Gå til innhold

Svindler på Finn.no


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er på tide at noen lager en webside hvor folk vil kunne bli advart mot slike mennesker. Hvis vi ikke vet hvem driver med svindel, så har de større sjanse til å svindle mange flere.

Hvis barnevernsarbeidere i Norge kan bli satt på forskjellige skytelister, og andre blir uthengt som tystere og risikerer å miste livet (referer til en artikkel jeg leste i går), så ser jeg ikke noe problem hvis svindlere blir offentligjort (så lenge fornarmede i saken oppgir fullt navn og adresse, og hva det dreier seg om).

7341766[/snapback]

 

 

Og hvordan tror du den listen hadde sett ut etter en liten stund?

 

Se bare på hvordan karaktergivningen her på bruktmarkedet ser ut.

 

Overhodet ingen styring.

 

Her kan jo t.o.m personer som ikke har vært i kontakt med selger/kjøper engang legge inn karakterer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg skal kjøpe eller selge ting så liker jeg og benytte post oppkrav.greit det er litt dyrere men det er vanskeligere og svindle/bli svindlet.man kan jo forsåvidt fylle en pappeske med gamle aviser og sende avgårde da men..

7350015[/snapback]

 

 

Det er faktisk enklere å bli svindlet ved oppkrav.

 

Dette pga du har faktisk signert for å ha mottatt varen.

 

 

Hvis du forskuddsbetaler og ikke får noen vare så vil jeg si at du har mer å gå på hos myndighetene.

 

Tror ikke den som har bestemt seg for å svindle noen gidder å ta seg bryet med å sende en tom eske for at du skal signere for den. Det koster dem penger.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Porsgrunnsfyren har fått et nytt offer - meg! :( Pluss en til i samme kommune, mindre enn ti minutters kjøring fra meg. Begge to gikk på den med forhåndsbetaling, jeg betalte 3000 og han andre betalte 2500. Jeg tror det er trygt å anta at han er en svindler! Han har et tidligere nummer i Arendal, og han har et nummer i Arendal, der han også har tidligere folkeregisteradresse. Hans nåværende adresse er i Porsgrunn, og jeg har ringt dit, men der bor han ikke lenger. Jeg har også vært i kontakt med moren hans og hennes nye samboer, og jeg er redd for at de vet hva han gjør og ikke kan/orker å gjøre noe med det. Jeg vet iallfall én ting: Jeg har fullt navn, og jeg skal finne ut hvor i Oslo han bor. For han har nemlig nettopp flyttet dit fra Tønsberg. :realmad::wallbash::evil:

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Bra tragisk at folk orker slikt. Når jeg hadde forholdsbetalt og han ikke hadde sendt varen, uten ork for å reise bort til å finne han, så ringte jeg bort til han, snakket rolig og seriøst at jeg skulle anmelde han til politiet for bedrageri og at jeg visse hvor han bodde og at jeg kunne trengt å reise bort på ferie. På dette punktet startet han så smått å bli varm i trøya og betalte tilbake et par dager senere. Dette var da ikke han på finn.no, men en eller annen unge.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Det er som en forumeier på et annet forum sa det en gang "lett å leke Charles Bronson når man sitter trygt bak tastaturet hjemme i stua." Jeg antar at de aller færreste som foreslår bruk av balltre eller lignende hadde gjort det selv i en tilsvarende situasjon...

 

Oppfordringer til eller kommentarer om voldsbruk er uansett ikke noe vi ønsker i slike sammenhenger, enten det er alvorlig ment eller bare kjekkaseri. En post er slettet.

 

Moderering kommenteres som vanlig på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at finn.no ikke innfører det samme feedback/anbefalingsprinsippet som ebay har. Har handlet på ebay uten problemer, men da er jeg påpasselig på å bare handle av folk som har gode feedbacks.

