ønsker jeg oppmerksomhet :p )

7856940[/snapback]

 

Om du gir meg en god grunn til hvorfor unitstats burde være i en FAQ. Jeg føler kanskje unitstats er litt utenfor "vanlige" ofte stilte spørsmål, men mulig det er bare meg :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Når jeg skal logge inn på multiplayer via gamespy får jeg Invalid CDkey.

Noen som har hatt de samme problemene?

 

Ja, jeg har kjøpt spillet

7556852[/snapback]

http://p223.ezboard.com/MP-cdkey-issues-how-to-resolve-them/fshoguntotalwarfrm62.showMessage?topicID=1.topic

 

Right this is how to resolve (with thanks to various posters)

You cannot change the cd-key ingame anymore (most likely for the protection against illegal games), so you have to do other things.

 

Open Start

Click Run

Type: regedit

Now go to this: "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/SEGA/Medieval II Total War"

 

Now you'll see a value representing the CD-key. Change it to what it should be. You could have done the following wrong:

-Don't type spaces

-Do type the "-"s

-Don't use "o"s use "0"s

-Type everything (except for the numbers obviously) in capital letters

 

Now it should work, if it doesn't let us now ... preferably in the MP part

7580863[/snapback]

Jeg har hadd det samme problemet.. Jeg prøvde den "guiden" der TSP, men det fungerte såklart ikke.. Er det ikke noe annet man kan gjøre?

7600444[/snapback]

Noen som vet hva det tallet man skal endre var før man endrer det? Skal prøve å gjøre det fra starten da dette selvfølgelig ikke funket. Jeg har prøvd å endre på det på alle måter jeg kan tenke.Og jeg har lovlig M2TW.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Når jeg spiller så plutselig så lukker spillet seg og jeg får denne beskjeden:

 

Medieval 2: Total War encourtered an unspecified error and will now exit.

 

Noen som veit hva som er feil og hva jeg kan gjøre. Kjempe kjedelig hvis det skulle klikke nå for det er bare litt igjen før jeg er ferdig med campaignen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
Når jeg skal logge inn på multiplayer via gamespy får jeg Invalid CDkey.

Noen som har hatt de samme problemene?

 

Ja, jeg har kjøpt spillet

7556852[/snapback]

http://p223.ezboard.com/MP-cdkey-issues-how-to-resolve-them/fshoguntotalwarfrm62.showMessage?topicID=1.topic

 

Right this is how to resolve (with thanks to various posters)

You cannot change the cd-key ingame anymore (most likely for the protection against illegal games), so you have to do other things.

 

Open Start

Click Run

Type: regedit

Now go to this: "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/SEGA/Medieval II Total War"

 

Now you'll see a value representing the CD-key. Change it to what it should be. You could have done the following wrong:

-Don't type spaces

-Do type the "-"s

-Don't use "o"s use "0"s

-Type everything (except for the numbers obviously) in capital letters

 

Now it should work, if it doesn't let us now ... preferably in the MP part

7580863[/snapback]

Jeg har hadd det samme problemet.. Jeg prøvde den "guiden" der TSP, men det fungerte såklart ikke.. Er det ikke noe annet man kan gjøre?

7600444[/snapback]

Noen som vet hva det tallet man skal endre var før man endrer det? Skal prøve å gjøre det fra starten da dette selvfølgelig ikke funket. Jeg har prøvd å endre på det på alle måter jeg kan tenke.Og jeg har lovlig M2TW.

7996172[/snapback]

 

jeg har det samme probleme er det igen som vet hva man skal gjøre , jeg har prøvd det som står der med det går ikke. noen som har greier på dette her

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
FAAD - Hvordan skaffer jeg båtene for å dra til Amerika?

Du trenger spesialbygde båter, man kan ikke seile særlig langt vestover om du ikke har en båt som kan klare reisen. De båtene som klarer reisen kaller seg "Carrack".

Du trenger bygningen "Naval Drydock". Denne bygningen kan kun bli bygget etter en spesiell historisk begivenhet. Attpåtil må den bygges i en "Huge City" (storby) og det må fra før av finnes en bygning som heter "Dockyard" der. Om alle disse kravene oppfylles, er du klar til å bygge bygningen, og etterhvert skaffe deg en flåte og en arme for så å seile over atlantern og utfordre aztekerne og andre katolske nasjoner som måtte finne på å ta turen over. Lykke til!

 

 

Hvilket årstall og hvilken begivenhet er dette?

Lenke til kommentar

Når man "merger" 2 tropper kan den ene troppen være veldig rutinert, ha medaljer osv, mens den andre ikke har det. Jeg lurer på om noen har 100 % (eller over 50 %) koll på hva som avgjør hvorvidt den nye mergede troppen får med seg disse medaljene og rutinen? (Ja jeg håper noen forstod hva jeg sa akkurat der)

 

redigert: ja jeg har så klart lyst at Shicca legger dette til et av de siste avsnittene i sin FAQ - nemlig det om merging av tropper :)

Endret av digeridoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...