Gå til innhold

Få bort "blinkingen" i MSN?

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

Bruker MSN litt, men ikke så mye, så er litt irriterende at det blinker orange på oppgavelinjen.

Går det an å få slått av det? Slik at den blir f.eks litt mørkere bare, eller ikke blir forskjellig i det hele tatt når noen skriver til deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det tror jeg du kan stille på i vanlige MSN innstillingene.. Verktøy - alternativer.. Se litt rundt der..

Hvis ikke kan du prøve Mess Patch. Den finner du på Mess.be. Men pass på, der kan du stille på alt mulig i MSN, noe som gjør den veldig rar også.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet (endret)

Har skrudd av det meste som går i de vanlige instillingene, men det er bare lyd og slikt. Har også fjernet det meste med Messpatch, så msn'n min er ganske så smooth. :green:

Men kan hende at det går an å fjerne det med Messpatch, skal se litt mer på det nå.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet (endret)

Fant ikke noe i Messpatch, men ser ikke ut som det er mulig i TweakXP heller. :hmm:

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
Min er jo skrudd av og jeg er sikker jeg brukte enten vanlig MSN eller Mess patch til det.

7334755[/snapback]

Har sett gått etter nå, men finner ingen ting.,,

Skrevet (endret)

Ah... NÅ skjønner jeg hva du mener. :) Nei, A-Patch og slike saker som endrer MSN vil ikke fungere.

Det du må eventuelt gjøre er å forandre farger / theme i selve XP. Jeg sitter for øyeblikket på en Windows 2000 pc, så er ikke 100% om det er det samme her. Men der er det "Utseende" -> "Element" -> "Aktiv Tittellinje" som må endres på for å få en annen blinkende farge.

Jeg kan tippe at det finnes en enkel register tweak for å slå av hele denne blinkingen, men har ikke tid til å lete det opp for øyeblikket.

Endret av shabador
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet

shabador: Aha, det tenkte jeg ikke på. Men da går det nok ikke på denne pc-en pga. det er en jobb pc med begrensede instillinger :--/

Som jeg har sagt, det går ann med MSN :p

7334997[/snapback]

Hvordan? :hmm:

Skrevet

Er det ikke det punktet "Varsler og lyder" => "Vis varsler når jeg mottar en melding" er til for ?

(Nei det gjorde det ikke, men da forsvant den irriterene pop-up boksen hvertfall)

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
Er det ikke det punktet "Varsler og lyder" => "Vis varsler når jeg mottar en melding" er til for ?

(Nei det gjorde det ikke, men da forsvant den irriterene pop-up boksen hvertfall)

7335039[/snapback]

Ja, den har jeg allerede fjernet. :p

Men når du starter et program, og så åpner et annet imens, da blir det orange på oppgavelinjen, ikke sant? Den fargen må da gå an å skifte ut en eller annen plass. Noen som klarer å finne ut det?

Skrevet (endret)

Fant en slags løsning. Last ned og innstaller FlashMute herfra:

http://www.indev.no/?p=projects

Høyreklikk på trayiconet, settings -> MSN Specifics -> limit window flashing.

Dette vil gjøre at den ikke blinker, men heller holder en konstant highlight: http://www.indev.no/msnblink.html

Men om du har begrenset tilgang, vil vel dette bli et problem også?

Endret av shabador
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet (endret)
Er en kar oppi her som har kommet med løsningen; TweakUI lar deg skru av blinkinga. Sett at trådstarter får installert TweakUI på jobb-PC-en, da.

7335072[/snapback]

Jeg er admin, så det er ikke noe problem :]

Men hvor i TweakUI får jeg slått av blinkiningen? :hmm:

Fant en slags løsning. Last ned og innstaller FlashMute herfra:

http://www.indev.no/?p=projects

Høyreklikk på trayiconet, settings -> MSN Specifics -> limit window flashing.

Dette vil gjøre at den ikke blinker, men heller holder en konstant highlight: http://www.indev.no/msnblink.html

Men om du har begrenset tilgang, vil vel dette bli et problem også?

7335069[/snapback]

Det funket ja. :thumbup: Men er fortsatt ikke helt fornøyd. Hvordan får jeg skiftet farge? Ville heller hatt en litt annen nyanse av blå i stedet for orange.

Skrevet
Det funket ja.  :thumbup:  Men er fortsatt ikke helt fornøyd. Hvordan får jeg skiftet farge? Ville heller hatt en litt annen nyanse av blå i stedet for orange.

7335076[/snapback]

Da må du ty til bytte av theme (eventuelt bare av enkel farge) slik jeg beskrev ovenfor. Ingen annen løsning enn dette.

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Skrevet
Det funket ja.  :thumbup:  Men er fortsatt ikke helt fornøyd. Hvordan får jeg skiftet farge? Ville heller hatt en litt annen nyanse av blå i stedet for orange.

7335076[/snapback]

Da må du ty til bytte av theme (eventuelt bare av enkel farge) slik jeg beskrev ovenfor. Ingen annen løsning enn dette.

7335181[/snapback]

Okei. Men den "highlighten" blir uansett en farge som står i kontrast til oppgavelinjen, ikke sant? Det jeg er ute etter er en farge som er så og si helt lik.

Går det ikke an å endre den fargen i registeret eller noe sånt da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...