7350081[/snapback]

Men da får de færre kunder, må vite! Og da taper de jo penger..huff og huff.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

han derre stefan fyren ja. møtte ikke han også opp på en sånn reality serie?

farmen eller noe sånt.

skjønner ikke hvordan han kan bare holde på videre.

husker at han stefan sendte en kompis når tv2hjelper deg ville ha møte om et av firmaene hans. hehe stakkars fyr. han hadde vel blitt lurt oppi det selv han kompisen. iværtfall gjorde han et poeng om at dette var en seriøs butikk. bare se på økonomitallene. en av de som hadde blitt lurt besvarte da at det er ikke rart dere har gode tall der, når dere bare mottar penger og har ingen utgifter (ingen varer å sende ut).... må da gå an å få stoppa slike som ødelegger for Norge!

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Så litt nærmere på dette PayEX greiene å hvis dette stemmer

Du kan benytte kredittkort på beløper fra 50 kr og oppover. I tillegg kan du bruke PayEx-konto på alle beløper opp til 2500 kr
Så er det omtrent ubrukelig når man har mest bruk for det. Til større beløp man ikke ønsker å tape.

 

2500,- er jo småpenger... Kan ikke skjønne hvorfor de skal ha en så lav grense.

Lenke til kommentar

finn.no har slik betaling der man betaler til finn.no og selger får bekreftelse på innbetaling, så ligger pengene å venter til kjøper har fått varen og sjekket den ok. og da kvitterer selger sånn at kjøper får sine penger.

Husker ikke helt men, brukt dette systemet ved 2 anledninger selv der jeg da jeg har solgt 2 stk påhengsmotorer. (en skrabb til e billig penge og en dyr stor en)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
finn.no har slik betaling der man betaler til finn.no og selger får bekreftelse på innbetaling, så ligger pengene å venter til kjøper har fått varen og sjekket den ok. og da kvitterer selger sånn at kjøper får sine penger.

Husker ikke helt men, brukt dette systemet ved 2 anledninger selv der jeg da jeg har solgt 2 stk påhengsmotorer. (en skrabb til e billig penge og en dyr stor en)

7822513[/snapback]

 

Er det snakk om payex? Har kansje tenkt å kjøpe meg en bærbar data på finn, men er litt småskeptisk til selger. Er det da mulig å benytte seg av payex, få varen, sjekke at den er i orden før du godtar kjøpet/gir pengene, men hvis varen ikke er i orden eller lignende, kan du trekke tilbake pengene og sende varen tilbake? Det er på dette siste punktet jeg er en smule usikker... :hmm:

Lenke til kommentar
Er det snakk om payex? Har kansje tenkt å kjøpe meg en bærbar data på finn, men er litt småskeptisk til selger. Er det da mulig å benytte seg av payex, få varen, sjekke at den er i orden før du godtar kjøpet/gir pengene, men hvis varen ikke er i orden eller lignende, kan du trekke tilbake pengene og sende varen tilbake? Det er på dette siste punktet jeg er en smule usikker... :hmm:

8359477[/snapback]

 

Er det noen som har brukt payex, og kan hjelpe meg, så hadde jeg satt stooor pris på det... :D:thumbup:

Lenke til kommentar
Er det snakk om payex? Har kansje tenkt å kjøpe meg en bærbar data på finn, men er litt småskeptisk til selger. Er det da mulig å benytte seg av payex, få varen, sjekke at den er i orden før du godtar kjøpet/gir pengene, men hvis varen ikke er i orden eller lignende, kan du trekke tilbake pengene og sende varen tilbake? Det er på dette siste punktet jeg er en smule usikker... :hmm:

8359477[/snapback]

 

Er det noen som har brukt payex, og kan hjelpe meg, så hadde jeg satt stooor pris på det... :D:thumbup:

8359647[/snapback]

 

Jeg brukte akkurat Payex, fungerte utmerket. Solgte en bærbar, han registrertet konto på Payex her og hadde sikkert lest litt mer om det her. Jeg fikk beskjed fra Finn at pengene var overført, jeg sendte PC til han og han bekreftet ovenfor Payex at varen var mottatt og i den stand selger (jeg) hadde beskrive. Pengene var på min konto etter 1 dag. Kan anbefales! :)

 

Er du ikke fornøyd sender du bare varen tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...