magicgunnar Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Når man "merger" 2 tropper kan den ene troppen være veldig rutinert, ha medaljer osv, mens den andre ikke har det. Jeg lurer på om noen har 100 % (eller over 50 %) koll på hva som avgjør hvorvidt den nye mergede troppen får med seg disse medaljene og rutinen? (Ja jeg håper noen forstod hva jeg sa akkurat der) 9283365[/snapback] Den nye troppen får gjennomsnittet. Jeg tror det er sånn at hver soldat har sin egen erfaring, sett at du har et kompani med 4 soldater hvor 2 har 6erfaring og 2 har 2erfaring. Da får kompaniet 4 i erfaring, altså en sølv-hake. Hvis du så merger inn et kompani med 4 folk som alle har 0 i erfaring, vil snittet nå synke til (2*6+2*2+4*0)/8 = 2 det vil si at det nye kompaniet får 2 i erfaring. Merger du inn 24 ekstra med 0 i erfaring får kompaniet: (2*6+2*2+24*0)/32 = 0,5 dvs. 0 i erfaring. La oss si at kompaniet ditt kommer i kamp og alle unntatt de to med 6 erfaring dør. Da vil kompaniet ditt ha 6 i erfaring. Det jeg ikke vet er om bonusen på angrep og forsvar som erfaring gir, gies til enkeltsoldater, eller bare til kompaniet som helhet om det gjennomsnittlig er godt nok. Det er såvidt jeg vet umulig å vite akkurat hvordan erfaringen er fordelt i kompaniet ditt.
Johkmil Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Når jeg spiller så plutselig så lukker spillet seg og jeg får denne beskjeden: Medieval 2: Total War encourtered an unspecified error and will now exit. Noen som veit hva som er feil og hva jeg kan gjøre. Kjempe kjedelig hvis det skulle klikke nå for det er bare litt igjen før jeg er ferdig med campaignen. 8374048[/snapback] Har noe lignende problem. Etter at jeg patchet til 1.2 så kan jeg plutselig ikke lenger starte spillet. Jeg får en feilmelding og krasjer til desktop. Noen som kan hjelpe?
wewwen Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Prøv først og Reastart maskinen, hvis det ikke fungerer så må du legge inn spillet på nytt. Bare pass på savene.
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 (endret) Har fått et problem med Kingdoms. Jeg hadde innstallert Medieval 2, patch 1.2 og så innstallerte jeg Kingdoms. Men når jeg skulle starte en av kampanjene på kingdoms sto det bare: there is an fatl error. noe mer og lingende. hva skal jeg gjøre? skal jeg innstallere selve spillet på nytt, droppe 1.2 patchen og så innstallere kingdoms? EDIT: fant løsningen. haha, trengte bare å restarte pc'en Endret 14. september 2007 av S_B_R
Stifi Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Hvordan vil denne hardware speccen jobbe på M2TW?: Hardware: Mainboard- Abit KN8 SLI (NF-CK804) Chipset- nVidia nForce 4 Processor- AMD Athlon 64 4000+ @ 2400MHz Physical Memory- 2048MB (2x 1024 DDR SDRAM) Video Card- Nvidia Corp GeForce 7800GT Hard disk- Samsung 250GB DirectX- 9.0c Os- Microsoft Windows XP prof. Ty.
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 20. september 2007 Skrevet 20. september 2007 Hvordan vil denne hardware speccen jobbe på M2TW?: Hardware: Mainboard- Abit KN8 SLI (NF-CK804) Chipset- nVidia nForce 4 Processor- AMD Athlon 64 4000+ @ 2400MHz Physical Memory- 2048MB (2x 1024 DDR SDRAM) Video Card- Nvidia Corp GeForce 7800GT Hard disk- Samsung 250GB DirectX- 9.0c Os- Microsoft Windows XP prof. Ty. 9537089[/snapback] Tror det funker ganske bra. Jeg har bare 256 mb ram, passe dårlig/bra graffikk-kort og pc som er 4 eller 5 år gammel. Da burde det gå bra.
wewwen Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 *masse HW* 9537089[/snapback] Jeg har 2gb ram og en 3,2 prosessor og et 6800gs. Jeg kjører det meste på fult og 1024*1028. Tror du skal greie og kjøre det ja
Stifi Skrevet 22. september 2007 Skrevet 22. september 2007 *masse HW* 9537089[/snapback] Jeg har 2gb ram og en 3,2 prosessor og et 6800gs. Jeg kjører det meste på fult og 1024*1028. Tror du skal greie og kjøre det ja 9551280[/snapback] Ja, umulig at det ikke skulle gå.
