Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lynte just. Pcen er død.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

For nøyktig 25 minutter siden lynte det noe helt vilt utenfor. Plutselig sa det "poff" inni pcen, å strømmen gikk, trodde jeg. Da jeg gikk ut i gangen la meg merke til at det var kun rommet mitt som var rammet, å jeg byttet sikring. Da jeg gikk inn på rommet igjen var det ikke noe liv i pcen. Pleier det som regel kun å være PSU som går? Eller hva kan det være?

Sitter på en gammel bærbar nå :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du heldig kan det bare være PSU som tok kvelden. Naboen drepte stort sett alt i pc'en når den gikk i sommer. Dra ut data'n når det lyner og tordner ute, men det vet du jo nå... :cry:

Skrevet
Er du heldig kan det bare være PSU som tok kvelden. Naboen drepte stort sett alt i pc'en når den gikk i sommer. Dra ut data'n når det lyner og tordner ute, men det vet du jo nå... :cry:

7334082[/snapback]

Det har jeg alltid vist, men det er ikke alltid så lett når man sitter midt i en Prison Break episode, eller hva? :)

Får prøve med ny PSU. Herregud å deprimerende.

Nå kan jeg like godt innta forsterstilling å gråte meg i seng. :cry:

Skrevet

Føler med deg..De siste dagene her hos meg så har det lynet og tornet som bare det...Kan ikke si jeg er redd for lynet/torden men så vanvittig som det har lynet og tordnet her ute i det siste så har jeg hoppet et par ganger i stolen..Sist i natt så smalt det noe så sinnsykt...Og maskinen min stod faktisk på..heldigvis så skjedde det ingenting...men som regel hvis det begynner å lyne/tordne her ute så driter jeg i hva jeg holder på med og slår av maskin,monitor,kobler fra nettverkskabler,modem osv...

Skrevet
Hei,

For nøyktig 25 minutter siden lynte det noe helt vilt utenfor. Plutselig sa det "poff" inni pcen, å strømmen gikk, trodde jeg. Da jeg gikk ut i gangen la meg merke til at det var kun rommet mitt som var rammet, å jeg byttet sikring. Da jeg gikk inn på rommet igjen var det ikke noe liv i pcen. Pleier det som regel kun å være PSU som går? Eller hva kan det være?

7334056[/snapback]

En billig forsikring er ett nettstøy filter. Disse tar både overspenning og leverer en mer stabil spenning som i mange tilfeller forlenger levetida på PC og annet elektronisk utstyr. Har 3 stykker selv, 1 på denne PC n med div hardware, 1 på en musikk PC/studio og til slutt en på alt av hjemmekino/TV.

Skrevet

Det er litt sent nå. :( Har just tatt ut PSU av pcen. Skal se om jeg kan skaffe en ny i morgen.

Håper at ikke noe mer at tatt kvelden. :(

Skrevet

På sørlandet dette eller?

Støtter meg til å forsøke med ny PSU i første omgang. Overspenningsvern/UPS til privat bruk er ikke så dyrt, anbefaler deg å kikke på dette når du har mulighet.

Skrevet
På sørlandet dette eller?

Støtter meg til å forsøke med ny PSU i første omgang. Overspenningsvern/UPS til privat bruk er ikke så dyrt, anbefaler deg å kikke på dette når du har mulighet.

7334255[/snapback]

Kristiansand ja.

Skrevet (endret)
Kristiansand ja.

7334303[/snapback]

Litt artig å se at konsekvensene av denne vesle flekken blir omtalt her. Men som du ser er det andre som har verre saker å stri med :)

(Leser du dette innlegget en god stund etter at jeg har skrevet det kan du bare se bort fra det)

Endret av KAS
Skrevet

Fikk kjørt innom en random databutikk å kjøpt meg en ny strømforsyning i dag, å tro det eller ei, men jeg hadde flaks i dag. :) Alt funker helt pefekt igien.

Its alive :)

Skrevet

Det har jeg alltid vist, men det er ikke alltid så lett når man sitter midt i en Prison Break

Hehhe.. jeg var og midt i prison break da det smalt i går.. mista hk og ram.

Skrevet

Det har jeg alltid vist, men det er ikke alltid så lett når man sitter midt i en Prison Break

Hehhe.. jeg var og midt i prison break da det smalt i går.. mista hk og ram.

7338131[/snapback]

heldigris ><

Skrevet
Hei,

7334056[/snapback]

En billig forsikring er ett nettstøy filter. Disse tar både overspenning og leverer en mer stabil spenning som i mange tilfeller forlenger levetida på PC og annet elektronisk utstyr. Har 3 stykker selv, 1 på denne PC n med div hardware, 1 på en musikk PC/studio og til slutt en på alt av hjemmekino/TV.

7334165[/snapback]

Har du et bra slikt filter å anbefale?

AtW

Skrevet
Husk å kontakt forsikringa... mest sannsynlig enner du opp med en ny pc :)

7341654[/snapback]

Det er vel egenandel på opptil flere tusenlapper på hjem/innboforsikring som på all annen forsikring.

Skrevet

Kompis av meg fikk ødelagt pc'en av lynet. Det som ble ødelagt var nettverkskortet (integrert) og skjermen, ellers funka alt.

Kan være enig om at det kan være lurt å kjøpe disse "lyn-kontaktene"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...