Gå til innhold

Filmklipp av SIXAXIS


Dragon Hunter

Anbefalte innlegg

Selve utformingen på GC-kontrollen er nesten identisk med utformingen på PS-kontrollen. På selve oppsettet trakk PS-kontrollen det lengste strået – på utformingen trakk allikevel Xbox det lengste strået.

 

Dette går selvfølgelig på personlige preferanser.

 

Hvis PS-kontrolleren er formet identisk med GC-kontrolleren så er det veldig rart at det føles så sinnsykt forskjellig å holde dem. GC-kontrolleren og 360-kontrolleren som er de 2 favorittkontrollerne mine sklir inn i hånda. Tenker ikke noe over at jeg holder i noen kontroll når jeg holder dem. PS-kontrolleren gir absolutt ikke den følelsen. Er kanskje små fysiske forskjeller, men det gir store utslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig syns eg GC kontrolleren er den mest ergonomiske kontrolleren fra forrige generasjon. Og overlegne skulderknapper, som eg enda har til gode å se bedre utført. :) Den ser kansje ikkje så vanvittig flott ut, men du verden så behaglig den er å holde i iforhold til PS2 sin, og ihverfall den første flytebryggen som MS presterte å miste nedi Xbox pakken.

 

Og ja, eg veit noen foretrekker sistnevnte fremfro både PS2 og GC sin, men alt er jo som alt annet, subjektivt.

Lenke til kommentar
Personlig syns eg GC kontrolleren er den mest ergonomiske kontrolleren fra forrige generasjon. Og overlegne skulderknapper, som eg enda har til gode å se bedre utført. :) Den ser kansje ikkje så vanvittig flott ut, men du verden så behaglig den er å holde i iforhold til PS2 sin, og ihverfall den første flytebryggen som MS presterte å miste nedi Xbox pakken.

 

Og ja, eg veit noen foretrekker sistnevnte fremfro både PS2 og GC sin, men alt er jo som alt annet, subjektivt.

7353230[/snapback]

 

....Og hva med den mindre X-box kontrollen? Ingen likte den første kontrollen av en flytebryggen, det er jo soleklart :p

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

For meg personlig er det nok aldri en kontroll som kommer opp mot N64 kontrolleren+RumblePack ...den var vidunderlig å spille spesielt FPS med:-) Har aldri fått prøvd GC sine, men har hørt fra venner og kjente, som også hadde N64 som favoritt, at Wavebird til GC var enda bedre. Har aldri vært stor fan av DualShock bortsett fra til PES spillene, der var den overlegen...

Lenke til kommentar

Har faktisk aldri spillt med Controller S til xbox, bare holdt i den på butikk. Men eg har tolket det som at 360 kontrolleren er ein forbedret utgave av denne. 360 sin kontroll er meg et bra utført,god å holde i og veldig bra vekt.

 

EDIT: Det er faktisk ein god del som elsket den orginale flytebrygga til xbox :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Gah. Nå må dere slutte med all denne praten om hvem som kpoierer hvem og hvem som hadde kommet ut hvis det ikke var for den andre. Det er helt vanlig at vi mennesker "kopierer", låner ting som har vært gjort før, det er en slik mennesket er skapt. Mennesket er ikke kreativt, det er en vandrende kopimasnkin som tar sine inntrykk og skaper noe bassert utifra det. Så vær så snill å ta denne debatten et annet sted, jeg trodde diskusjonen var om SIXAXIS her.

Lenke til kommentar
....Og hva med den mindre X-box kontrollen? Ingen likte den første kontrollen av en flytebryggen, det er jo soleklart :p

7353750[/snapback]

 

*kremt* snakk for deg selv. Jeg skiftet aldri ut den originale kontrollen (den såkalte flytebryggen) til min xbox. Den sitter jævlig bra i hendene, synes jeg. Har forresten 4 av de "små" rakkerne :D

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
Både analog kontroll og rumble fungerte langt bedre på PS1 enn på N64.

Det kan sikkert diskuteres, men Nintendo hadde det før Sony.

 

At MB-kontrollen innførte Dpad, står på Wikipedia, som for øyeblikket er nede.

Neppe.

 

GC-kontrollen ser forresten ut som en blåkopi av PS-kontrollen, om man ser bort i fra at den er mer fargerik, og at den ene analog-spaken er der Dpad-en skal være.

En blåkopi, bortsett fra at den er helt annerledes? :lol:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:NGC_Gamecube.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Playsta..._Controller.jpg

 

Ærlig talt, nå må du slutte med dette tullet.

 

Det var også Sony som innførte to analoge kontroller.

7352779[/snapback]

En fattig trøst når det er Nintendo de hentet rumbling, analoge stikker, osv. fra.

Lenke til kommentar
Det kan sikkert diskuteres, men Nintendo hadde det før Sony.

 

Har ingenting å si så lenge det fungerer mye bedre på PS.

 

 

En blåkopi, bortsett fra at den er helt annerledes? :lol:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:NGC_Gamecube.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Playsta..._Controller.jpg

 

Ærlig talt, nå må du slutte med dette tullet.

 

Se på selve utformingen, den hadde ikke vært sånn om det ikke var for PS.

 

En fattig trøst når det er Nintendo de hentet rumbling, analoge stikker, osv. fra.

 

Så vidt jeg vet, hermet Nintendo etter Sony med å innføre to analoge stikker, og å gjøre rumble integrert i kontrollen. Så vidt jeg vet presenterte også Sony Flightstick i 1995, som var en kontroll med både knapper og analoge stikker. Dermed har Nintendo hermet etter Sony.

Lenke til kommentar
Gode poeng pricks :) Men hvorfor er det fortsatt så stor diskusjon vedrørende hvem som fant opp hva?