Atilles Skrevet 28. oktober 2007 Skrevet 28. oktober 2007 hei Har ett lite spørsmål angående den "basic" linja som du ser under byene dine (hvor du kan se income, happiness, og alt det der) Vet ikke hva jeg gjorde men ihverfall så forsvant den linja til meg og dukker bare opp når jeg drar musa over byen. Fikk også opp linja som viser navn på alle "characters" altså navnet på "spy"'n min og generalene. skulle gjære fått fram den basic linja til byen igjen og fjerna den navne skilt linja. Sikkert veldig simpelt, men jeg har ikke fattet hvordan man gjør det enda noen som har peiling?
Heilage Skrevet 7. april 2008 Skrevet 7. april 2008 Jeg finner ikke Arcade Mode i M2:TW. Er jeg blind, eller har det forsvunnet?
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Jeg finner ikke Arcade Mode i M2:TW. Er jeg blind, eller har det forsvunnet? Arcade mode?
TSP Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Muligheten til å gi bueskyttere/skyttere uendelig med kuler (og ta bort moral?). Tror ikke det finnes alternativer for det i noen meny Marley, men jeg er sikker på at det er mulig å få det til likevel i en tekstfil ved å endre fra 0 til 1 på er valg, men jeg vet ikke. For jeg har ikke spillet installert og kan derfor ikke utforske for deg Men let rundt i samtlige menyer og om du har en viss peiling, se om du kan finne noen snasne innstillinger i noen av filene (tekst/ini/cfg(?)) filer i Medieval II mappen.
wewwen Skrevet 22. mai 2008 Skrevet 22. mai 2008 Jeg må bare komme frem å si det: Jeg har ikke to skjermer! Derfor hadde det vært fint om jeg kunne kjørt ME2:TW/K i et vindu, men jeg har ikke funnet noen måter å jøre det på. Finnes det kanskje noen modder eller noe?
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 20. juni 2008 Skrevet 20. juni 2008 Jeg smyger inn et spørsmål her... Tar det virkelig 3 timer ++ å installere Medieval 2? Har nå brukt 3 timer og er omlag 40% i installeringsprosessen.
Shicca Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Skrevet 21. juni 2008 Jeg smyger inn et spørsmål her... Tar det virkelig 3 timer ++ å installere Medieval 2? Har nå brukt 3 timer og er omlag 40% i installeringsprosessen. Kan vel med trygghet si at det er unormalt. Jeg var iallefall ikke i nærheten av å bruke så lang tid. Tror jeg brukte 7-8 min...
CThomassen Skrevet 9. juli 2008 Skrevet 9. juli 2008 hvorfor begynner noen av milits'ene mine i byer og skal ha betalt? har noen der det er "free-upkeep" og har rekruttert flere, de trenger plutselig vedlikehold? hjælp
Shicca Skrevet 10. juli 2008 Forfatter Skrevet 10. juli 2008 Du kan kun benytte Milita i byer, ikke slott. Hver by har bare 2-3-4 "gratis båser", basert på størrelse på byen, og hvilke bygninger du har der. Disse båsene er representert ved blå ruter mener jeg å huske. Har du flere soldatgrupper enn blå ruter, så blir de som ikke får plass der måtte betales på lik linje som andre soldater, selv om de er Milita.
Huginn Skrevet 29. august 2008 Skrevet 29. august 2008 Tenkte jeg skulle poste her istedet for å lage en ny tråd kun for dette: Noen som veit om det går an å laste ned ordentlige aksenter til spillet? Hadde lastet ned M2:TW ettersom jeg ikke fant det i butikker, og merket at en aksent var ganske shoot and miss: dansk. Jeg håpet dette skulle løses i betale-versjonen. Kjøpte spillet idag, med expansion, og started campaign med nordmennene. Til min forferdelse snakker de med RUSSISK! aksent! Litt tvilsomt når de reagerer med "Da!" når jeg markerer dem. ;p Noen som vet om dette kan løses på noen måte, eller er det bare noe man må leve med?
Huginn Skrevet 1. september 2008 Skrevet 1. september 2008 Fyrer løs med et spørsmål til.. noen som vet hva i "&% som er galt med Ribaults?! Er rett før jeg kaster PCen i veggen her. Jeg står rundt 50m fra en gjeng med pikemen med en enhet ribaults og en enhet dismounted huscarls, og sikter på pikemen med ribaults. De sikter inn i et sekund, før de forteller meg "order completed my lord". Er det noen måte jeg kan få overtalt dem til å forstå at en del av ordren også inkluderte selve avfyringen av våpenet? De er jo ganske meningsløse uten den biten der.
Stifi Skrevet 8. januar 2009 Skrevet 8. januar 2009 Hm, Flere en meg som ikke får kommandoen "process_rq" til å funke? Eneste jeg får opp er en error melding, som når du skulle skrive en feil kommando. For.eks. (process_rq <settlement> : Completes all (possible) recruitment pending in queue )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå