Gå til innhold

Første 4x4-hovedkort avslørt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja, men du trenger ikke så mangen minnebrikker til spill. 2x1gb på hver CPU holder lenge (en stund hvertfall). Kan bli lite for en skikkelig server.

Skrevet
dette er jo ikke laget for servere.. hva skal en server med 4 x PCIe?

dette er for ekstreme gamers og kraftige workstations

7328075[/snapback]

PCIe kan jo forsåvidt være nyttig for servere, om disse 16x-slottene også kan brukes til vanlig kort, men jeg er enig med deg ja, virker ikke akkurat som et serverkort...

AtW

Skrevet

Hvis jeg begynner å jobbe, og spare alt av penger jeg får nå, burde jeg ha råd til dette, samtidig som jeg kan leve.

4 x skjermkort : ca 20000

2 x CPU : ca 12000

4 x RAM : ca 5000

4 x HD : ca 4000

+

HK : 4000

noe sånt, kan vel egentlig legge til en 5-6000 siden det var veldig rundt regnet. Å skal man ha en maskin i den duren, må man jo resten av utstyret matche...så det blir ikke billig. Men fun for the big guys, det er det ikke tvil om :D

Systemet utførte en rekke tunge oppgaver samtidig, inkludert å kjøre et spill, spille av en film og drive med encoding - tilsynelatende med god ytelse.
:wee:
Skrevet

Litt av poenget må jo være at det kommer software som gir en boost som følge av flere kjerner.

Hvor mange er det som har behov for å encode, spille film og spille på en gang!?!

Jeg har nok med en ting av gangen.

Skrevet
Hvis jeg begynner å jobbe, og spare alt av penger jeg får nå, burde jeg ha råd til dette, samtidig som jeg kan leve.

+

noe sånt, kan vel egentlig legge til en 5-6000 siden det var veldig rundt regnet. Å skal man ha en maskin i den duren, må man jo resten av utstyret matche...så det blir ikke billig. Men fun for the big guys, det er det ikke tvil om :D

Systemet utførte en rekke tunge oppgaver samtidig, inkludert å kjøre et spill, spille av en film og drive med encoding - tilsynelatende med god ytelse.

7328142[/snapback]

du må vel ikke glemme: 3000kr for Vista ultimate og ca 2000? for kabinett.. og la oss ikke glemme PSU(ene) (2000kr?)du må ha for å drive hærligheten ;)

Skrevet (endret)
Hvis jeg begynner å jobbe, og spare(...)

7328142[/snapback]

du må vel ikke glemme: 3000kr for Vista ultimate og ca 2000? for kabinett.. og la oss ikke glemme PSU(ene) (2000kr?)du må ha for å drive hærligheten ;)

7328224[/snapback]

cooler master stacker og 2xheftig tagan?

Endret av Spr0cket
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skrevet

Siden AMD tar over ATI må det jo komme en Crossfire versjon av 4x4 også ?

Skrevet

+

7328142[/snapback]

7328224[/snapback]

Når du ser på disse prisene på alt det andre så blir ikke dette hovedkortet noe dyrt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...