Gå til innhold

Medieval II: Total War! FAQ (1.18)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle angripe en by med en stor hær. Pluttselig før jeg kom til byen, døde "nobelen" min. Jeg fant en ledig som var god nok og satte han til og ta den lange marsjen (2-4 turns) . Da han kom frem til MIN hær var de komt blitt til Rebels! Der var hele hæren min forsvunnet. Var det en bug eller skal det være slik? :hrm:

Lenke til kommentar

Hater dette desertions greiene. Jeg hadde tatt over en settlement fra Timruids, Acre, for å kunne ta veien til Kapitalet deres. Under kampen hadde fienden nærmere 1000 og jeg 400, 150 kavaleri mens resten inf.. Som dere sikkert vet har Timruids jæævla sterke units, så jeg trengte en plan. I borgen var det bare 150, mens T. renforsment kom fra øst (se kart).

post-89101-1165514606_thumb.jpg

 

Inf. i øst holdt fienden i "sjakk" mens siege eqp. mitt angrep borgmuren. Etter å ha ødelagt muren suksessfullt sendte jeg inn 5 inf. div og 2 inf.

Både generalen, og bueskytterne til fienden døde og jeg hadde fri vei inn til toppen. Jeg sendte inf. oppover muren til toppen og holdt det i cirka to minutter så skjedde det noe idiotisk.

 

Trebuchene mine rømte og jeg tapte kampen. Idiotisk at jeg taper når siege. eq er ødelagt. Tenk hvis fienden bare hadde hatt 1 unit igjen som drepte f.eks den siste siege fyren min, mens resten av hæren min er på 10.000. Hadde hæren min rømt som pissredde ulver da?

 

Men med dette desertions greiene. Jeg mistet halvparten av denne hæren jeg snakker om på grunn av det, mens jeg var under siege. Til slutt hadde jeg ikke fler folk og så måtte jeg kjempe mot 800 timruids med generalen min som hadde 19 x].

Lenke til kommentar

Prinsesser rekruteres ikke, de kommer opp når døtrene til kongen blir 16 år gamle. Det er bare disse som kan bli prinsesser, andre kvinner i familien din vil ikke bli det.

 

Og hva mener du med bygge fort? Om du mener fort, som i et fort på kartet, så gjør du det ved å trykke på en knapp i UI'en, i nærheten av unit scrollen.

Lenke til kommentar
Hvis jeg har byggd mange byggninger for og få archers etc. Og jeg oppgraderer til slott/by. Forsvinner de jo bare. Men jeg kan ikke bygge dem igjenn etter på?

7514926[/snapback]

 

Så lenge du fortsetter å oppgradere "bytypen" skal dette gå bra. Slott og By er to forskjellige ting. Velger du å mose slottet ditt til fordel for by, mister du mange bygninger

Lenke til kommentar
Når jeg skal logge inn på multiplayer via gamespy får jeg Invalid CDkey.

Noen som har hatt de samme problemene?

 

Ja, jeg har kjøpt spillet

7556852[/snapback]

http://p223.ezboard.com/MP-cdkey-issues-how-to-resolve-them/fshoguntotalwarfrm62.showMessage?topicID=1.topic

 

Right this is how to resolve (with thanks to various posters)

You cannot change the cd-key ingame anymore (most likely for the protection against illegal games), so you have to do other things.

 

Open Start

Click Run

Type: regedit

Now go to this: "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/SEGA/Medieval II Total War"

 

Now you'll see a value representing the CD-key. Change it to what it should be. You could have done the following wrong:

-Don't type spaces

-Do type the "-"s

-Don't use "o"s use "0"s

-Type everything (except for the numbers obviously) in capital letters

 

Now it should work, if it doesn't let us now ... preferably in the MP part

Lenke til kommentar
Når jeg skal logge inn på multiplayer via gamespy får jeg Invalid CDkey.

Noen som har hatt de samme problemene?

 

Ja, jeg har kjøpt spillet

7556852[/snapback]

http://p223.ezboard.com/MP-cdkey-issues-how-to-resolve-them/fshoguntotalwarfrm62.showMessage?topicID=1.topic

 

Right this is how to resolve (with thanks to various posters)

You cannot change the cd-key ingame anymore (most likely for the protection against illegal games), so you have to do other things.

 

Open Start

Click Run

Type: regedit

Now go to this: "HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/SEGA/Medieval II Total War"

 

Now you'll see a value representing the CD-key. Change it to what it should be. You could have done the following wrong:

-Don't type spaces

-Do type the "-"s

-Don't use "o"s use "0"s

-Type everything (except for the numbers obviously) in capital letters

 

Now it should work, if it doesn't let us now ... preferably in the MP part

7580863[/snapback]

Jeg har hadd det samme problemet.. Jeg prøvde den "guiden" der TSP, men det fungerte såklart ikke.. Er det ikke noe annet man kan gjøre?

Lenke til kommentar

Jeje, kanskje kunne det nevnes at bortimot alle "unspecified error" er driver relatert.. Har nettopp formatert systemdisk og la inn alle driverne, men jammen klarte jeg ikke å få denne error`n.. Brukte vel noen timer på å finne ut av det, 2 svar gikk igjen.. DRIVER.. Enten graphic eller audio.

 

Er litt utrolig å få en driver feil på en clean install men jeg klarte det. :cool:

 

 

Svar 2 på "unspecified error", vell og merke om problemet oppstår etter installering av patch 1.1..

Due to a timestamp check, the following unpacked files will

cause the game to crash and must be deleted before the game is

launched:

 

data\descr_geography_new.txt

data\descr_geography_new.db

 

Hentet fra http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=73931

 

Har søkt en del på nettet om problemet, som regel løser jeg slikt ganske fort, men med en clean install av OS og drivere så lot jeg være å reinstallere driverne.. Ingen av de andre spillene jeg spiller crashet.

Håper noen andre der ute leser denne og blir overbevist på samme måte som jeg ble overbevist av en annens innlegg(annet engelsk forum)

Kanskje slipper dem unna problemet enda enklere enn meg da.. :roll:

Endret av Battone
Lenke til kommentar
Det skal være slik. Om du lar hærer uten en general stå for seg selv, er det stor sjanse for at den vil gjøre opprør.

7448951[/snapback]

 

Er det virkelig så stor forskjell fra Rome? På Rome husker jeg at jeg kunne la nesten alle hærene mine gå uten general uten at de gjorde opprør... :hmm:

 

Meget bra guide :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...