7354840[/snapback]

Det begynte vel med at DH snakket om hvor innovativ Sony var og hvor lite innovativ Nintendo var, og han påståd at det ikke er Nintendo som har definert den tradisjonelle kontrolleren.

 

 

Har ingenting å si så lenge det fungerer mye bedre på PS.

Det fungerer ikke mye bedre på PS, og jo, det har noe å si at Sony ikke er den som har definert den tradisjonelle kontrolleren. Nintendo hadde både rumbling og analog joypad før Sony.

 

Se på selve utformingen, den hadde ikke vært sånn om det ikke var for PS.

Jeg ser på utformingen, og ser to helt forskjellige kontrollere.

 

Så vidt jeg vet, hermet Nintendo etter Sony med å innføre to analoge stikker, og å gjøre rumble integrert i kontrollen.

Nei, N64 var den første med rumbling bygget inn.

 

Så vidt jeg vet presenterte også Sony Flightstick i 1995, som var en kontroll med både knapper og analoge stikker. Dermed har Nintendo hermet etter Sony.

7354963[/snapback]

Dette er en dobbel joystick og har ingenting med den tradisjonelle konsollkontrolleren å gjøre.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Det begynte vel med at DH snakket om hvor innovativ Sony var og hvor lite innovativ Nintendo var, og han påståd at det ikke er Nintendo som har definert den tradisjonelle kontrolleren.

 

Jeg har ikke sagt at Nintendo ikke er innovative, men at andre er like – om ikke mer innovative.

 

Det fungerer ikke mye bedre på PS, og jo, det har noe å si at Sony ikke er den som har definert den tradisjonelle kontrolleren. Nintendo hadde både rumbling og analog joypad før Sony.

 

Rumbling var ikke innebygd i kontrollen, og styrespakene hadde ikke sett dagens lys om det ikke var for Sonys Flightstick (Nintendo 64 hadde heller ikke sett dagens lys om det ikke var for Sony – men det er en annen sak). Det var også Sony som definerte hvordan en konsoll skulle være.

 

Jeg ser på utformingen, og ser to helt forskjellige kontrollere.

 

Se på håndtakene på siden av kontrollen, ganske likt PS-kontrollen.

Endret av Dragon Hunter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Verken Nintedo eller Sony var først ute med en analog kontroller. Dette ble gjort allerede i 82 med Atari 5200 som kom med en analog joystick. Sonys Flightstick er i beste fall en kopi/utvikling av den. Det Nintedo gjorde var å innføre en analog tommelstikke, som var noe helt nytt og fungere helt annerledes enn en joystick, og er i dag blitt standard, til og med Wii fører jo denne arven videre.

N64 ble lansert juni 95, allerede en måned senere kom en sega med en forbedret utgave til Saturn, da tommelstikken var plassert samme sted som på dreamcast-kontrolleren. Ser ut som det kun er Sony som ikke liker denne plasseringen av tommelstikken...

segasaturnanalogcontroljl4.th.jpg

Lenke til kommentar

mens vi snakker om kontrollere her... selv synes jeg at PS1 kontrolleren ikke ligner på GC kontrolleren i det hele tatt, men siden vi er så glad i å kverrulere så kan det jo diskuteres at Sony har fått formen til sin kontroll fra SuperNintendo kontrolleren bare at de har brukt "håndtak" istedenfor sirkler...

 

Og hvem bryr seg hvem som fant opp hva? Sony var de første til å bruke Memory Cards(så vidt jeg vet) men selv er jeg en mye større fan av Nintendo sine disketter...

 

Og apropos sony's oppfinnsomhet så synes jeg PSP er en drøy etterligning av N-gage... PSP2 får vel to skjermer med innebygd rumble... der har du den nye DualShock...

 

Alt i alt, hvem bryr seg? Om Nintendo hadde tatt det beste fra Xbox360 og PS3 og lagt seg mellom dem i pris, hvem trur du jeg ville gått for? Hvem som kopierer fra hvem og hvem som skaper noe nytt er IKKE interessant for meg, hvem som lager den beste konsoll med de morsomste spillene, DET bryr jeg meg om og det er det som betyr noe... så kutt ut kranglingen så kan vi alle være venner! :D (hvorfor føler jeg at denne posten er flamebait?)

Lenke til kommentar
mens vi snakker om kontrollere her... selv synes jeg at PS1 kontrolleren ikke ligner på GC kontrolleren i det hele tatt, men siden vi er så glad i å kverrulere så kan det jo diskuteres at Sony har fått formen til sin kontroll fra SuperNintendo kontrolleren bare at de har brukt "håndtak" istedenfor sirkler...

 

Og hvem bryr seg hvem som fant opp hva? Sony var de første til å bruke Memory Cards(så vidt jeg vet) men selv er jeg en mye større fan av Nintendo sine disketter...

 

Og apropos sony's oppfinnsomhet så synes jeg PSP er en drøy etterligning av N-gage... PSP2 får vel to skjermer med innebygd rumble... der har du den nye DualShock...

 

Alt i alt, hvem bryr seg? Om Nintendo hadde tatt det beste fra Xbox360 og PS3 og lagt seg mellom dem i pris, hvem trur du jeg ville gått for? Hvem som kopierer fra hvem og hvem som skaper noe nytt er IKKE interessant for meg, hvem som lager den beste konsoll med de morsomste spillene, DET bryr jeg meg om og det er det som betyr noe... så kutt ut kranglingen så kan vi alle være venner!  (hvorfor føler jeg at denne posten er flamebait?)

 

Takk :) Endelig en annen en meg på forumet som har forstått dette :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...